zap group mishpati logo

תו חניה בתל אביב - המדריך המלא לנהג העירוני

תו חניה בתל אביב הפך למשאת נפש של ממש. תושבי העיר ואלה המבקרים בה רוצים מקום חניה מסודר וזול. איך מוציאים תו חניה תל אביבי, איך מחדשים ולמי בכלל מגיע?

מאת: ליהי גיאת - מערכת זאפ משפטי
03.09.23
תאריך עדכון: 03.09.23
5 דק'
תו חניה בתל אביב - המדריך המלא לנהג העירוני

עיקרי הכתבה: 

  • תו חניה בתל אביב מאפשר לחנות ברחבי העיר ולהימנע מדו"חות חניה.  
  • עיריית תל אביב מאפשרת לתושביה להוציא תו חניה, לחדש או לבטל תו חניה דרך האתר, בכמה פעולות פשוטות.  
  • במקומות רבים תו חניה מקנה חניה חינם, אך יש לשים לב לאזורים השונים של העיר, על פי הם תקפים התווים. 

 _________________________________________________________

יש הרבה סיבות לכך שכולם רוצים תו חניה בתל אביב: מעבר לכך שמדובר בעיר המרכזית והתוססת בישראל, עם מוקדי תרבות, נופש, שופינג וקולינריה, זאת גם העיר הכי עמוסה, עם הכי הרבה מצוקת חניה מצד אחד והכי הרבה דו"חות חניה מצד שני. על רקע זה לא מפתיע שהרבה אנשים עושים חישוב שעדיף להם להגיע לתל אביב ברכבת או באוטובוס, רק כדי להימנע מחניה יקרה, אך אין ספק שזה לא מספיק ולכן כולם היו רוצים שיהיה להם תו חניה תל אביבי. 

איך מוציאים תו חניה כזה? האם חייבים להיות תושבי העיר? מה קורה במצב שבו עובדים בתל אביב אך מתגוררים ביישוב אחר? מה קורה אם הרכב אינו רשום על שמנו? כל התשובות לכל השאלות, במדריך הבא:

תו חניה תל אביב

תו חניה תל אביב מאפשר לכם להחנות את הרכב שלכם במקומות רבים המיועדים רק לבעלי תו, והשוס - בחינם. שימו לב: תל אביב מחולקת לאזורים, ולכן בידקו שאתם אכן יכולים להחנות בחופשיות עם התו שלכם, אחרת תחטפו קנס למרות התו. 

חניה עם תו נכה בתל אביב

אם אתם או אנשים במשפחתכם סובלים מנכות שנקבעה על ידי ביטוח לאומי או משרד הביטחון, אתם יכולים לקבל אישור לתו נכה, מה שיקל עליכם בחניות וגם תקבלו פטור בחניונים רבים.

איך להוציא תו נכה?

עליכם לפנות למשרד התחבורה ולצרף טופס בקשה לתג נכה, צילום של תעודת הזהות שלכם כולל הספח, צילום הפרוטוקול הרפואי (אישור על נכות של 90%  ומעלה), העתק רישיון רכב ומכתב חתום על ידכם, בו אתם מפרטים על מספרי הרכב עבורם תרצו לקבל תו נכה, כאשר ניתן לקבל תו נכה עבור שני רכבים בלבד. תו נכה חניה בתל אביב מקנה לכם חניה חינם בחלק מהחניונים. 

איפה מותר לחנות עם תו נכה בתל אביב?

אדם נכה יכול לבקש מעיריית תל אביב מקום חניה שיהיה שלו בלבד, עם שלט שיישא את מספר הרכב שלו. לא תמיד הבקשה הזו מקבלת אישור, אבל שווה לנסות. בנוסף, בעלי תו נכה יכולים להחנות בכל מקום המסומן כחנייה לנכים ולצד מדרכה המסומנת באדום-לבן אם אין בסמוך חניית נכים, או שאין חניית נכים פנויה. בעלי תו נכה רשאים גם להחנות על המדרכה במקרים מסוימים, למשל אם זו מדרכה רחבה והם לא חוסמים תנועת הולכי רגל. 

חידוש תו חניה תל אביב

אם אתם צריכים לחדש תו חניה תל אביב, אתם יכולים לשלוח פנייה מקוונת דרך אתר האינטרנט (יש שם טפסים מיודעים לחידוש תו חניה), או להדפיס את הטפסים ולשלוח בפקס או בדואר. ראוי לציין שהאתר של עיריית תל אביב יעיל וקל לניווט, כך שתוכלו לקבל את כל המידע שאתם צריכים (כמו למשל איזה טופס לצרף) בכל שלב. האתר גם חוסך התרוצצות ואתם יכולים לעשות הכל מהבית או מהמשרד.

למה צריך תו חניה עיריית תל אביב?

אם אתם מתגוררים בתל אביב או עובדים בה, בוודאי מעולם לא שאלתם את עצמכם למה צריך תו חניה. העיר עמוסה, מצוקת החניה היא קשה ואין כמעט איפה להחנות את הרכב ללא תו, ללא קנס או ללא תשלום מופקע בחניון. אגב, תו החניה כיום הוא וירטואלי, כך שאין צורך להדביק יותר מדבקות לשמשת הרכב. אל דאגה, לפקחים יש אפשרות לדעת אם לרכב יש תו חניה גם אם לא מוצמדת לו מדבקה. 

ביטול תו חניה תל אביב

ביטול חניה, בדיוק כמו חידוש, מתבצע דרך האתר של עיריית תל אביב. מספר דקות לאחר הביטול תקבלו מסרון עם אישור ביטול התו. 

הוצאת תו חניה תל אביב

בקשת תו חניה תל אביב היא מהפשוטות שיש: כדי להוציא תו חניה תל אביב נכנסים לאתר עיריית תל אביב וממלאים את הפרטים הבאים: שם משפחה, שם פרטי, צילום תעודת זהות או דרכון, מספר רכב וסוג בעלות, דואר אלקטרוני, מספרי טלפון, מספר חשבון לקוח בארנונה, כתובת, ועוד. כשלושה ימים אח"כ תקבלו הודעה לגבי תו חניה אזורי תל אביב, ופירוט לגבי האזורים שבהם ניתן להחנות. כאמור, לא מקבלים יותר מדבקות לשמשת חלון הרכב, אלא שהתו הוא דיגיטלי. אגב, באותו אתר בדיוק אתם יכולים לבדוק את תוקף תו חניה תל אביב, כדי להיות בטוחים שלא פג תוקפו. 

שאלות ותשובות

איך להוציא תו חניה בתל אביב? יש להציג כתובת מגורים מעודכנת בתל אביב, כולל רישום על החזקת הנכס, וכמובן להיות בעל רישיון בתוקף. אם אתם שוכרים את הדירה, עליכם להציג את חוזה השכירות והעתק של תשלום ארנונה. אם מדובר באדם שאינו מתגורר בתל אביב אך עובד בה, תבצעו בקשה עבור תו חניה תל אביב ללא ארנונה. תצטרכו להציג תלושי שכר המוכיחים תשלום עבור הוצאות רכב וכדומה. כל המידע נגיש באתר עיריית תל אביב, כולל הדרכה איך לבצע כל שלב.  

איך מקבלים תו חניה בתל אביב? בקשות לקבלת תו חניה מתבצעות דרך אתר עיריית תל אביב. 

איפה יכול להחנות רכב עם תו נכה בתל אביב? בחניות נכים, באדום-לבן או על המדרכה, בהתאם לנסיבות (לדוגמה, אם לא היו מקומות חניה פנויים וכדומה). 

(צילום: שאטרסטוק)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה