zap group mishpati logo

עו"ד מור בוסקילה: "גם אם קיבלתם סירוב מוועדה רפואית, זה לא הסוף"

עצות חשובות וטיפים יעילים להתנהלות מיד אחרי תאונת עבודה, פציעה או תאונה. עו"ד מור בוסקילה, מומחה בדיני נזיקין ותאונות עבודה, מרחיב ומסביר

08.09.23
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
עו"ד מור בוסקילה: "גם אם קיבלתם סירוב מוועדה רפואית, זה לא הסוף"

לעו"ד מור בוסקילה המתמחה בכל מה שקשור לנזקי גוף, תאונות עבודה, תאונות דרכים ודיני נזיקין, יש כמה טיפים מצוינים עבורכם אם נקלעתם לתאונה או נפצעתם במרחב הציבורי. אם תעקבו אחרי ההוראות שלו, תוכלו ככל הנראה לזכות בפיצוי או בקיצבה, בהתאם לחומרת הפציעה או הבעיה שאתם סובלים ממנה כתוצאה מהאירוע שעברתם.

עו"ד מור בוסקילה, מה לעשות מיד אחרי פציעה או תאונה?

"אני מנהל כרגע תיק של בחור שהחליק באולם אירועים. חשוב מאוד כשקורה דבר כזה, קודם כל לדאוג לתעד את המפגע. במקרה הזה היתה שם שלולית מים סמוך לרחבת ריקודים, מפגע ארעי שקל לתקן ולהעלים ולכן חשוב לתעד מיד את המפגע. לאחר מכן, חשוב שהאדם שנפגע יודיע לבעל המקום שבו קרתה התאונה על הנזק שנגרם לו".

באילו צעדים מיידים אחרים יש לנקוט?

"חשוב מאוד לפנות לעורך דין כמה שיותר מהר סמוך לאירוע. ליווי של עורך דין סמוך ככל הניתן למועד קרות האירוע יש ערך מוסף, גם באירועי פציעה קלים שנראים לנו זניחים. הסיבה היא שלפעמים נזק גופני קטן יכול להתפתח בהמשך לבעיה בריאותית קשה, ולא תמיד אותו אדם יודע לקשר בין המצב הרע שלו כרגע לתאונה הקטנה והזניחה שקרתה לו לפני חצי שנה. מסיבה זו הוא לא יפנה לקבלת פיצוי, וחבל.

"יש מה שנקרא קשר סיבתי - לפעמים אנחנו נוטים לתת תשומת לב לאיבר שכואב לנו יותר ומזניחים איבר שאולי כואב פחות או לא יודעים לקשר בין פגיעה שנגרמה לנו באירוע מסוים לבעיות אחרות שמתעוררות אצלנו בהמשך בגוף או בנפש".

האם לרוב אלה שפונים לעורך דין עושים זאת עקב פציעה משמעותית?

"כן, אבל אנשים שאינם עורכי דין לא בהכרח יודעים על מה לשים את הדגש בתביעה. יש לנו נטייה להתלונן או לתבוע על הפציעה שנראית לנו הכי משמעותית, ולא תמיד זה נכון. לפעמים יש בעיות אחרות שנראות קלות יותר, אבל אלו הן הבעיות שמזכות בקיצבה או באחוזי נכות כי בהמשך הן עלולות לגרום נזקים משמעותיים. לכן צריך עורך דין שיכוון כי לאחר מכן יהיה קשה יותר להוכיח את הקשר בין התאונה לבין הבעיות בהווה".

לדברי עו"ד בוסקילה, עורך דין מנוסה יודע למי להפנות ולכוון את הלקוח לגורמי הטיפול המדויקים והנכונים לו. "חשוב לפנות לרופאים מומחים בתחום הפציעה, לעבור בדיקות רלוונטיות ולאסוף את כל המידע והחומר שנזדקק לו בהמשך. לא פעם אני נתקל במקרים ובתיקים של אנשים שעברו אלי אחרי שהתחילו טיפול עצמאי ונתקעו בדרך. טיפלתי לא מעט בלקוחות שכבר לא האמינו שיקבלו את מה שמגיע להם רק כי הם לא מכירים את החוק ואין להם את הניסיון והאפשרות למצות את הזכויות שלהם כמו שצריך".

בנוסף, הוא אומר, "חשוב שהתיק הרפואי שיוגש בהמשך לבית משפט יהיה בנוי כמו שצריך, שיכלול את כל החומר הרפואי הרלוונטי. פה חשוב לציין שוב שהלקוח לא תמיד יודע מה רלוונטי. אם התיק הרפואי נבנה בהתאם לתכנית של עורך דין, כל ההליך מתנהל בצורה חלקה ומכוונת לפיצוי הגבוה ביותר".

אז כדאי קודם כל לחכות שהעורך דין יפנה את הלקוח לרופא המתאים?

"לא. אם לקוח נפצע, עליו לקבל קודם כל טיפול רפואי. את כל השאר, בהתאם להמלצות עורך הדין שלו".

מהו אשם תורם?

"יש עניין של איסוף חומר ראייתי בתביעות המתנהלות לפי פקודת חוק נזיקין. יש עניין של רשלנות מטעמו של האחראי על המפגע, ולעומת זאת יש 'אשם תורם', של הנפגע עצמו. משום כך חשוב לאסוף את כל החומר הראייתי, ולהוכיח שגורם 'האשם התורם' הוא כמה שיותר נמוך, אם בכלל קיים. יש הרבה דברים שאולי סמוך לאירוע התאונה/ פציעה לא נראים כל כך חשובים, אבל בסופו של דבר כשמגישים תביעה, אנחנו עלולים להגיד בדיעבד איך לא עשיתי ולמה לא שמרתי ולמה לא צילמתי. אלה טיפים שיעזרו לכם בתביעה – לצלם הכל, גם מה שנראה לכם פחות חשוב".

מה לגבי אנשים שכבר קיבלו סירוב מוועדות רפואיות בביטוח הלאומי ובאים אליך – יש לך איך לעזור להם?

"בהחלט. לא פעם אני נתקל במקרים של אנשים שמגיעים אחרי שכבר אמרו להם לא, ואני מצליח להפוך עבורם את ההחלטה. חשוב לדעת שעל החלטת הוועדה הרפואית ניתן להגיש ערר ואף לפנות להליך שנקרא 'החמרת מצב'.

"כאשר אדם הלך לבדו לוועדה ולא קיבל את מה שמגיע לו, אפשר לבצע הליך של ערר או תביעה של החמרת מצב כמו שציינתי. לפעמים עדיף באמת לפנות בעילה של החמרת מצב, לבנות שוב את התיק כמו שצריך, עם בדיקות חדשות רלוונטיות, ולגשת לביטוח לאומי כשהתיק מוכן מאלף עד תו. החמרת מצב היא במקרים שמצבו הבריאותי של אדם החמיר עקב תאונה, הוא הלך לרופאים וביצע בדיקות ועקב הממצאים קביעת הביטוח הלאומי כבר אינה תואמת את מצבו. במקרים כאלה יש לגשת להליך מחודש על פי החמרת מצבו של הנפגע".

עו"ד בוסקילה מסכם ומתאר: "הגיעה אלי לא מזמן קרובת משפחה, שבמהלך אירוע משפחתי בעלה סיפר לי שלפני ארבע שנים היא עברה תאונת דרכים ושאל אם יש כרגע מה לעשות. התברר שזו תאונת הדרכים שהוכרה גם כתאונת עבודה אבל האישה לא הגישה בקשה לקביעת נכות כי לא רצתה ללכת לוועדות ולא לשבת שם, כי אין לה ביטחון. זה רק מחדד כמה חשוב ללכת עם עורך דין, שיודע לטעון לסעיפים הרלוונטיים לכל פציעה".

(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

עו"ד מור בוסקילה

עו"ד מור בוסקילה

עו"ד מור בוסקילה, מומחה מוביל בתחום המשפט משנת 2015, עם התמקדות והתמחות מיוחדת בתחום נזקי הגוף. כעו"ד מנוסה, חרט על דגלו מתן שירות אישי, אמין ומקצועי ללקוחותיו, תוך הקפדה על שקיפות מלאה, לכל אורך התהליך.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד מור בוסקילה

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה