zap group mishpati logo

עו"ד עמית בכר: "לשכת עורכי הדין מקימה קרן סיוע לעורכי דין"

בתקופה הכואבת והמורכבת בהיסטוריה של מדינת ישראל, לשכת עורכי הדין נרתמת עבור ציבור עורכי הדין ועבור כלל הציבור ויוצאת ביוזמות התנדבותיות רבות. על זאת ועוד בראיון מיוחד עם עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין

מאת: סתיו קורן - מערכת זאפ משפטי
20.11.23
תאריך עדכון: 12.12.23
3 דק'
עו"ד עמית בכר: "לשכת עורכי הדין מקימה קרן סיוע לעורכי דין"

מלחמת חרבות ברזל משפיעה רבות על חיי החברה הישראלית בימים אלה, אם זה במובן הרגשי והנפשי ואם זה במובן הכלכלי והעסקי. גם קהילת עורכי הדין ניזוקה קשות בימים טרופים אלה, במיוחד הליטיגטורים, עורכי הדין אשר עבודתם מתרכזת בבתי המשפט שמתפקדים עתה במתכונת מצומצמת; קהילת עורכי הדין הפועלים בעוטף ובצפון הארץ, שרבים בה נאלצו לסגור את משרדיהם; וכן עורכי הדין המשרתים במילואים ונמצאים בחזית.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, מתאר בראיון מיוחד כיצד הלשכה מסייעת בימים אלה לעורכי הדין שמשוועים לעזרה וכיצד תורמת לשכת עורכי הדין לציבור הרחב. "החל מהשבת הארורה, ראשי המחוזות ושאר צוות עובדי הלשכה החלו לתת מענה מיידי לחברי הלשכה ולציבור הכללי הזקוק לעזרה", הוא אומר בפתח הדברים. "בתוך הקהילה המשפטית הקמנו חמ"ל שמנגיש מידע עבור עורכי הדין. באופן טבעי, מהיום הראשון של המלחמה עולות השאלות הכי טריוויאליות ופשוטות שצריכות מענה. למשל, לגבי פעילות בתי המשפט, האם מתקיימים בכלל דיונים, כי כרגע בתי המשפט עובדים במתכונת מצומצמת מאוד. לכן, אנחנו פועלים לפתוח את בתי המשפט כרגיל, זה דבר שהוא נכון גם בפן הציבורי, כי יש הרבה עורכי דין בפריפריה ובמרכז שמרבית עבודתם מרוכזת בבתי המשפט והם כרגע לא עובדים כמעט בכלל, ויש לזה השפעה כלכלית משמעותית על משפחות שלמות. 

בנוסף לכך, מספר עו"ד בכר, "יש משרדי עורכי דין בדרום ובצפון שכרגע לא יכולים לפתוח את המשרדים וגם כאלה שנפגעו בעוטף. רבים מהם מתארחים במשרדים במרכז הארץ ובירושלים, במתכונת של 'חבר מארח חבר' ויש היענות גדולה לכך מצד חברי הלשכה. כמובן, יש גם עורכי דין רבים שגויסו למילואים ואנחנו פועלים עבורם ביתר שאת כדי לסייע להם במה שאפשר. בין היתר, אנחנו מקימים קרן סיוע לעורכי דין שנפגעו כלכלית וזקוקים לסיוע וכמובן שנסייע למילואימניקים ולכל מי שזקוק לעזרה. בנוסף, נעניק הטבות בהשתלמויות ופעילויות נוספות עבור עורכי הדין". 

כיצד מסייעת הלשכה גם לציבור הרחב?

"אנחנו מתנדבים במספר חזיתות. קודם כל, הקמנו מטה שמלווה את משפחות החטופים. בין החטופים נמצאות עו"ד עמית סוסנה, שנחטפה מביתה בכפר עזה ומתמחה בשם שני גבאי. אנחנו נמשיך ונזכיר אותן ונעזור גם בעניין הזה. אנחנו לא נעזוב את המשפחות ונמשיך להיאבק עבור כל החטופים". 

עו"ד בכר ממשיך ומספר: "סייענו למשפחות החטופים בנושא הפיצויים והסיוע הכלכלי שהם מקבלים מהביטוח הלאומי. נציגי לשכת עורכי הדין, עוה"ד בקר וקאופמן, היו הרוח החיה בקידום החוק. בעניין הזה אני מבקש להפנות לדבריו של יו"ר ועדת הרווחה, ח"כ אייכלר, ששיבח בצורה בולטת ויוצאת דופן את המעורבות של הלשכה".

אילו עוד פעילויות מתקיימות בימים אלה בלשכה?

"אנחנו מקדמים בנוסף את ההסברה בעולם סביב החטופים. יזמנו משלחת לכנס בינלאומי של כלל לשכות עורכי הדין בעולם שהתקיים בפריז, צירפנו למשלחת נציגים של משפחות החטופים ועשינו פעולות הסברה מיוחדות ויוצאות דופן באיכותן בעולם. במקביל, אנחנו מקיימים פרויקט סיוע לניצולי המסיבה בתחום הביטוח הלאומי, כגון מיצוי זכויות ותגמולים של ביטוח לאומי וליווי בכל העניינים המשפטיים וליווי של משפחות שכולות. כמו כן, אנחנו נמצאים בבתי חולים ומספקים פעילויות פרו בונו. בנוסף, התייצבנו לצד החקלאים שהרגישו מותקפים משפטית על ידי עובדים זרים שמגישים הרבה מאוד תביעות נגדם".

לסיום מבקש עו"ד בכר לציין: "חשוב לי לומר שהלב שלנו עם החברים שלנו בקהילה וגם עם כל המדינה - אנו מתפללים עבור החיילים והחטופים שלנו". 

(בתמונה: עו"ד עמית בכר. צילום: רמי דרזנר)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה