zap group mishpati logo

סגירת מרפסת - שכנים, ארנונה וערך הדירה.

שמעתם בעבר שאפשר לסגור מרפסת, וככה להרוויח חדר נוסף. איך עושים זאת? האם כדאי לסגור את המרפסת ולהפוך את השטח הסגור לחדר? מה אתם בעצם צריכים לדעת על הנושא?

מאת: מערכת משפטי
06.01.10
תאריך עדכון: 15.04.19
3 דק'
סגירת מרפסת - שכנים, ארנונה וערך הדירה.

נניח שאתם גרים בדירה לא גדולה, ולא מזמן התווסף תינוק חדש למשפחה. 2 מבוגרים, 2 ילדים ותינוק- הרגשת הצפיפות בדירה הולכת וגדלה. בדירה שלכם יש מרפסת. שמעתם בעבר שאפשר לסגור מרפסת, וככה להרוויח חדר נוסף. איך עושים זאת? האם כדאי לסגור את המרפסת ולהפוך את השטח הסגור לחדר? מה אתם בעצם צריכים לדעת על הנושא?

ראשית, יש לדעת כי הפעולה של סגירת מרפסת עולה כסף. כמובן שאי אפשר לומר כמה בדיוק, כי סגירת המרפסת תלויה במספר מרכיבים, ביניהם: הגודל שלה, החומרים שמשתמשים בהם בעת ביצוע הסגירה, העיצוב, התוספות ועוד. בהערכה גסה ניתן לומר, כי תצטרכו לשלם לפחות כמה עשרות אלפי שקלים עבור סגירת המרפסת.

לקבלת ייעוץ משפטי בתחום הנדל"ן פנו אל עורכי דין מקרקעין


השכנים יכולים להתנגד

שנית, לפני שמזמינים בעלי מלאכה, מפנים את הדברים ומתחילים בעבודה, צריך לדאוג לאישורים מתאימים- יש להשיג היתר בנייה מהרשות המקומית. כאשר מגישים בקשה להיתר בנייה, לשכנים יש זכות להתנגד. בדרך כלל, תיתלה מודעה על לוח המודעות בבניין, לפיה מי שחושב שהוא עלול להיפגע מהתוכנית (לסגירת מרפסת) יכול להגיש התנגדות.

התנגדות תוגש בדרך כלל ע"י שכנים שיחשבו, כי השינוי, כלומר: סגירת המרפסת, יפגע בחזות הבניין. הוועדה המקומית תדון בהתנגדות. היא יכולה לדחות אותה, או לקבל אותה, בהתאם לנסיבות. (כך למשל, אם אף שכן בבניין לא סגר מרפסת, וסגירת המרפסת תפגע בצורה משמעותית בחזות האחידה של הבניין, ייתכן שההתנגדות תתקבל).

ארנונה ועליית ערך הדירה

על מרפסת לא משלמים ארנונה. עד חדר נוסף-כן. שיקול זה גורם לחלק מהאנשים לסגור מרפסת מבלי לפנות לוועדה ולקבל אישור. כמובן, שאנשים אלו צפויים להגשת כתב אישום נגדם בשל סגירת מרפסת ללא היתר.
סגירת מרפסת מוסיפה בדרך כלל לעליית ערך הדירה, שכן מדובר בחדר נוסף בבית. אם היו לכם שלושה חדרים בבית מרפסת וסגרתם אותה, תוכלו לומר כי יש לכם דירה בת 4 חדרים. כאשר תרצו למכור אותה, אין ספק שקונים פוטנציאליים אשר לא היו באים כלל לבדוק דירה בת 3 חדרים יגיעו אליכם, והמחיר שתוכלו לדרוש עבור הדירה יהיה גבוה מזה שהייתם יכולים לדרוש עבור דירה בת 3 חדרים.

עם זאת, יש לקחת בחשבון, שיש אנשים שמבחינתם מרפסת היא פונקציה הכרחית בבית. האוויר שמגיע מהחלון לא מספיק להם. אם אתם כאלו, אולי סגירת מרפסת היא לא הפעולה המתאימה ביותר עבורכם.

עוד בנושא:

סגירת מרפסת - כל התשובות על רפורמה והיתרים

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה