zap group mishpati logo

ממהרים הביתה? היזהרו ממהירות מופרזת

התמרור מראה שמותר לסוע רק 90 קמ"ש? "אז נסע רק ב-10,15 קמ"ש מעל למותר, מה כבר יקרה?" אתם אומרים לעצמכם.

מאת: מערכת משפטי
07.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
ממהרים הביתה? היזהרו ממהירות מופרזת

אתם ממהרים להגיע לבחינה, יצאתם באיחור מהעבודה ואתם חייבים, אבל פשוט חייבים להגיע כבר הביתה- מה אתם עושים? נכון! מגבירים את המהירות ונוסעים מהר מהר בכביש, הרבה מעל למהירות המותרת. התמרור מראה שמותר לסוע רק 90 קמ"ש? "אז נסע רק ב-10,15 קמ"ש מעל למותר, מה כבר יקרה?" אתם אומרים לעצמכם.

ייתכן שטעות בידכם, בהחלט דברים יכולים לקרות. יכול לעצור אתכם שוטר, ולרשום לכם דו"ח על נהיגה במהירות מופרזת, ובמקרה הגרוע יותר, אתם עלולים לבצע תאונה.

נהיגה במהירות מופרזת הנפוצה ביותר בין מגוון של עבירות תנועה. תקנות התעבורה מסדירות את הכללים לפיהם יש לנהוג, והתקנה העוסקת בנהיגה במהירות מופרזת אוסרת על נהיגה במהירות העולה על זו שקבועה בתקנות.

למציאת עו"ד בתחום מהירות מופרזת באינדקס משפטי


טווחי המהירות המותרים

בתקנות התעבורה ישנה טבלה שמפרטת מהי המהירות המותרת לסוגי הרכב השונים בסוגי הדרכים השונות. כך למשל, בדרך עירונית לרוב סוגי הרכב מותר לנסוע במהירות שלא עולה על 50 קמ"ש. בדרך לא עירונית לרוב סוגי הרכב מותר לסוע במהירות של עד 80 קמ"ש. בדרך לא עירונית עם שטח הפרדה בנוי- עד 90 קמ"ש, ובדרך מהירה- עד 110 קמ"ש.

מהמהירות המותרת אסור לחרוג, ורשות הרישוי אף רשאית להגביל מהירות מרבית של רכב ספציפי, דבר אשר ייכתב ברישיון הרכב.


אכיפת נהיגה במהירות מופרזת

משטרת ישראל שמה לה למטרה חשובה את האכיפה בנושא זה. למשטרה יש מספר אמצעים שמשמשים אותה לצורך אכיפת האיסור על נהיגה במהירות מופרזת. אמצעי אחד הוא הממל"ז- מד מהירות לייזר. המכשיר מבוסס על שיגור קרן לייזר לרכב. חשוב לדעת, כי יש למכשיר טווח סטייה, והמדידה שלו אינה מדויקת במאה אחוז. על כן, ניתן לערער על אמינותו.

אמצעי נוסף הוא מצלמה - המצלמות מותקנות בדרך כלל על עמודים, ומצלמות את כלי הרכב הנוסעים. הצילום מעיד על מהירות הנסיעה של הרכב. גם במקרה זה צילום לא מהווה הוכחה חד-משמעית לכך שהרכב נסע במהירות מופרזת. יש מקום לבדוק את תקינות המצלמה, הליך הפקת הצילום ועוד.

כמו-כן המשטרה נעזרת במכמונת הדבורה- זוהי מכמונת רדאר, קלה להפעלה שבאמצעותה השוטר יכול לקלוט את מהירות הנסיעה של הנהג ברכב.

ענישה

ישנם מקרים שבהם הנהג שנסע במהירות מופרזת יועמד לדין, וישנם מקרים שבהם יקבל קנס הנקרא:"ברירת משפט", שמשמעותו היא, שהנהג יכול לשלם את הקנס או לבקש להישפט בביהמ"ש לתעבורה. כאשר מדובר בנסיעה במהירות העולה על 31 קמ"ש בדרך עירונית או במהירות העולה על 41 קמ"ש בדרך לא עירונית, הנהג יועמד לדין. יש לציין, שבמקרים של זימון לדין, למשטרה יש סמכות לפסול מנהלית את רישיונו של הנהג ל-30 יום.

עוד בנושא:

נהיגה במהירות מופרזת - תשובות מומחי הפורום לשאלות גולשים

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה