zap group mishpati logo

תאונות דרכים - נזקי גוף והטיפול המשפטי הנדרש

נפגעי תאונות דרכים נאלצים פעמים רבות להתמודד לא רק עם הפציעה הפיזית אלא גם עם ההשלכות הכלכליות והנפשיות של התאונה. נפגעתם בתאונת דרכים? עו"ד טל אור מארדכייב מסביר מה מומלץ לעשות

17.04.24
תאריך עדכון: 18.04.24
3 דק'
תאונות דרכים - נזקי גוף והטיפול המשפטי הנדרש

תאונות דרכים הן נושא מורכב ורגיש הדורש טיפול משפטי מקצועי. אנשים רבים נפגעים מדי יום בתאונות אלו, חלקם נפגעים באופן חמור ונדרשים לתקופות ארוכות של שיקום והחלמה. במקרים רבים, הנפגעים נאלצים להתמודד לא רק עם הפציעה הפיזית אלא גם עם ההשלכות הכלכליות והנפשיות של התאונה. נפגעתם בתאונת דרכים? עו"ד טל אור מארדכייב מסביר מה מומלץ לעשות.

תאונות הדרכים הן עדיין אחת הבעיות החמורות ביותר בחברה שלנו. מדי שנה, מאות אלפי אנשים נהרגים ומיליוני אחרים נפצעים קשה כתוצאה מתאונות דרכים ברחבי העולם. תופעה זו גובה מחיר אנושי כבד מנשוא, לא רק מבחינת ההרוגים והפצועים, אלא גם מבחינת הפגיעה בבני המשפחה והסביבה הכללית.

תאונות דרכים גורמות גם להפסדים כלכליים עצומים למשקי בית, לעסקים ולמשק הלאומי בכלל, שכן הן כרוכות בעלויות רפואיות, באובדן ימי עבודה ובנכות. לצד הטיפול הרפואי הדרוש, חשוב מאוד שהנפגעים יפנו לייעוץ משפטי על מנת להבטיח את קבלת הפיצויים המגיעים להם בגין הנזקים שנגרמו.

עו"ד טל אור מארדכייב מסביר מה הם הצעדים המשפטיים הנדרשים לאחר תאונה כזו ומדגיש מדוע חשוב לא להתעלם מהנזקים, גם אם בתחילה הם נראים קלים.

כיצד לפעול לאחר פגיעה בתאונת דרכים?

עו"ד מארדכייב: "אחד הדברים החשובים ביותר שנפגע בתאונת דרכים צריך לעשות הוא לפנות לטיפול רפואי בהקדם. כל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים נגרם לו איזשהו נזק. ברבים מהמקרים מדובר בנזק שרואים באופן מיידי, אך בפעמים רבות אחרות מדובר בנזק שמתבטא לאורך תקופה. אני ממליץ לא להתעלם ותמיד לפנות לטיפול רפואי".

לדבריו, לעתים קרובות מתפתחות בעיות רפואיות בעקבות התאונה שלא נראות מיד ומתגלות רק לאחר תקופה ארוכה. "צליפת שוט או מכות יבשות כתוצאה מהאירוע מתפתחות לעתים למחלה מורכבת כמו פיברומיאלגיה למשל. לכן, חשוב לקבל טיפול רפואי כמה שיותר מהר ולבצע את כל הבדיקות הדרושות", הוא אומר.

בנוסף, "חשוב להקדיש זמן ולעקוב אחרי כל התפתחות אפשרית של הפציעה, גם אם בתחילה לא נראתה חמורה. צריך להביא בחשבון שתיק תאונת דרכים הוא תיק ארוך טווח, שלוקח זמן, ולעתים הנזק מופיע רק זמן רב אחרי הפגיעה ולוקח זמן לאבן את הבעיה".

ליצירת קשר ולפרטים נוספים פנו כאן או בטל' 072-3303349

מה הצעד הבא אחרי הבדיקה הרפואית?

"לאחר שהנפגע טופל רפואית ועקב אחרי התפתחות הפציעה, הצעד הבא הוא לפנות לייעוץ משפטי על מנת להבטיח את קבלת הפיצויים המגיעים לו. בסופו של דבר, זהו תפקידו של עורך דין – לקחת תיק מסוים ולהגיע לתוצאה הטובה ביותר עם פיצוי כמה שיותר גדול", מסביר עו"ד מארדכייב.

לדבריו, תפקידו של עורך הדין הוא להנחות את הנפגע לאורך כל התהליך - להדריך אותו לגבי הבדיקות והטיפולים הרפואיים הנדרשים, להציג את התביעה בצורה המיטבית ולמקסם את הפיצוי המגיע.

עו"ד מארדכייב מדגיש כי חשוב להיעזר בייעוץ משפטי מקצועי גם במקרים שבהם הנזק לא נראה חמור בהתחלה. "לרוב אנשים פונים או מוקדם מדי או שהנזק לא התגבש, וחברת הביטוח נותנת הצעה נמוכה יחסית. בתיקים כאלה חשוב שתהיה סבלנות - ככל שאתה מרוויח יותר זמן כך תגיע לתוצאה הכספית הטובה ביותר. כמו כן, חשוב לציין כי תאונת דרכים יכולה להיות תאונת עבודה, במקרה שבו התאונה התרחשה בדרך לעבודה, בזמן העבודה או בחזרה ממנה".

(צילום: שאטרסטוק)

עו"ד טל אור מארדכייב

עו"ד טל אור מארדכייב

טל אור מארדכייב, עורך דין מוסמך בעל תואר ראשון ותואר שני במשפטים מטעם אוניברסיטת בר אילן. צרו קשר לקביעת פגישה >>

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד טל אור מארדכייב

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה