zap group mishpati logo

ויזה לארה"ב ואזרחות אמריקאית - שאלות ותשובות

אילו טפסים צריך להביא לראיון בשגרירות? האם במידה שאין לי עבודה קבועה, אקבל סירוב להוצאת ויזה? האם לצורך טיול קצר בארה"ב יש הכרח לעבור את כל התהליך לקבלת ויזה? שאלות אלו ואחרות נשאלו לאחרונה בפורום בפורטל משפטי. לפניכם מידע בנושא

21.06.16
תאריך עדכון: 30.03.24
7 דק'
ויזה לארה"ב ואזרחות אמריקאית - שאלות ותשובות

טופס חיוני לראיון בשגרירות

שאלה: בימים הקרובים יש לי ולאבא שלי ראיון בשגרירות. ראיתי בכל מיני אתרים, שכדאי להביא הזמנה של בית מלון שאנחנו הולכים לשהות בו בניו יורק. אם אנחנו לא רוצים לעשות את כל התהליך של ההזמנה לפני שמאשרים לנו ויזה, האם זה בסדר או שכדאי להזמין עכשיו טיסה ומלון?

תשובה: המבחן החשוב ביותר בעת בקשה לקבלת ויזה לארה"ב זה להיות מסוגל להוכיח קשר חזק לישראל וסיבות לשוב לארץ, כגון: עבודה מסודרת, רכב, דירה, קשרים משפחתיים וכד'. החשש של פקידי ההגירה לארה"ב בשגרירות הוא שהייה לא חוקית או עבודה שלא כחוק של ישראלים בארה"ב. לא הייתי מגדיר הזמנה במלון בטופס חיוני להליך, אבל כמובן שכדאי להראות מהן התכניות לגבי לינה, טיול ושהייה בארה"ב בזמן הביקור.

קבלת ויזת תייר לארה"ב

שאלה: השתחררתי ב- 2013, מאז אני עובד ומטייל, ואני רוצה להגיע לארה"ב. אין לי עבודה קבועה. מה הסיכוי לקבלת ויזת תייר, ואיך אוכל להגביר את סיכויי?

תשובה: עבודה קבועה וטובה היא בהחלט אחד הקריטריונים החשובים שפקידי ההגירה לארה"ב בשגרירות האמריקאית בודקים בעת החלטה האם לתת ויזה לארה"ב או לא. לכן, על פניו נראה כי הסיכוי לא יהיה גבוה לקבל את הוויזה. יחד עם זאת, מדובר בהחלטה סובייקטיבית של אותו הפקיד, לכן אם תצליח לשכנע כי לא תישאר בארה"ב לעבוד שם שלא כחוק או מעבר לתוקף הוויזה, ייתכן כי תקבל את האישור. ישנן אינדיקציות אחרות להוכיח קשר לישראל כגון; דירה, לימודים, רכב, נישואים ועוד, אבל עבודה מבחינתם זה דבר מרכזי, לכן נראה כי על פניו עדיף לך להמתין עד להגשת הבקשה למועד שתוכל להוכיח עבודה קבועה בארץ. הבעיה היא, כי ייתכן כי ידחו לך את הבקשה עוד לפני שתוכל בכלל לומר או להסביר משהו. אם יש אירוע חשוב ספציפי בגינו אתה מבקש לטוס לארה"ב, תוכל להביא מסמכים להוכחת הנחיצות להגיע לארה"ב. 

ויזת תייר לארה"ב לטיול של שבוע

שאלה: אני מעוניינת לנסוע לשבוע ארה"ב לטיול ולפגוש חבר טוב. הייתי כבר בשגרירות ולא קיבלתי ויזה. אני גם סטודנטית בפתוחה ועובדת 5 שנים באותה חברה. יש לי רכב וכו'. אני אומנם תושבת קבע בארץ, אבל כל חיי מנוהלים פה. הבאתי הכל: תלושי משכורת אישור לימודים וכד', ועדיין אמרו לי שאין לי בסיס בארץ. אני רוצה לנסות שוב. בפעם קודמת לא כתבתי שהמטרה היא לפגוש חבר טוב. האם נכון יהיה לכתוב זאת עכשיו? ומה עוד צריך מעבר למה שיש לי כאן? והאם שאלה כמו: האם אני יהודיה רלוונטית בראיון?

תשובה: קשה מאוד לדעת מראש מה הסיכוי לקבל ויזה לארה"ב, כי מדובר בהחלטה פרסונלית של פקיד הגירה לארה"ב, על סמך התרשמות אישית סובייקטיבית. לעיתים קשה להבין את ההחלטות שלהם שנראות שרירותיות. עבודה קבועה 5 שנים במקום התעסוקה זה דבר חיובי, אבל כישראלית צעירה בוודאי יש חשש מבחינתם כי תשארי לעבוד בארצות הברית ולא תצאי בזמן. בכל מקרה כדאי להמתין לפחות 6 חודשים טרם הגשת בקשה חדשה. עדיף יהיה להגיש את הבקשה רק לאחר שינוי בנסיבות של חייך, כך שתוכלי להראות שבבקשה הנוספת יש שינוי מהפעם הקודמת. אין מניעה לכתוב כי את נוסעת לבקר חבר, אולם אסור לתת לפקידי ההגירה את הרושם כי מדובר בקשר רומנטי, כזה שאת עשויה להישאר שם ולהשתקע עמו בארצות הברית. 

לימודים בארה"ב עם ויזה j1 

שאלה: אנחנו נוסעים לשליחות הוראה בארצות הברית ויש לנו ויזה j1. האם ויזה זו מאפשרת לנו ללמוד שם באחת האוניברסיטאות? 

תשובה: כל ויזת J1 ניתנת ספציפית לעניין מסויים. אם קיבלתם את הוויזה הנוכחית לשם שליחות הוראה, לא תוכלו ללמוד באוניברסיטה. עבור לימודים באוניברסיטה תוכלו לבקש ויזת סטודנט, או J1 לאוניברסיטה.

 

דרכון אמריקאי על רקע דגל ארה"ב

ויזת תייר - הכנה לראיון בשגרירות ומכתב מהמעסיק

שאלה: אני עובדת בחברה גדולה, אבל מועסקת שם דרך קבלן. לראיון בשגרירות צריך להכין מכתב ממעסיק. האם לכתוב במכתב שאני מועסקת דרך קבלן ועובדת בחברה אחרת? או שאין צורך לציין ודי באישור מהקבלן?

תשובה: בהליך בקשה לקבל ויזת תייר לארה"ב פקידי ההגירה לארה"ב מתייחסים לכל ישראלי שמבקש לבקר בארה"ב כאילו יש פוטנציאל לשהייה לא חוקית ועבודה בארה"ב, לכן בהחלט חשוב לשים דגש על זה שיש לך מקום עבודה טוב, על מנת לשכנע כי קיים סיכוי גבוה לחזרה לישראל במועד, טרם פג תוקף הוויזה. קשה לומר כיצד יתרשמו פקידי ההגירה בשגרירות, אולם לדעתי זה תלוי במקום העבודה, אם מדובר במקום מוכר שנחשב טוב יהיה עדיף את מקום העבודה. אולי אפשר להביא מכתב הן ממקום העבודה והן מהקבלן המעסיק, כולל תלושי משכורת של הקבלן.

 

בהליך בקשה לקבל ויזת תייר לארה"ב פקידי ההגירה לארה"ב מתייחסים לכל ישראלי שמבקש לבקר בארה"ב כאילו יש פוטנציאל לשהייה לא חוקית ועבודה בארה"ב, לכן בהחלט חשוב לשים דגש על זה שיש לך מקום עבודה טוב, על מנת לשכנע כי קיים סיכוי גבוה לחזרה לישראל במועד, טרם פג תוקף הוויזה

ויזת הגירה לזוג לא נשוי

שאלה: אנחנו הורים לשתי בנות ומנהלים חיים משותפים כעשור. בן זוגי אזרח אמריקאי אך איננו נשואים. אנו עתידים להגר לארה"ב לצורכי לימודי פוסט-דוקטורט של בן הזוג ומעוניינים לקבל ויזת הגירה עבורי ולהתחיל בהוצאת אזרחות לבנותינו (ע"ב חוק הסבא). שאלתנו- האם קיים אישור אלטרנטיבי להיותנו זוג מלבד נישואין אזרחיים? אולי הצהרה מול עו"ד/ נוטריון? זאת בהתחשב בכך שאין לנו אפשרות להתחתן בארץ ואיננו מעוניינים בנסיעה לחו"ל לצורכי נישואין. 

תשובה: רשויות ההגירה לארה"ב שמרניות בכל מה שקשור לדיני משפחה והפקידים לא מכירים בקשר זוגי כלשהו, אלא נישואים כחוק בלבד. לכן אם תרצי לעבור לארה"ב ביחד עם בן זוגך תצטרכו להתחתן כדין, כדי שתוכלו להציג תעודת נישואין. לדוגמא, נישואין אזרחיים בקפריסין אפשר לעשות יחסית בקלות.

אזרחות אמריקאית עבור הילדים

שאלה: אני ובן זוגי מעוניינים להביא לעולם את ילדנו הראשון, ורציתי להקדים תרופה למכה בכל הנוגע לאזרחות ילדיי. לי יש אזרחות אמריקאית מתוקף אבי (הוא נולד וחי עד גיל 21 בארה״ב). אני נולדתי בארץ אך חייתי מאז שהייתי בת שנה עד גיל 8 בארה״ב, והורי דאגו שאכן תהיה לי אזרחות. לפי בירורים שעשיתי בנושא, במידה שילדי נולדים בארץ, אמורה להיות אזרחות מתוקף זה שסבא שלהם (אבא שלי) אזרח אמריקאי ושהה בארה״ב מעל 5 שנים. האם זה מדוייק? מהו בדיוק תהליך קבלת האזרחות לילדיי במקרה כזה? הבנתי שצריך להביא לשגרירות הוכחות לכך שאבי שהה 5 שנים לפחות בארה״ב? אילו סוג הוכחות מתקבלות ע״י השגרירות ומספיקות בעיני הפקידים לכך?

תשובה: אם הילד יוולד בשטח ארה"ב הוא יהיה אזרח מלידה, אבל אם הוא יוולד בישראל האפשרות היחידה היא לקבל ויזה דרך אבא שלך. האפשרות הנ"ל פתוחה עד שהילד יהיה בן 18 בלבד. לשם כך יש להגיש בקשה ולקבל את האזרחות עבור הנכד של אזרח אמריקאי בארצות הברית, כלומר תדרשו לנסוע לשם עם הילד לקבל את האזרחות עבור הנכד בשטח ארה"ב. ההוכחות שצריך להביא הן: תשלומי מיסים, תעודות של בית ספר, אוניברסיטה, הסכמי שכירות או כל מסמכים אשר מוכיחים כי הוא התגורר בארה"ב בשנים שהוא טוען ששהה בארה"ב.

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

במשרד דקר, פקס, לוי ושות' תקבלו שירות משפטי מותאם אישית עבורכם, לקוחות המשרד, על ידי צוות עורכי דין מקצועי, אמין ואדיב, מתחילת ההליך עד להשגת התוצאה הרצויה. למשרד הסכם קבוע עם כל הפונים, עוד לפני החתימה על חוזה ותחילת העבודה - אנחנו עובדים רק על תיקים "עם רגליים", בעלי סיכוי סביר להצלחה. העבודה היא בשקיפות מלאה ועדכון הלקוח בכל שלבי ההליך. בנוסף, המשרד מחוייב לספק מידע נגיש וקל להבנה לכל הפונים, בין אם באתרי הרשת או לאלו שזקוקים לייעוץ עו"ד אבל לא לליווי בהליך המשפטי.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה