לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
נירית

חוזה שכירות עד אוגוסט , בעל הדירה החליט לשפץ תדירה ולא ממשיך עוד שנה , מצאנו דירה עם פינוי ליולי וצריכים עזרה דחוף!!

אנחנו גרים בשכירות בדירת 4 חדרים שנה שניה במשך כל תקופת הקיץ גרנו בדירה עם נזילות ועובש בתקרות משהו שלא ידענו ממנו ולא טרח להגיד לנו עד שהופיע העובש והתלוננו הוא אמר שצבע לבד וחשב שזה נפתר הבן שלי ואני סבלנו מכאב ראש חזק וסחרחורות והריח היה חזק ומחניק , בעל הדירה לא רצה להביא איש מקצוע אלא רק לבוא לנקות ולהעביר צבע ובסוף עשינו זאת לבד ועכשיו זה שוב חוזר בנוסף בעל הדירה מאוד בעייתי חייב אותנו לשלם על ביטוח למזגן תוספת של 30 שח לחודש בתשלום שכירות לשנה ובנוסף לשלם ביקור טכנאי למזגנים כאשר מגיע אנחנו זוג עם ילד הבן שלי עם אוטיזם ומצבנו הכספי לא מעולה יש טיפולים ותרופות לילד שמוציאים את רוב המשאבים לשם והשנה שחתמנו חוזה רצה לתת אופציה לשנה וביקשתי לעשות חוזה כל שנה מחדש בידיעה שיש לנו עוד שנה נוספת החודש מאי יצר קשר עם בעלי שהחליט לשפץ את הליקויים ויש לנו שני ברירות או לעבור ממנו לדירה אחרת בזמן שיפוצים או להישאר עד תום החוזה ולהתפנות .. מצב הדירות אצלנו מבחינת שכירות מאוד חלש רוב הבתים למכירה באזורינו ובעזרת משרד נדל"ן מצאנו דירה אבל בעל הדירה מפנה ב01.07 ולא יכולים לחכות עד אוגוסט , בחוזה הנוכחי יש לנו אופציה להודיע על תום חוזה לפני הזמן אבל בתנאי שבעל הדירה מסכים. האם מצב של עובש ופטריות בבית מהווה הפרת חוזה? האם כאשר החליט לשפץ ומאוגוסט שמתפנים בעצם אין לנו דירה יכולה לדרוש לעצור את השכירות חודש לפני הזמן כדי לא להסתכן להישאר ברחוב?? אנא עזרתך ..

עו"ד תומר פרלמן

נירית שלום, בפנייתך הינך מפרטת עובדות ונתונים רבים, אשר לא לגמרי ברורים, לכן אנסה להשיב בהתאם להבנתי את הדברים. לעניין העובש והפטריות הדבר בהחלטת יכול להוות הפרה יסודית של ההסכם ככל שאינו מטופל ע"י המשכיר אם כי לאחר שפניתם אל המשכיר וזה סירב לטפל בליקוי אשר הטיפול בו אינו סובל דיחוי, תוכלו להזמין איש מקצוע אשר יטפל בליקוי, לשלם לו עבור הטיפול ולאחר מכן לדרוש את השבת התשלום מהמשכיר. באשר ליתר שאלותייך, יש צורך לעיין בהסכם השכירות לשם מתן תשובה עליהן. תוכן הודעה זו אינו מהווה יעוץ משפטי ואין להסתמך עליו.

נירית

יש לנו בעיה איתו בנושא הפינוי כרגע הפינוי שלנו ב01.08 לפני שבועיים בעל הדירה יצר איתנו קשר שהחליט שרוצה לשפץ תחדרים עם העובש דרך הקבלן ונתן שני ברירות לעבור לחודש וחצי עד תום השיפוצים או לא להמשיך שנה נוספת כמובן בחרנו לא להמשיך כדי לא לטרטר את הבן שלי ילד עם אוטיזם במערבים הלוך ושוב הוא צריך משהו קבוע ללא מעברים חדים, בינתיים התחלנו לחפש דירות המצב באזור שלנו (גדרה) גם לאחר שיחות עם מתווך נאמר שאין כמעט דירות להשכרה הרוב למכירה וקשה למצוא למזלנו בעזרת מתווכת חמודה מצאנו דירה שהפינוי ב01.07 בחוזה יש אופציה להודיע 3 חודשים לפני על עזיבה בהסכמת בעל הדירה, יצרנו קשר איתו ביום שישי לעדכן שמצאנו דירה ליולי ורוצים לסגור מה מבחינתו אמר לנו שיותר טוב לו עדיף לו ביולי ואין בעייה באותו יום נפגשנו עם השוכר השני סגרנו חוזה וסגרנו מוביל .. היום בעלי דיבר איתו כי רצה להביא תקבל למדידות ורצה לקבוע איתו מועד ואז הוא אמר לבעלי שהשיפוץ לא ידוע עדיין מתי או ביולי או באוגוסט אז לא יודע להגיד לנו בעלי אמר לו כבר עידכנו אותך אמרת שאין בעייה שנעבור ביולי וסגרנו חוזה הוא טוען שלא אמר את זה אלא אמר שצריך לבדוק למרות שבעלי עמד לידי ושמעתי את השיחה (לצערי לא הקלטנו) השאלה מה אני עושה הוא דייר קשה מאוד הוא יקשה עלינו עם הציק האחרון של השכירות האם יכולה לבטל אותו אחרי שקיבלתי ממנו אישור לעבור ? מה אמורה לעשות במצב כזה? אשמח לעזרתך בבקשה

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזה שכירות - יחסי שוכר ומשכיר