zap group mishpati logo

הוארך מעצרם של הנאשמים המעורבים בתקיפת החיילים

ביהמ"ש המחוזי בחיפה האריך את מעצר ששת הנאשמים המעורבים בפרשת תקיפת החיילים ליד ביה"ח רמב"ם בחיפה

מאת: מערכת משפטי
11.03.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
הוארך מעצרם של הנאשמים המעורבים בתקיפת החיילים

בהמשך להודעת דובר משרד המשפטים לפני מספר ימים אודות הגשת כתב אישום נגד החשודים בתקיפת החיילים ליד ביה"ח רמב"ם, ובקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים נגדם, החליט שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה רון שפירא להאריך את מעצרם של ששת הנאשמים (בהם 2 בגירים ו4 קטינים) עד החלטה אחרת בעניינם (להבדיל ממעצר עד תום ההליכים).

ביהמ"ש: כתב האישום לא מושפע מהתקשורת

השופט שפירא ציין, בין היתר, את הדברים הבאים: " למען הסדר יצוין, כי ב"כ רוב המשיבים טען ארוכות בכל הנוגע לזיקה שבין פרסומים תקשורתיים לבין כתב האישום. יובהר, כי כתב האישום מוגש על ידי הפרקליטות, אשר בוחנת את חומר הראיות, ולא על ידי התקשורת. בהתאם גם כתב האישום מתאר תיאורים שונים מאלו שהיו במסגרת פרסומים תקשורתיים. הפרקליטות טוענת בפני בית המשפט, בשים לב לראיות, והחלטתו של בית המשפט תינתן בשים לב לראיות, וכל פרסום תקשורתי שהיה אינו רלוונטי לדיון שבפני.

ראוי להדגיש עם זאת, כבר בשלב זה, כי כתב האישום מתאר אירועים אלימים חמורים לכשעצמם. עם זאת, כתב האישום לא טוען, וגם לא נטען בפני בעל פה על ידי ב"כ המאשימה, כי מדובר באירוע שהוא בהכרח על רקע לאומני. נטען כי מדובר באירוע אלים, כפי שמתואר בכתב האישום".

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום פלילי

תשתית ראייתית מספקת

בנוסף, בשים לב לדברים שנטענו בפניו, הבהיר השופט כך: "בית המשפט עיין עיון ראשוני בחלק מחומר הראיות, ... ודי בעדויות הנאשמים עצמם ובעדותו כדי לבסס תשתית ראייתית מספיקה לצורך מעצר ארעי בשלב דיוני זה. עם זאת, מצאתי לנכון לציין מעיון חלקי ומבלי שהדבר יהווה כמובן ניתוח ממצה של הראיות, כי לכאורה יש בתשתית הראיות כדי לבסס את המתואר בכתב האישום לעניין האירוע האלים, ואולם לא ראיתי בעדויות שעיינתי בהן סימנים לכך שהרקע לאירוע הוא לאומני. "

איסור חשיפת זהות הקטינים

השופט אסר לפרסם כל פרט שיש בו כדי לחשוף את זהותם של המשיבים 2, 3, 4 ו-5, קטינים כעת או שהיו קטינים בעת ביצוע המעשים נשוא כתב האישום. מכאן, שעל כלי התקשורת להקפיד לטשטש את תמונותיהם, כך שלא ניתן יהיה לזהותם. כמו כן, נאסר למסור כל פרט אחר, ככל שהוא עולה מכתב האישום, בכל הנוגע לכתובת מגוריהם.

(מ"ת 14238-03-12 מדינת ישראל נ' עטאלה(עציר) ואח')

לקריאת טור דעה בנושא>>>

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה