zap group mishpati logo

הסוף הטראגי של הקשר הסודי של זוג הידועים בציבור

במשך שנים הם קיימו זוגיות סודית מחוץ לנישואין ועמדו להיפרד. רגע אחרי שהגיעו להסכם בדבר זכויותיה, הלכה האישה לעולמה בלי ליהנות מפירותיו

מאת: עו"ד שלומית יום-טוב
18.09.21
תאריך עדכון: 12.12.23
3 דק'
הסוף הטראגי של הקשר הסודי של זוג הידועים בציבור

א' וג' ניהלו לאורך עשרות שנים קשר סודי אסור. לכל אורך הקשר, פעם או פעמיים בשבוע, נהג א', שהיה נשוי לאישה אחרת, להגיע לביתה של ג' ולישון איתה. אשתו, שהיתה דתייה מאוד, לא רצתה להתגרש ממנו והעדיפה להעלים עין מהיעלמויותיו החוזרות ונשנות מהבית.

הקשר בין השניים היה דומה לזה של חברים בשנות ה-20 לחייהם: הם לא רכשו נכס משותף ולא היה ביניהם הסכם ממון, אבל היה ברור שהם יחד. כאשר א' חלה וצריך היה להתאשפז בבתי חולים כדי לעבור ניתוחים, ליוותה אותו ג' וסעדה אותו, לנגד עיני אחיותיו.

הקשר בין השניים היה ידוע לכמה משכניה של ג', שהבחינו בא' מפעם לפעם כשהוא נכנס ויוצא מביתה, אבל נשמר בקפדנות מפני רוב בני משפחתו של א' ובמיוחד מפני ילדיו

עברה שתי הפלות בחשאי

לאורך השנים ניהל א' עם ג' זוגיות "מתחת לרדאר". הקשר בין השניים היה ידוע לכמה משכניה של ג', שהבחינו בא' מפעם לפעם כשהוא נכנס ויוצא מביתה, אבל נשמר בקפדנות מפני רוב בני משפחתו של א' ובמיוחד מפני ילדיו שברבות השנים הגיעו לעמדות מפתח. ג' הכירה את א' לאחר שחוותה בעצמה לא מעט קשיים. בעבר היא היתה נשואה פעמיים, אך התגרשה. מכל אחד מהנישואים נולד ילד אחר. חייה לא צלחו עד שהיא הכירה את א', עצמאי בתחום החשמל, שעסק בפרויקטים בהיקפים גדולים מאוד בארץ ובחו"ל.

במהלך שנות הזוגיות הרתה ג' פעמיים מהקשר עם א' ועברה שתי הפלות באישור הוועדה להפסקת הריון. בפני הוועדה טענה ג' כי היא אישה גרושה, ללא קשר זוגי ממוסד.

א' הטיח בג' שהיא לא תוכל לקבל ממנו דבר ולא תהיה זכאית לשום חלק ברכוש שלו, כיוון שהקשר ביניהם היה כל כך מוצנע ומוסתר לאורך שנים

נעלם לשנה לאחר הסכסוך

בשלב מסוים, לאחר שני עשורים של זוגיות, פרץ בין בני הזוג סכסוך מר, ובמסגרתו א' הטיח בג' שהיא לא תוכל לקבל ממנו דבר ולא תהיה זכאית לשום חלק ברכוש שלו, כיוון שהקשר בין השניים היה כל כך מוצנע ומוסתר לאורך השנים.

הפרידה מא' גרמה לג' לקריסה של ממש. אלא שבדיוק ברגע הזה נעלם א' במפתיע למשך כמעט שנה, וכל ניסיון להתחקות אחרי עקבותיו נכשל. בתום אותה שנה, חזר א' לפתע, אמר שהוא מתגעגע לג' וביקש את סליחתה.

אבל זה היה מאוחר מדי. אצל ג', שלקתה במחלה קשה, חלה הסתבכות רפואית משמעותית שגרמה למותה. ערב פטירתה ביקשה ג' להגיע להסכם עם א' על הזכויות המגיעות לה. ההסכם אכן הושג, אך למרבה הצער ג' לא נהנתה מפירותיו.

בהסכם נקבע כי א' יפצה את ג' על ההכנסות שצבר בשנים המשותפות יחד ויכיר בזוגיותם, בתנאי שהיא לא תפנה למשפחתו ותחשוף את הקשר הסודי. כיוון שא' הכחיש תחילה את הזוגיות, נאספו ראיות רבות המוכיחות את קיומה, בין היתר ביחס להפלות שעברה ג'.

העובדה שבני זוג לא באו בברית הנישואין, אין פירושה שלא יוכרו כידועים בציבור

ההלוויה העצובה ומוסר ההשכל

למרבה הצער, א' לא הגיע להלווייתה של ג'. הפחד מילדיה ומכך שהקשר עימה יגיע לידיעת ילדיו שיתק אותו. מסיפורם העצוב של בני הזוג, שחיו מתחת לרדאר כבני זוג כל כך הרבה שנים, כדאי ללמוד לקח חשוב ביחס לחובות ולזכויות של כל אחד מאיתנו.

לכל צעד שאנו צועדים בחיים יש משמעות, והעובדה שבני זוג לא באו בברית הנישואין, אין פירושה שלא יוכרו כידועים בציבור. עלינו לקחת אחריות על המעשים שלנו, ומי שחי בסתר לא יוכל לחיות כך לנצח ובסופו של דבר יצטרך לשאת בתוצאות המשפטיות של מעשיו.

* הכותבת, המתמחה בין היתר בתחום דיני המשפחה, ייצגה את האישה בהליכים המתוארים

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה