zap group mishpati logo

הצעיר, הרקדנית והרומן האסור: האם גניבת זרע היא גניבה לכל דבר?

צעיר שניהל רומן עם רקדנית בזמן שהיה נשוי לא השתמש באמצעי מניעה, כיוון שאמרה לו שהיא עקרה. לאחר שנכנסה להריון ותבעה ממנו תשלום מזונות, הוא הגיש נגדה תביעה על גניבת זרע

28.01.22
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
הצעיר, הרקדנית והרומן האסור: האם גניבת זרע היא גניבה לכל דבר?

צעיר (38) העובד במקצוע חופשי לא האמין שזה קורה לו: לאחר רומן סוער שניהל עם רקדנית, הוא הבין שנפל קורבן לגניבת זרע. הרקדנית בישרה לו שנכנסה להריון, והוא הופתע. הוא אמנם ידע שבמפגשים המיניים החטופים של השניים הוא לא השתמש באמצעי מניעה, אך זכר שנהג כך משום שהיא טענה כי היא עקרה.

הבשורה על הילד שמצפה לו הצליחה להרעיד את עולמו של הצעיר, שניהל את הרומן בחשאי תוך כדי נישואיו. הרקדנית איימה עליו שאם לא יכיר בילד וישלם את מזונותיו – היא תספר לאשתו על הרומן שניהלו השניים ועל הילד שנולד לו מחוץ לנישואין. הצעיר הרגיש משותק ותהה איך מתמודדים עם גניבת זרע.

לאחר שהרקדנית הגישה תביעת מזונות נגד הצעיר, הוא הגיש נגדה תביעה בנזיקין על גניבת זרע

אב בכל מקרה צריך לשלם מזונות

הגילוי המרעיש על ההריון שאליו נכנסה הצעירה אמנם הפתיע את הצעיר, אבל בפועל נראה שהוא נמצא במבוי סתום מבחינה משפטית. "על פי החוק היבש, אב ביולוגי של ילד חב במזונותיו, וזה בכלל לא משנה מה היו הנסיבות", מסביר עו"ד רון מיור, המתמחה בדיני משפחה וייצג את הצעיר.

"מצד שני", הוא ממשיך, "הבנו שלאור הנסיבות עומדת לצעיר עילת תביעה בנזיקין נגד הרקדנית על גניבת זרע שהיא גניבה לכל דבר. באותה עת", מספר עו"ד מיור, "לא היו תביעות דומות על גניבת זרע בנזיקין, כך שעילה זו נחשבה לחדשנית ופורצת דרך".

ואמנם, לאחר שהרקדנית הגישה תביעת מזונות נגד הצעיר, הוא הגיש נגדה תביעה בנזיקין על גניבת זרע.איך מכריעים בתביעה כזאת? "בסופו של דבר, מדובר במילה כנגד מילה", מסביר עו"ד מיור. "עורכי הדין של הצדדים חוקרים אותם בחקירה נגדית ובית המשפט מגיע להתרשמות כלשהי".

הרקדנית ועורכת דינה סברו בתחילה שתביעת הנזיקין היא תביעת סרק, שנועדה רק לצורכי הרתעה, אך עם התקדמות ההליך הן הבינו שקיים חשש ממשי לכך שבסופו של דבר הפיצוי שתידרש הרקדנית לשלם על גניבת הזרע יהיה גבוה יותר מהמזונות שתקבל. "בשלב הזה הבינה עורכת הדין שהקרקע שעליה צועדת הלקוחה שלה היא מאוד פריכה, ועלולה להוביל אותה לנקודה מאוד בעייתית", נזכר עו"ד מיור. "זה היה השלב שבו נכנסנו למשא ומתן כדי להגיע לפשרה".

במסגרת הפשרה, הסכימה הרקדנית לא רק שהאב לא ישלם מזונות, אלא שגם בנו לא יידע מי הוא

מינוף של התביעה על גניבת הזרע

בסופו של דבר, הסכימה הרקדנית לוותר על תביעתה שלה, בתנאי שהצעיר יבטל את התביעה שהגיש נגדה על גניבת זרע. ויתור זה של הרקדנית היה בעייתי, שכן לכאורה היא לא יכולה לוותר על מזונות שנתבעים בשמו של ילד, והוא יכול היה לתבוע אותם מאוחר יותר.

לצורך כך, בנה עו"ד מיור קונסטרוקציה משפטית מורכבת, שהצליחה להתגבר על הקושי המובנה לפיו אישה לא יכולה לוותר על מזונות המיועדים לבנה. במסגרת הפשרה, הסכימה הצעירה לא רק שהאב לא ישלם מזונות, אלא שגם בנו לא יידע מי הוא.

"לשמחתי, בהליך הזה לא התעוררה דילמה ביחס לתוצאה האפשרית שלפיה בעקבות ההליך יגדל ילד ללא תשלום מזונות, משום שהרקדנית מגיעה ממשפחה אמידה מאוד", מסביר עו"ד מיור. "לאורך ההליך היה ברור לנו שהמזונות הם לא המטרה שלה אלא רק האמצעי. היא רצתה להשתמש במזונות ככלי כדי לכבוש את הצעיר, וחשבה שכך תשיג אותו ותגרום לו לעזוב את אשתו. הכסף ממש לא היה העניין".

הצעיר, הרקדנית והרומן האסור: האם גניבת זרע היא גניבה לכל דבר?(1)

"בסיומו של התיק", מסכם עו"ד מיור, "הפשרה הושגה בזכות היכולת למנף את התביעה של גניבת הזרע שהוגשה נגד הצעירה. באותה עת לא היו תביעות נוספות שהתייחסו לגניבת זרע כאל גניבה לכל דבר. מדובר היה בהליך חדשני ונועז, שבסופו של דבר הוכיח את עצמו".

זקוקים לייעוץ משפטי או ליווי בבית המשפט בענייני גירושין, מזונות, צוואות וירושות או זכויות להט"ב? פנו כאן לעו"ד רון מיור לקביעת פגישה פרטנית.

עו"ד רון מיור

עו"ד רון מיור

עו"ד רון מיור הוא מומחה בדיני משפחה, המשלב ידע משפטי, גישור, וחוכמת חיים, לטובת פתרונות מותאמים אישית.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד רון מיור

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה