zap group mishpati logo

תכנית דירה בהנחה: המדריך המלא – מרגע ההרשמה ועד קבלת המפתח

תכנית דירה בהנחה תאפשר לאלפי זוגות צעירים ומחוסרי דיור לרכוש דירה בהנחה משמעותית במספר ערים ברחבי הארץ. איך נרשמים ומה התהליך? כל הפרטים בכתבה הבאה

מאת: דניאל קורן - מערכת משפטי
16.03.22
תאריך עדכון: 12.12.23
5 דק'
תכנית דירה בהנחה: המדריך המלא – מרגע ההרשמה ועד קבלת המפתח

עיקרי הכתבה:

  • מהי תכנית "דירה בהנחה"? מטרת התכנית היא לאפשר לזוגות צעירים, מחוסרי דיור ומשפרי דיור, לרכוש דירה בהנחה משמעותיות. במסגרת התכנית, כ-30 אלף דירות יוגרלו ב-31 יישובים ברחבי הארץ.
  • באילו יישובים יוגרלו הדירות? כ-50% מהדירות המוגרלות נמצאות באזורי הביקוש: ירושלים, ראשון לציון, אשדוד, בני ברק, חיפה ועוד.
  • כיצד מבצעים את ההרשמה להגרלה? על מנת להירשם להגרלות ניתן להנפיק אישור זכאות באופן מקוון בסניפים הדיגיטליים של חברות ההרשמה: אלונים, מלגם ועמידר. עלות הנפקת אישור הזכאות: 240 שקל.
    _____________________________________

אין הרבה הבדל בין תכנית "דירה בהנחה" שיוצאת לפועל בימים הקרובים, לבין תכנית המחיר למשתכן – שתיהן מעניקות הנחות משמעותיות ברכישת דירה לזוגות צעירים, מחוסרי דיור ומשפרי דיור. במסגרת תכנית "דירה בהנחה" יוגרלו אלפי דירות ברחבי הארץ, אך המכסה מוגבלת וכבר ביום הראשון לפרסום התכנית נעשו 12,000 שיחות למוקד משרד השיכון והבינוי ומערכות המשרד קרסו. כך שאם אתם בעניין, כדאי למהר.

בהגרלה הראשונה יוגרלו כ-10,000 דירות ב-31 יישובים ברחבי הארץ. ההרשמה להגרלה הראשונה צפויה להיפתח ביום א', 20 במרץ 2022  

מהי תכנית "דירה בהנחה"?

מטרת התכנית היא לאפשר לזוגות צעירים, מחוסרי דיור ומשפרי דיור לרכוש דירה בהנחה משמעותיות. במסגרת התכנית, כ-30 אלף דירות יוגרלו במהלך שנת 2022. בהגרלה הראשונה יוגרלו כ-10,000 דירות. הדירות יוגרלו ב-31 יישובים ברחבי הארץ, וזאת במסגרת תכניות שונות לדיור בר השגה. ההרשמה להגרלה הראשונה צפויה להיפתח ביום א', 20 במרץ 2022.  

״אחרי הפסקה ארוכה בהגרלות, אנחנו חוזרים למדיניות של השר לשעבר משה כחלון ומחזירים הגרלות לדירות בהנחות גדולות לזוגות צעירים מחוסרי דיור", מסר בהודעה לתקשורת שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין. "הגרלת ה-10,000 היא הסנונית הראשונה מתוך 30,000 שיהיו בשנת 2022. 'דירה בהנחה' פרושה בכל רחבי ישראל, הן באזורי הביקוש והן בפריפריה. אחרי ששיווקנו 100 אלף יחידות דיור תוך חצי שנה, יחד עם היעדים השאפתניים שהצבתי לשנה הקרובה, אנו נאפשר לזוגות הצעירים ולמחוסרי הדיור לרכוש קורת גג ולהתחיל לבנות את עתיד משפחתם", ציין השר אלקין.

באילו יישובים יוגרלו דירות? 

הדירות יוגרלו ב-31 יישובים ברחבי הארץ, ביניהם: ירושלים, ראשון לציון, באר יעקב, אשדוד, אור יהודה, אילת, נתיבות, בית שאן ועוד. כ-50% מיחידות הדיור המוגרלות נמצאות באזורי הביקוש: ירושלים, ראשון לציון, אשדוד, בני ברק, חיפה ועוד.

הנה מקבץ קטן לדוגמה מתוך מספר הדירות שיוגרלו בכל עיר: 1,420 דירות בלוד, 1,035 דירות בעכו, 860 דירות באשדוד, 733 דירות בדימונה, 521 דירות באופקים, 512 דירות בבאר יעקב, 462 דירות בירושלים ו-409 דירות (למחוסרי דיור בלבד) בראשון לציון.

מהי המשמעות של "משפרי דיור"?

ההגדרה של משפרי דיור היא אנשים שבבעלותם יותר משליש בדירת מגורים יחידה, או שהיה בבעלותם יותר משליש מדירת מגורים יחידה, שלוש שנים לפני רכישת הדירה במסגרת "דירה בהנחה".

עלות הנפקת האישור המקוון לזכאות לתכנית "דירה בהנחה" עומדת על 240 שקל. הליך ההנפקה אורך עד עשרה ימים והאישור תקף לשנה

כיצד מבצעים את ההרשמה להגרלה?

על מנת להירשם להגרלות יש להנפיק אישור זכאות באופן מקוון בסניפים הדיגיטליים של חברות ההרשמה: אלונים, מלגם ועמידר. עלות הנפקת אישור הזכאות לתכנית "דירה בהנחה" עומדת על 240 שקל. הליך ההנפקה אורך עד עשרה ימים והאישור תקף לשנה. לפרטים נוספים תוכלו להיכנס לאתר התכנית

כמו כן, חשוב לציין כי לקראת תום תוקף אישור הזכאות, ניתן להאריכו ללא תשלום באמצעות האזור האישי באתר ולאחר חתימה על טופס הצהרה. בנוסף, ניתן ליצור קשר עם מוקדי חברות ההרשמה לסיוע בהליך הוצאת תעודת הזכאות במספרים:

אלונים *2850  | מילגם *6078  |  עמידר *6266.

החלק הפחות נחמד הוא שיוקצו לכם 45 דקות בלבד לבחור את הדירה שלכם, ולאחר שתבחרו, לא יהיה ניתן לשנות את בחירתכם

מהו התהליך לאחר שזכיתם בהגרלה?

אם נפל בחלקכם להיות הזוכים המאושרים, יש עוד מסע לא קצר שאתם עתידים לעבור. ראשית, אחרי הזכייה יש זמן לא מבוטל שתצטרכו לחכות לקבלת היתר הבנייה – תהליך קבלת ההיתר מתחיל כאשר הקבלן זוכה בפרויקט ומתבצע במקביל לפיתוח המגרשים ומסירתם לקבלן.

לאחר קבלת היתר הבנייה, מגיע החלק המשמח בתהליך - בחירת הדירה שתשמש לכם לבית. אם זכיתם בהגרלה, תוזמנו לכנס, שבמהלכו תקבלו הסבר על תהליך בחירת הדירה, שלאחריה תתבצע חתימה על חוזה רכישה. החלק הפחות נחמד בתהליך הזה הוא שיוקצו לכם 45 דקות בלבד לבחור את הדירה שלכם, ולאחר שתבחרו, לא יהיה ניתן לשנות את בחירתכם.

בשלב האחרון תחתמו על הסכם מכר מול הקבלן, וזאת תוך עשרה ימי עבודה מרגע בחירת הדירה. חיסרון נוסף בתכנית הוא שלא תוכלו למכור את הדירה לצד שלישי במשך חמש שנים שבהן הותרה הדירה לאכלוס, או במשך שבע שנים מיום ההגרלה.

מה למדנו? תכנית "דירה בהנחה" תאפשר לאלפי זוגות צעירים, מחוסרי דיור ומשפרי דיור לרכוש דירה באחד מתוך 31 יישובים ברחבי הארץ בהנחה משמעותית. על מנת להירשם להגרלות יש להנפיק אישור זכאות, שאותו ניתן להנפיק באופן מקוון בסניפים הדיגיטליים של חברות ההרשמה: אלונים, מלגם ועמידר. בהצלחה לכולם!

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה