zap group mishpati logo

עבירת סחר בסמים: כללי אצבע להתנהלות נכונה

עבירת סחר בסמים עלולה להסתיים בהרשעה, בקנס ואף במאסר. עם זאת, התנהלות מושכלת מול המשטרה עשויה למזער משמעותית את הנזקים הקיימים ואף להביא לסגירתו המוחלטת של התיק. עו"ד יניב זוסמן משיא עצות להתמודדות נכונה מול גורמי אכיפת החוק

14.12.22
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
עבירת סחר בסמים: כללי אצבע להתנהלות נכונה

בשנים האחרונות נמצא שיעור המשתמשים בקנאביס במדינת ישראל במגמת עלייה. ממחקרים וסקרים שנערכו בשנים האחרונות עולה כי למעלה מ-20% מהבגירים בישראל עושים שימוש כלשהו בסם זה. אף על פי כן, פקודת הסמים המסוכנים אינה מבחינה בין סמים קלים כמו קנאביס לבין סמים קשים כמו קוקאין. כתוצאה מכך אנשים רבים, המגדירים עצמכם כנורמטיביים, עלולים למצוא את עצמם חשודים בעבירות סמים.

העונש המירבי בגין סחר בסמים עומד על 20 שנות מאסר. אף על פי כן, בית המשפט מביא בחשבון מספר משתנים שעשויים להביא להקטנת העונש, כגון היעדר עבר פלילי, כמות סם קטנה וכיו"ב. לכן, היוועצות בעורך דין בשלב מוקדם ככל האפשר עשויה להביא להקלה משמעותית בעונש ואף לסגירת התיק לפני הגשת כתב אישום.

במידה שקיבלתם זימון לחקירה בגין עבירת סחר בסמים, ישנם מספר כללי אצבע להתמודדות נכונה מול המשטרה שרצוי שתכירו:

פגישת ההכנה עם עורך הדין חיונית מפני שהיא חושפת את החשוד למניפולציות ולתרגילי חקירה שהמשטרה עלולה להפעיל

הזכות להיוועץ בעורך דין

במקרה שבו תזומנו לחקירה ראשונית בתחנת המשטרה, חשוב במיוחד לפנות לעורך דין פלילי המתמחה בעבירות סמים, על מנת שתוכלו לקבל תמונת מצב מהימנה בנוגע להליך שאתם צפויים לעבור. פגישת ההכנה עם עורך הדין חיונית מפני שהיא חושפת את החשוד למניפולציות ולתרגילי חקירה שהמשטרה עלולה להפעיל.

במידה שנבצר מכם מכל סיבה שהיא לפנות לעורך דין לפני מועד החקירה, הביעו את נכונותכם לשתף פעולה עם החוקרים, תוך הדגשת העובדה שאתם מעוניינים לשמור על זכות השתיקה

מאילו פעולות רצוי להימנע בעת חקירה משטרתית בחשד לסחר בסמים?

יש להדגיש כי החקירה המשטרתית תשמש כזירה העיקרית לקביעתו של האישום בגין סחר בסמים. כתוצאה מכך, נחקרים שאינם בקיאים בפקודת הסמים המסוכנים עלולים להפליל את עצמם ביתר קלות. לפיכך, במידה שהוזמנתם על ידי המשטרה לחקירה הנוגעת לעבירת סחר בסמים, חשוב לפנות מוקדם ככל האפשר לעורך דין פלילי המתמחה בעבירות סמים.

עורך הדין יסייע לכם לקבל פרספקטיבה רחבה ככל הניתן על אודות הסיטואציה שאליה נקלעתם, יידע אתכם על אודות השאלות שאתם צפויים להישאל בחקירה ואף יספק לכם את התמיכה הנפשית הנדרשת לצורך הוכחת חפותכם.

במידה שנבצר מכם מכל סיבה שהיא לפנות לעורך דין לפני מועד החקירה, הביעו את נכונותכם לשתף פעולה עם החוקרים, תוך הדגשת העובדה שאתם מעוניינים לשמור על זכות השתיקה. זאת, על מנת למנוע מצב שבו אי ידיעת החוק תביא להפללתכם. לאור מורכבותה של פקודת הסמים, עצה זו נכונה עבור כל עבירת סמים, לרבות החזקה ושימוש בסמים, גידול, ייצור והפקה של סמים וכיו"ב.

בשנים האחרונות הפך משרד עורכי דין יניב זוסמן לאחד השחקנים המרכזיים בזירת עבירות הסמים. מעטים הם עורכי הדין שצברו ניסיון משני צדי המתרס - הן כתובעים משטרתיים והן כסנגורים שייצגו אנשים שנחשדים בביצוע עבירות פליליות. עורך דין יניב זוסמן, מומחה לדין הפלילי, נמנה על רשימה מצומצמת זו. בעבירות סמים בפרט ובעבירות פליליות בכלל, מי שניסח כתבי אישום יידע להרכיב הגנה מנצחת ברגע האמת. 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים