zap group mishpati logo

לשכת ההוצאה לפועל: לא יבוטל צו עיכוב יציאה מהארץ

הזכות של החייב לצאת מהארץ, אשר אינה מוחלטת, צריכה לסגת מפני זכות הקטינים למזונותיהם.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
17.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
לשכת ההוצאה לפועל: לא יבוטל צו עיכוב יציאה מהארץ

לשכת ההוצאה לפועל בירושלים דחתה בקשה של חייב החייב לביטול צו עיכוב היציאה מן הארץ, אשר ניתן כנגדו ב-19 בפברואר 2009, במסגרת תיק הוצאה לפועל שנפתח לשם ביצוע פסק דין למזונות קטינים.
נגד החייב נפתח תיק הוצאה לפועל לשם ביצוע פסק דינו של בית המשפט לענייני משפחה בירושלים מה-23 בספטמבר 2002 , במסגרתו הוא חויב לשאת במזונות שני ילדיו הקטינים בסך של 1,600 שקלים לחודש, עבור כל ילד וכן בדמי מדור.
החייב לא שילם את המזונות בהם חויב, וחובו הצטבר ל-600,000 שקלים.
נגד החייב התנהלו במהלך השנים הליכים שונים, וכעת החייב מבקש לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא כנגדו. לטענתו, הוא תושב חוץ, ואין כל סיבה לעכב את יציאתו מהארץ.

איזון בין זכויות
הרשם נמרוד פלקס דן בשאלת האיזון בין זכותו החוקתית של החייב בהוצל"פ לתנועה, והפגיעה החמורה שתגרם לו בשל היותו תושב חוץ אם תישלל זכותו לצאת מן הארץ, לבין זכותם החוקתית של ילדיו הקטינים למזונותיהם ולכבוד. השופט ציין, כי דמי המזונות נועדו, בין היתר, לאפשר לזוכה לכלכל את צרכי הקטינים ולקיימם בכבוד, כולל סיפוק מזונם, מדורם ולבושם.
הרשם קבע, כי במקרה זה מדובר בחייב שלא שילם את חובו במשך תקופה מאוד ארוכה, ובמקרה כזה הזכות שלו לצאת מהארץ, אשר אינה מוחלטת, צריכה לסגת מפני זכות הקטינים למזונותיהם. נקבע, כי אבי הקטינים פוגע אנושות ברווחת ילדיו בכך שהוא לא משלם להם מזונות, וכי הם נמצאים במצב קשה מנשוא.

"דומני איפוא, כי נסיבות העניין בהן מימוש זכותו של החייב מוביל לפגיעה כה אנושה בקטינים יש לאפשר לנקוט כנגד החייב הליכי הוצאה לפועל דרסטיים, אותם אין לנקוט על דרך הכלל", כתב הרשם בהחלטתו.
בהתאם לכך, נדחתה בקשת החייב לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא נגדו.
(לשכת ההוצאה לפועל בירושלים, מס' תיק הוצל"פ 03/03717/01/4).

 

 

 

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה