zap group mishpati logo

מדיניות האונס של חמאס: דו"ח מזעזע חושף את הזוועה מאחורי 7.10

דו"ח של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית מצביע על פגיעות מיניות שיטתיות, אכזריות ובלתי אנושיות אשר לוו את הטבח והשבי

מאת: מערכת זאפ משפטי
21.02.24
תאריך עדכון: 21.02.24
3 דק'
מדיניות האונס של חמאס: דו"ח מזעזע חושף את הזוועה מאחורי 7.10

מעשי אונס קבוצתיים, פגיעות מול בני משפחה, הוצאות להורג תוך כדי התעללות מינית ושימוש בפרקטיקות סדיסטיות - אלה רק חלק מהפרטים הקשים לתיאור שעולים בדו"ח המחקר הרשמי והמקיף ביותר עד כה שפורסם לגבי הטבח הנורא ב-7.10.

הדו"ח, שנערך על ידי איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, מצביע על מדיניות שיטתית מצד ארגון הטרור חמאס לבצע פשעי מין אכזריים וברוטליים כחלק בלתי נפרד מהטבח ומהווה תשתית ראייתית שתוגש יוגש בקרוב לאו"ם ולארגונים בינלאומיים רלוונטיים.

בדו"ח מתוארות עדויות קשות מנשוא של ניצולים, עדי ראייה ואנשי הצלה ומתפרסם בו לראשונה מידע על היקף הזוועה, שהיה עד כה חסוי. על פי הדו"ח, מעשי האונס בוצעו באופן שיטתי בכל זירות הטבח - במסיבת נובה, בקיבוצים וביישובים בדרום, בבסיסי צה"ל ואף בשבי ברצועת עזה.

אונס קבוצתי מול בני משפחה כשיטת עינויים

הדו"ח מתאר כי רבים ממעשי האונס בוצעו באופן קבוצתי על ידי מספר מחבלים, תוך שיתוף פעולה ביניהם וחלוקת תפקידים. במקרים רבים בוצע האונס מול בני משפחה או חברים של הקורבן, במטרה להעצים את תחושת הכאב, הבושה וחוסר האונים.

עדויות המחלצים מלמדות כי חלק ניכר ממעשי האונס בוצעו בסמוך לרצח קרובי המשפחה של הקורבן ולעתים אף בנוכחותם ותוך כדי איומים על חייהם. במקרים רבים הקורבנות הוצאו להורג במהלך האונס או מיד לאחריו.

שימוש באלימות קשה ובפרקטיקות סדיסטיות

על פי הדו"ח, שכאמור יוגש לאו"ם ולארגונים בינלאומיים רלוונטיים כראיות לפשעי מין, המחבלים השתמשו באלימות קשה במיוחד ובפרקטיקות סדיסטיות שמטרתן להשפיל ולהשחית את הקורבנות בצורה האכזרית ביותר.

בין היתר תועדו מקרים של אונס באמצעות כלי נשק, קשירה וכבילה של הקורבנות, ירי באיברי מין, כריתת איברי מין והטמנת סכינים ופצצות בנרתיק. חלק ניכר מהגופות שנמצאו הכילו סימנים ברורים לעינויים והשחתה של איברי מין.

מעשי אונס גם בגברים וילדים

בניגוד לתפיסה הרווחת, הדו"ח מצביע על כך שגם גברים וילדים היו קורבנות לאונס ולהתעללות מינית מצד המחבלים. עדויותיהם של ניצולים, חטופות שהשתחררו מהשבי ושל אנשי צוות רפואי, חושפות מקרים של תקיפה מינית של גברים בשבי ברצועת עזה.

פגיעה מינית בשבויים ובשבויות

הדו"ח מצביע על מידע מוצק לגבי המשך ביצוע פשעי מין בשבויים ובשבויות שנלקחו בשבי לרצועת עזה. עדויותיהן של שבויות לשעבר מתארות תנאי כליאה קשים והתעללות מינית שיטתית כלפיהן וכלפי שבויים אחרים.

מסקנות הדו"ח: מדיניות מכוונת של חמאס

מחברות הדו"ח, ד"ר כרמית קלר חלמיש ונגה ברגר, מטעם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, מסכמות כי הממצאים מצביעים על מדיניות ברורה ושיטתית מצד חמאס לעשות שימוש באונס ובפגיעה מינית ככלי נשק פסיכולוגי נגד האוכלוסיה בישראל.

הדו"ח יוגש בקרוב לאו"ם ולארגונים בינלאומיים רלוונטיים. מחברות הדו"ח קוראות לארגונים הבינלאומיים שלא להתעלם מהמידע הקשה ולגנות באופן ברור את מעשי הזוועה של הארגון הטרוריסטי חמאס כלפי אזרחים ישראלים.

הדו"ח מהווה תשתית ראייתית חשובה להבנת היקף ועומק הזוועה שבוצעה באותו יום נורא ומחייב אותנו להבין שמאחורי המספרים ישנם בני אדם שעברו סבל לא אנושי. "ייתכן שלעולם לא נדע את מלוא היקף הזוועה", נכתב בדו"ח, "אך חובתנו לזכור ולהיזכר בקורבנות ולעשות הכל כדי למנוע פשעים כאלה בעתיד".

(בצילום הראשי: מפגינות במחאה נגד פשעי מין שבוצעו ע"י חמאס בשבעה באוקטובר. צילום: שאטרסטוק)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה