zap group mishpati logo

הבעל נשא אשה שנייה? האשה הראשונה תפוצה ב-130,000$!

חשבתם על ביגמיה? שכחו מזה, לא בישראל!

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
28.01.10
תאריך עדכון: 09.09.19
2 דק'
הבעל נשא אשה שנייה? האשה הראשונה תפוצה ב-130,000$!

לשלמה המלך היו אלף נשים. חשבתם שאלף זה אמנם יותר מידי, אבל הרעיון של להתחתן עם שתי נשים יכול להיות נחמד? שכחו מזה. ביגמיה? לא בישראל. לבעל אסור לשאת שתי נשים. אם הוא יעשה כן, הוא צפוי לתביעה שעלולה להותיר אותו בלי הרבה רכוש.

ליעוץ בנושא גירושין, פנו לעורכי דין משפחה
בית הדין הרבני דן לאחרונה בתביעה של אשה נגד בעלה, רב ואישיות תורנית וציבורית נכבדה, אשר נשא אשה שנייה בניגוד לדין תורה ותוך ביזוי החלטות ביה"ד הרבני האזורי ובית הדין הרבני הגדול. זאת, ע"י השגת היתר נישואין מבית דין פרטי באנגליה.

הרבנים הדגישו בהחלטתם, כי התנהלותו של הבעל אשר רמס את החלטות בית הדין הקודמות, אשר אסרו עליו להנשא לאשה נוספת, הנה חמורה ביותר: "היעלה על הדעת שאדם שניהל הליכים משפטיים במשך שנים בפני בית הדין הרבני האזורי ובפני בית הדין הרבני הגדול, ושפסיקת בית הדין הרבני הגדול אינה "נושאת חן בעיניו" יעבור למסלול חילופי, ירמוס את החלטת בית הדין הרבני הגדול, וישא אשה על אשתו בהסתמך על היתר נישואין מפוקפק? היעלה על הדעת שכך תנהג אישיות רבנית וציבורית נכבדה?! ".

אסור לבעל להיות נשוי לשתי נשים
בית הדין קבע, כי בהתאם לפוסקי ההלכה, המציאות בה נשוי הבעל לשתי נשים אסורה, בלתי נסבלת וחייבת תיקון מיידי.
נקבע, כי לאחר מאמצים רבים שבית הדין השקיע בנושא, האשה נאותה לקבל גט (אלמלא כן הבעל לא היה יכול להישאר נשוי לאשתו השנייה), והוסכם בין הצדדים שהיא תקבל פיצוי הוגן שסכומו יהיה בין מאה אלף דולר למאה וחמישים אלף דולר.
בית הדין שקל מהו גובה הפיצוי הראוי בנסיבות המקרה, לקח בחשבון, בין היתר את הצער והביזוי שהבעל גרם לאשה, והחליט כי על הבעל לשלם לידי האשה פיצוי בסך של 130 אלף דולר בשווים בש"ח.
(פלונית נ' פלוני)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה