zap group mishpati logo

נפגעי תאונות דרכים

לפגיעה בתאונת דרכים יש במקרים רבים השלכות ארוכות טווח שאינן מתגלות בתחילה. מה משמעותם הרפואית של נזקים אלו?

01.12.13
תאריך עדכון: 09.04.24
3 דק'
נפגעי תאונות דרכים

"נפגעתי בתאונת דרכים. מה עלי לעשות?"

לאחר תאונת דרכים יש לפנות לחדר מיון לצורך קבלת טיפול רפואי. בעת הטיפול הראשוני רצוי ליידע את המומחים הרפואיים לגבי כלל הבעיות הרפואיות.

"מתי עלי לפנות לעורך דין?"

רצוי לפנות לעורך דין מוקדם ככל שניתן כדי לממש את מלוא הזכויות להן זכאי הנפגע. ככל שהפנייה לגורם מקצועי תעשה בשלב מוקדם יותר, כך יקל על הגורם המקצועי לעזור לנפגע לקבל את העזרה הטובה ביותר. איש מקצוע מיומן יסייע לנפגע תאונת הדרכים במגוון נושאים, החל מגובה הפיצויים להם הוא זכאי ועד לעזרים השונים להם הוא נזקק.

"מתי מגישים בקשה לתשלום תכוף (על החשבון) בתיקי תאונות דרכים?"

אדם שנפגע בתאונה ונעדר עקב כך ממקום עבודתו, וכן נגרמו לו הוצאות רפואיות ואחרות בגין פגיעתו, זכאי לתשלום על החשבון. על-פי ההלכה המשפטית, בתאונת קשות ניתן להגיש בקשה לתשלום תכוף, אולם כיום הורחבה ההלכה, ובתי המשפט נוטים לאשר תשלום על החשבון אף בתאונות פחות קשות.

"מה המשמעות של הבחינה הרפואית לגבי הנזקים שנגרמו?"

לא פעם קיימת נטייה לסיים תיקים מבלי לבחון את ההשלכות הרפואיות הרבות. לעיתים יהיה זה דווקא הנפגע המבקש לסיים את עניינו במהירות, מבלי לתת את הדעת על השלכות הפגיעה לעתיד לבוא. במקרים רבים מתבהרת חומרת הפגיעה רק לאחר התעמקות בסוגיה הרפואית. קיימת חשיבות עליונה לבירור המצב הרפואי בכדי לאמוד נכונה את הנזקים. דבר זה אינו פשוט ועורך הדין נדרש למיומנות רבה וידע נרחב בתחומי הרפואה השונים. כך לדוגמא, אדם בן 60 היה מעורב בתאונת דרכים בה הנזק לרכב היה שולי, אולם בעקבות הפגיעה הוא סבל מדיסקציה בצוואר אשר גרמה לנזקים רבים.

לולא בחינה מדוקדקת של הנזקים הגופניים, סביר להניח שגובה הפיצוי אותו קיבל היה נמוך משמעותית ולא ניתן היה לטפל בבעיותיו הרפואיות. במקרה אחר נגרמה בתאונה פגיעה בשורש כף היד. המבטחת טענה כי אין לקשור ממצא זה לתאונה, בפרט לאור העובדה שבתעודת חדר המיון לא צוינה החבלה. בבדיקת EMG התברר הנזק ובית המשפט הכיר בחבלה כקשורה לתאונה. דוגמא נוספת. צעיר בן 25 נפגע בתאונה בכתף ימינו.

זולת תלונה בודדת מיום התאונה, לא היו טיפולי המשך. בתשאול עלה כי לנפגע יש בעיות בטווחי התנועה, ורק לאחר ביצוע בדיקת MRI נמצא נזק שזיכה את הנפגע בדרגת נכות. נפגעת אחרת פיתחה פיברומיאלגיה בעקבות תאונה. חרף הקושי הרב בהוכחת הקשר הסיבתי בין התסמונת לבין התאונה, מונה מומחה רפואי מטעם בית המשפט אשר הוכיח קיומו של קשר כזה ובשל כך זכתה הנפגעת לפיצוי משמעותי בגין התאונה.

עוד בנושא:

7 עצות זהב לנפגע בתאונת דרכים

תאונת דרכים: שאלות ותשובות מומחה מהפורום

מדריך פיצויים בתאונת דרכים

תאונת דרכים: על זכויות הנפגעים

 

*משרד עו"ד הראל, דוא"ל: gil@harel-adv.co.il

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים