zap group mishpati logo

הגירה לארה"ב - איך עושים זאת?

כיצד ניתן לקבל אזרחות אמריקאית? עד כמה חשוב להיוועץ בעו"ד מומחה לדיני הגירה? כל התשובות, בדרך לאשרה הנכספת - לפניכם

01.02.15
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
הגירה לארה"ב - איך עושים זאת?

ארצות הברית של אמריקה, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, מהווה אבן שואבת עבור אזרחי מדינות העולם כבר למעלה ממאה שנים. ארה"ב היא מדינה של מהגרים, אשר משמשת מיום ייסודה כור היתוך רב - תרבותי לכל אלו השואפים לשפר את איכות חייהם ולקבל על עצמם את הערכים האמריקאים. מקומם של הישראלים לא נפקד ממניין המהגרים לארה"ב, בין אם הגירה למטרת איחוד עם בני משפחה אמריקאים, ובין אם הגירה במטרה לשדרג את סטנדרט החיים. 

מי רוצה להגר לארה"ב ומאילו סיבות?

בתקופה שלאחר קום המדינה, הציבור בארץ התייחס לאזרחים אשר בחרו לעזוב לחו"ל כאל "יורדים". יחד עם זאת, בשנים האחרונות מקובל לראות בהגירה לארה"ב חלק מתופעה גלובאלית בלתי נמנעת; יזמים ישראלים של חברות הזנק (סטארט - אפ) מבקשים לפרוץ אל השוק האמריקאי והעולמי עם רעיונות עסקיים חדשניים ומקבלים ויזות עבור משקיעים. השווקים הבינלאומיים גורמים לחברות לבצע ניוד עובדים לארצות הברית וישראלים מקבלים ויזות עבודה. מכוני המחקר והאוניברסיטאות בארה"ב שואבים אליהם את מיטב המוחות בעולם, כולל אקדמאים ישראלים המקבלים ויזות כסטודנטים, מרצים וחוקרים. כמו כן, ישראלים רבים מבקשים לעבור לארה"ב, כדי לגור ביחד עם בני זוגם, האמריקאים, או בסמוך אל קרובי משפחה תושבי ארצות הברית. 

כמה ישראלים מקבלים גרין קארד ואזרחות אמריקאית?

מספרם המדויק של הישראלים השוהים בארה"ב אינו ידוע, אולם מחקרים מעריכים כי מדובר בסביבות חצי מיליון ישראלים, אשר מתגוררים דרך קבע בארה"ב. נתוני רשויות ההגירה לארה"ב מלמדים, כי בכל שנה אלפי ישראלים מקבלים אשרה לתושבות קבע (גרין קארד) לארה"ב ואלפים נוספים אזרחות אמריקאית. חשוב לציין, כי קיימת גם מגמה של ישראלים המהגרים לארה"ב למספר שנים ולאחר שנחלו הצלחה בתחום עיסוקם חוזרים לישראל ובכך מחזקים את הכלכלה הישראלית.

הנשיא אובמה פועל לקדם רפורמה מקיפה במדיניות ההגירה לארצות הברית, בינתיים ללא הצלחה יתרה, אולם גם ללא רפורמה כללית, חוקי ההגירה לארה"ב טומנים בחובם אפשרויות רבות עבור ישראלים החפצים להגשים חלום ולבצע רילוקיישן לארץ הדוד סם. 

ויזה לארה"ב - אילו סוגים קיימים?

סוגי ויזה לארה"ב מחולקים לשתי קטגוריות מרכזיות; מסלול ויזות למטרת הגירה, אשר מאפשרות מגורי קבע בארה"ב, ומסלול ויזות שלא למטרת הגירה, אשר מאפשרות עבודה ומגורים זמניים בארה"ב, ללא זכאות לשהייה קבועה בארה"ב.


הגירה לארה"ב על סמך קרבה משפחתית – בני זוג/הורים/ילדים/אחים


חוקי ההגירה לארצות הברית מעניקים אפשרות לבני זוג, אזרחים זרים של אזרחים אמריקאים, לחיות יחד עם בני זוגם בארה"ב. ישראלים אשר נשואים לאמריקאים, זכאים לקבל ויזת נישואין. כמו כן, ישראלים אשר מתכוונים להינשא לאמריקאי/ת יקבלו רשות להיכנס לארצות הברית על בסיס ויזת אירוסין, ומחויבים להתחתן תוך 90 יום  ממועד הכניסה לאמריקה. זאת ועוד, קיימים מסלולים להגירה לארה"ב עבור ילדים והורים של אזרחי ארה"ב, כמו גם לאחים ואחיות של אמריקאים.

 

עידוד משקיעים ויזמים

ארצות הברית, ככלל, מעודדת כניסה של יזמים ומשקיעים, אשר באפשרותם לייצר מקומות תעסוקה עבור שוק העבודה האמריקאי ולחזק את הכלכלה האמריקאית. כמו כן, ישנן ויזות עבור עובדים בעלי כישורים יוצאי דופן או ויזות לעובדים אשר מיומנותם חסרה בארה"ב. 

היוועצות בעו"ד מומחה בתחום דיני ההגירה

ישראלים המבקשים לעבור לארצות הברית לתקופה קבועה או זמנית, נדרשים ראשית לבצע בדיקה לגבי זכאותם לויזה בהתאם לאחד המסלולים הקיימים. תחום ההגירה לארה"ב הוא תחום מורכב ודינאמי, לפיכך ממומלץ להיוועץ עם עורך דין מומחה בתחום הספציפי של הגירה לארצות הברית. עורך דין הגירה לארה"ב החבר בהתאחדות עורכי הדין האמריקאית להגירה לארצות הברית (American Immigration Lawyers Association) יהיה בקי בשינוים ועדכונים שוטפים בכל הנוגע לחוקי ונוהלי הגירה לארה"ב. 

קבלת הויזה המיוחלת – הכיצד?

לאחר מציאת מסלול הגירה נבחר לארצות הברית, בין אם באמצעות קרבה משפחתית לתושב ארה"ב ובין אם באמצעות השקעה, לימודים או עבודה בארה"ב, ישראלים המבקשים ויזה נדרשים להגיש בקשה מסודרת בליווי כל המסמכים הרלבנטיים, לשלם את האגרה, ולהמתין לתשובה של רשויות ההגירה האמריקאיות. לעיתים קרובות מבקשי הויזה לארה"ב יתבקשו להגיע , טרם אישור הויזה, לראיון, בפני נציגי שגרירות ארצות הברית בישראל. ישראלים המבקשים ויזה לארה"ב רשאים להסתייע בליווי עורך דין המומחה להגירה לארה"ב, אשר יגיע איתם לראיון מול פקידי ההגירה. ליווי עורך דין לראיון, לרבות  הכנה מעמיקה לראיון מראש, יעלו את הסיכויים לעבור את הראיון בהצלחה ולקבל בסופו של התהליך ויזה לארצות הברית.

רשויות ההגירה מקדמות בברכה מהגרים אך התנהלותן נוקשה

לסיכום, עורך דין הבקי בתחום ההגירה לארה"ב, בעל ניסיון בעבודה מול רשויות ההגירה לארצות הברית ונציגי ארה"ב בקונסוליה ושגרירות ארה"ב בישראל, הוא מרכיב חיוני בהליך הנפקת ויזה לארה"ב עבור בני משפחה או יזמים עסקיים המבקשים לעבור לאמריקה. רשויות ההגירה לארה"ב מצד אחד מקדמות בברכה מהגרים ומעודדות הגירה חוקית, אולם מצד שני עשויות להיתפס כנוקשות בהתנהלותן, בוודאי ביחס לתרבות הישראלית. לפיכך, ניסיונו ועצותיו של עורך דין מומחה להגירה לארה"ב, המכיר את פעולת רשויות ההגירה לארה"ב לא יסולא מפז. 

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

במשרד דקר, פקס, לוי ושות' תקבלו שירות משפטי מותאם אישית עבורכם, לקוחות המשרד, על ידי צוות עורכי דין מקצועי, אמין ואדיב, מתחילת ההליך עד להשגת התוצאה הרצויה. למשרד הסכם קבוע עם כל הפונים, עוד לפני החתימה על חוזה ותחילת העבודה - אנחנו עובדים רק על תיקים "עם רגליים", בעלי סיכוי סביר להצלחה. העבודה היא בשקיפות מלאה ועדכון הלקוח בכל שלבי ההליך. בנוסף, המשרד מחוייב לספק מידע נגיש וקל להבנה לכל הפונים, בין אם באתרי הרשת או לאלו שזקוקים לייעוץ עו"ד אבל לא לליווי בהליך המשפטי.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה