zap group mishpati logo

נהג מונית שהפקיע מחירים ישלם קנס של 5,000 שקלים

נהג המונית סרב להפעיל מונה? אתה יכול להתלונן, והוא עשוי לקבל קנס!

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
22.02.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
נהג מונית שהפקיע מחירים ישלם קנס של 5,000 שקלים

בימ"ש השלום בראשון לציון קבע לאחרונה, כי נהג מונית שסירב להפעיל מונה וגבה מחיר מופקע מנוסע, ישלם קנס בסך 5,000 שקלים.

ב-13 בספטמבר 2006 נוסע שעלה למונית שבה נהג הנאשם ביקש ממנו להסיע אותו מרחוב היצירה 3 ברמת-גן לרחוב סחרוב 5 באזור התעשייה החדש בראשון לציון.
ע"פ טענת הנוסע, נהג המונית התנה את הנסיעה בכך שהנוסע ישלם סכום קבוע מראש בסך 85 שקלים ללא הפעלת מונה. נהג המונית סרב להפעיל מונה. עוד טען הנוסע, כי המחיר שגבה ממנו נהג המונית הוא מופקע, שכן המחיר המקסימלי שהוא היה רשאי לגבות עומד על 45.40 שקלים.

ס. הנשיאה השופט אברהם היימן קיבל את טענות הנוסע, וקבע כי המדינה הוכיחה מעבר לכל ספק את העבירות שבכתב האישום: התניית מחיר לשירות בר פיקוח, אי הפעלת מונה והפקעת מחיר. על-כן, השופט הרשיע את הנאשם בעבירות הללו.

במסגרת הטיעונים לעונש, טען בא כוחו של נהג המונית, כי הנאשם הוא נהג ותיק מאוד אשר נוהג משנת 1957, וזו פעם ראשונה שהוא מופיע בפני בימ"ש בשל עבירה.
המדינה טענה מנגד, כי מדובר בעבירה שיש לשרש אותה.

הנהג עשק את הנוסע
השופט היימן גזר את דינו של הנאשם, וציין כי נהג המונית גבה מהנוסע מחיר של 85 שקלים עבור הנסיעה, כאמור, בעוד שבדרכו חזרה עלה הנוסע על מונית אחרת, שם הופעל מונה, והסכום שנגבה ממנו באותו נתיב נסיעה היה 46 שקלים בלבד.
"נקל לשער תחושת אדם שבנסיבות אלה מרגיש כי פשוטו נסחט או נעשק. התחושה היא קשה ביותר", כתב השופט בפסק הדין.

השופט הדגיש, כי אכן יש מקום לשרש את התופעה באמצעות ענישה מחמירה, וגזר על הנאשם קנס של 5,000 שקלים. כמו-כן גזר השופט על הנאשם עונש של פסילה על תנאי למשך 3 שנים, והורה לו לחתום על התחייבות בסך 10,000 שקלים, לפיה אם יעבור עבירה מהעבירות בהן הורשע במשפט זה במשך שנתיים, ישלם את הסכום האמור.

(ת"פ 18-08 מ.י. משרד התחבורה -תביעות משפטיות נ' פיציוטו).
• ב"כ המאשימה: עו"ד ניר אבירם
• ב"כ הנאשם: עו"ד עמוס ברכה

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים