zap group mishpati logo

נהג ברכב כשרשיון הרכב פקע? ישלם קנס ויפסל על תנאי

ביהמ"ש לתעבורה הטיל קנס של 1,500 שקלים ועונש של פסילה על תנאי על נאשם בעל עבר תעבורתי מכביד, אשר נהג ברכב ללא רשיון רכב בתוקף.

מאת: מערכת משפטי
15.03.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
נהג ברכב כשרשיון הרכב פקע? ישלם קנס ויפסל על תנאי

מה עונשו של מי שנהג ברכב כאשר רשיון הרכב פקע ולא היה בתוקף?

ביהמ"ש לתעבורה בבאר-שבע גזר לאחרונה את דינו של נאשם, אשר נהג ברכב כאשר רשיון הרכב פקע מזה 10 חודשים.

השופט אלון אופיר, אשר גזר את דינו של הנאשם, ציין כי על פי רוב עבירה זו מסתיימת בענישה הכוללת קנס, ובמקרים חריגים ענישה הכוללת קנס ופסילה מותנית.
במקרה הנדון, ובשל עברו התעבורתי המכביד של הנאשם הכולל 126 הרשעות קודמות, המדינה ביקשה, כי השופט יגזור על הנאשם עונש הכולל גם רכיב של פסילה בפועל.

עבר תעבורתי כבד
השופט שמע את טיעוני הצדדים, וקבע כי יש צדק בעמדת המדינה לפיה יש מקום להחמרה עם הנאשם לאור עברו התעבורתי.
" הגם שהמדובר בנהג בעל ותק נהיגה רב שנים (נוהג משנת 1978), עצם העובדה כי צבר כמות כה גדולה של הרשעות מעידה בעיני על מסוכנותו ויש הצדקה להחמרה חריגה בענישתו", כתב השופט בגזר הדין.

השופט ציין, כי בתיק דומה אחר שדן בו, הטיל על הנאשם עונש של פסילה בפועל למשך 3 חודשים ביחד עם פסילה מותנית וקנס. אולם, הנאשם ערער על גזר הדין לביהמ"ש המחוזי, וביהמ"ש המחוזי החליט לבטל את הפסילה לאור הסכמת המדינה.

בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי, השופט אופיר החליט להימנע מגזירת ענישה הכוללת רכיב של פסילה בפועל. עם זאת, נקבע כי עברו התעבורתי של הנאשם מצדיק החמרה ניכרת ברכיבי התנאי והקנס.

בהתאם לכך, השופט גזר על הנאשם קנס של 1,500 שקלים, ופסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה למשך 6 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.  

התייעצו עם עורך דין תעבורה

(תת"ע 8743-09 מ.י. לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע נ' ארביב)
• ב"כ הנאשם: עו"ד אלעטאונה

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים