zap group mishpati logo

צעירה שנהגה ללא רשיון תרצה מאסר בפועל בעבודות שירות

ביהמ"ש: התנהגות של צעירים שנוהגים ללא רשיון הפכה לנפוצה מאוד, למרבה הצער.

מאת: מערכת משפטי
19.10.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
צעירה שנהגה ללא רשיון תרצה מאסר בפועל בעבודות שירות

בימ"ש השלום לתעבורה בעכו הרשיע לאחרונה צעירה בעבירה של נהיגה ללא רשיון נהיגה, וגזר עליה עונש מאסר בפועל למשך 40 יום, אשר ירוצה בעבודות שירות.
הצעירה הורשעה ע"פ הודאתה בעבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום תעבורה

הסנגורית ביקשה מביהמ"ש להקל עם הנאשמת, וציינה כי מדובר בעבירה ראשונה בחייה אשר השפיעה עליה עמוקות. הסנגורית ביקשה שלא להטיל עליה עונש של מאסר בפועל, ולהסתפק בפסילה לא ארוכה, ללא קנס.
השופט אבישי קאופמן לא קיבל את טיעוני הסנגורית, וגזר על הצעירה עונש מאסר בפועל למשך 40 יום אשר ירוצה בעבודות שירות. בנוסף השופט גזר על הנאשמת עונש מאסר על תנאי ופסילת רשיון נהיגה למשך 10 חודשים.

יש מקום להחמיר בעונש

השופט ראה לנכון להחמיר עם הנאשמת, ופסק כי: " אינני יכול לקבל כי מי שאינו מורשה בנהיגה ולא הוכשר לכך נוטל לעצמו את החירות לנהוג ברכב, פעולה שכרוכה בסיכון ומצריכה מיומנות".

עוד הוסיף השופט, כי: "התנהגות מעין זו הפכה לצערי לנפוצה מאוד, בעיקר במיוחד צעירים אשר החלו בשיעורי נהיגה סבורים כי הם כשירים לנהוג ברכב. במקרה דנן הגדילה הנאשמת לעשות, נהגה בכביש הראשי לשם הסעת חברה, פעולה אשר סיכנה אותה, את נוסעת הרכב ואת המשתמשים בכביש הציבורי".

בפסק הדין נקבע, כי חומרת העבירה, הסכנה הרבה הטמונה בה והיות עבירה זו נפוצה מאוד, מחייבים להעדיף את האינטרס הציבורי על פני האינטרס האישי של הנאשמת.
(תת"ע 4828-12-09 מדינת ישראל נ' זערור)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה