zap group mishpati logo

דיני תעבורה - שאלות נפוצות מהפורום, חלק ב'

השוטר עצר אתכם בטענה כי נהגתם במהירות מופרזת, אך אתם סבורים כי מכשיר המדידה שברשותו לא היה מדויק. מה אתם יכולים לעשות? מה העונש על חציית כביש באור אדום? לפניכם שאלות נפוצות ותשובות מפורום דיני תעבורה בניהולם של עוה"ד רות עזריאלנט ואבי מרדן

מאת: מערכת משפטי
03.07.11
תאריך עדכון: 22.10.15
4 דק'
דיני תעבורה - שאלות נפוצות מהפורום, חלק ב'

חציית כביש באור אדום
שאלה: מהו העונש על עבירה זו. האם יש משמעות להיעדר עבירות בשנים הקודמות?

תשובה: 1000 שח ו-10 נקודות.  אם ב-5 שנים האחרונות לא היו עבירות ניתן להגיש בקשה להמרת הדוח באזהרה.

שלילת רשיון נהיגה לנהג חדש
שאלה: בני קיבל שלילה ל- 75 יום,( נהג חדש ). כשהגיע לקבל את הרישיון מנעו ממנו בטענה שגם יום אחד של שלילה, מצריך הוצאת רשיון מחדש.... נכון או לא נכון?

תשובה: לא מדוייק. פסילה של 3 חודשים לנהג חדש מחייבת רשיון חדש, אבל יש עבירות שגם ללא פסילה הוא יידרש למבחנים חוזרים.

לייעוץ משפטי בנושא עבירות תנועה פנו אל עורך דין תעבורה

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תעבורה

מתן הרשאה לאחר לנהוג ללא רשיון נהיגה
שאלה: הבן שלי יהיה באוקטובר בן 20. יש לו רישיון נהיגה כמעט שנתיים, והוא קיבל דוח הזמנה לדין בגין מתן אישור לאחר לנהוג ברכב בזמן שלאחר אין רישיון נהיגה כלל, והבן שלי ישב ליד הבחור שנהג . ברצוני לדעת מה העונש על עבירה זו? האם אפשר להגיע להסדר טיעון עם התביעה לפני המשפט? מה העונש המירבי שבני יכול לקבל במשפט?

תשובה: עבירה של הרשאה ללא מורשה היא לא עבירה קלה. בדרך כלל נפסלים מלנהוג לתקופה של מספר חודשים לא קטן (תלוי בעוד גורמים), אם הבן שלך עדיין נהג חדש, יכול להיות שיידרש גם למבחני נהיגה חוזרים.
אם אין לו בעיה לקבל פסילה ארוכה, שיגש לבד למשפט, ואם חשוב לו הרשיון כדאי להיעזר בעורך דין.

נהיגה במהירות מופרזת
שאלה: לפני מספר חודשים נתפסתי על נהיגה במהירות מופרזת בכביש עירוני בחיפה. לדעתי השוטר שעצר אותי טעה במהירות המותרת בכביש זה, ולכן אני מפקפקת גם באמינות המצלמה או האמצעי שנתפסתי בעזרתו שכן אני נהגת מאד זהירה ללא עבירות תנועה למעלה מ-10 שנים. בימים הקרובים אני נגשת למשפט. איך אני יכולה להוכיח שהמדידה שגויה? אין לי מושג אם זו היתה מצלמה או אקדח לייזר. אשמח לשמוע על שני המכשירים מה גם שבדיוק חזרתי לנתיב אחרי עקיפה.

תשובה: כתוב על הדוח באיזה אמצעי הרכב נמדד (ממל"ז, מצלמה, ועוד..) לפני שמגיעים למשפט כדאי לצלם את חומר הראיות ושם בודקים האם המכשיר נבדק / כויל / האם המדידה בוצעה בהתאם להנחיות הנדרשות ועוד.
קשה לפרט בהודעה קצרה על כל מכשיר.
אם יש טעות במהירות המותרת שנרשמה, אני מציע לפנות למשטרה, להציג את הטעות ולבקש לבטל את הדו"ח או לכל הפחות לשנות סעיף לעבירה קלה יותר.

סטייה מעונשי מינימום בהסדר טיעון
שאלה: הוגש נגדי כתב אישום בגין תאונת דרכים שהייתי מעורבת בה (סעיפי האישום : גרימת נזק , גרימת חבלה של ממש וחוסר ואי מתן זכות קדימה). האם יש איזשהו עונש מינימום שאני אמורה לקבל? ואם כן האם לפני המשפט ניתן או אפילו עדיף להגיע להסדר טיעון או שבכל זאת חייבים על פי החוק להטיל עליי עונש מינימום?

תשובה: כתב האישום מחייב מינימום 3 חודשי פסילת רשיון. יש לשופט סמכות להטיל פסילה שהיא פחותה מהמינימום הקבוע בחוק אבל השופטים לא תמיד עושים שימוש בסמכות הזו שיש להם. אפשר וכדאי לפעמים להגיע להסדר טיעון שבו מוחקים סעיף שמחייב פסילה או שמסכימים על ענישה ללא פסילה בפועל. במקרה הזה כדאי להעזר בעורך דין.

עבירת תנועה שלא ביצעתי
שאלה: קיבלתי כתב אישום בגין עבירת מהירות שלא אני ביצעתי. יש לי את פרטי הנהג ותצהיר שנהג ברכב בזמן ביצוע העבירה, אולם לא ברור לי לאן ולמי מפנים את המסמכים. כתב האישום נשלח ממשרד תנועה חיפה ואני מנסה ללא הצלחה לברר כתובת / פקס לשם עלי להפנות את הניירת.

תשובה: צריך לפנות ליחידת התנועה, ובמקרה שלך חיפה. רשימת הכתובות אמורה להיות בחלק האחורי של הדוח. אם לא - יש באתר של משטרת התנועה את רשימת הכתובות. להקפיד לשלוח תוך 30 יום מקבלת הדוח, בצרוף העתק רשיון הנהיגה של מי שחתם על התצהיר.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה