לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שמרית

שאלה בנוגע לתוקף משפטי של תעודת רופא

אמי בת 86, נלקחה על ידי עובדת סוציאלית לרופא קופת חולים אשר רשם בתעודת הרופא המצלה למינוי אפוטרופוס.. תאור מצב נכתב במספר משפטים אולם אינם נכונים.. הרופא אינו מכיר את אמי והסתמך על שאלון מיני מנטל בלבד. האם יש למסמך כזה תוקף או משקל משכנע מבחינה משפטית? האם זה בכלל זה חוקי לקחת בן אדם לרופא ללא רצונו וללא ידיעת בני משפחה כדי למנות עליו אפוטרופוס?

ד"ר אואנה קרטה

המבחן מיני מנטל הוא מבחן קל לשימוש אשר נותן גם הערכה כללית וגם הערכה של מספר תפקודים קוגניטיביים מיוחדים. לפי התוצאות אנו יכולים לקבוע את המצב הקוגניטיבי וצורך בטיפול. בנוגע למינוי אפוטרופוס - בנוסף לירידה הקוגניטיבית ישנם שאלות קשורות ליכולתו של הנבדק לדאוג לעצמו . ישנו אפוטרופוס לגוף ורכוש. הבדיקות הפסיכיאטרית נערכות בהסכמת הנבדק. ישנם מצבים שהבדיקה יכולה להיות בכפיה על פי החלטת פסיכיאטר מחוזי אך כוללים חשד למצב פסיכוטי, מסוכנות ולא הערכה לצורך מינוי אפוטרופוס.

שמרית

קודם כל תודה על המענה הראשוני בקשר לשאלתי. ישנו עוד חלק שתהיתי אם תוכלי להתיחס אליו וזה בנוגע להאם תעודת רופא המסתמכת על מיני מנטל תוקף ומשקל מבחינה משפטית? תעודת הרופא היא מגריאטר ולא פסיכיאטר.בתעודת הרופא רשום במספר משפטים תאור מצב אשר אינו תואם המציאות מבחינה מעשית. לא נרשם במסמך הקצר אילו בדיקות בוצעו , את המידע קבלתי ישירות מהרופא וכן ציין שהבדיקה ארכה מספר דקות ואין לו הכרות קודמת עם אמי. אשמח לדעת האם מסמך מסוג זה יכול להתקבל מבחינה משפטית? אינני מתמצאת כלל בנהלים ולכן אני שואלת. אודה לך אם תוכלי להתייחס לנקודה זו. תודה מראש

ד"ר אואנה קרטה

לשאלה " האם תעודת רופא המסתמכת על מיני מנטל תוקף ומשקל מבחינה משפטית? " התשובה היא כן מבחינת תוכן המסמך - כדי שיהיה מסמך מפורט אבל לא תמיד זה קורה. לגבי מוחיות של הרופא - גריאטר יכול להיות גם פסיכוגריאטר לאחר שעובר הכשרה.

שמרית

תודה רבה על המענה. ובעניין החוקיות עוד נקודה שאודה לך אם תוכלי להבהיר. האם לקיחת אדם מבוגר לבדיקה מסוג זה: ללא בקשתו או הסכמתו וללא ידיעת המשפחה או נוכחות בן משפחה הוא חוקי? אודה לך על המענה בעניין נקודה זו.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוות דעת פסיכיאטרית