לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ר.מ.

המעסיק משלם כחוק אבל מעת לעת נעלמת לה הפקדה.

חברת הפנסיה טוענת שכביכול המעסיק לא העביר את כספיי ההפרשות, הפעם מדובר ביולי 2016, המעסיק טוען ששילם וכידוע הוא בפירוש משלם, דרישתה ממני של חברת הפנסיה להמציא לה אסמכתא היא בלתי אפשרית בגלל שלמעסיק כ- 17.000 מועסקים שהוא .בפירוש משלם עבורם בקבוצות של מאות או אלפים, ברור שאני לא רשאית להחזיק במידע שמנוגד לחוק הגנת הפרטיות. התופעה הזאת שנעלם פתאום חודש הפרשות חוזרת על עצמה זו הפעם הרביעית בתקופה של 20 חודשים, אני כבר עייפה מהתרגיל המבזה הזה, שבסופו של יום ימצאו את כספיי המעסיק שהועברו בטעות (??) למקום אחר בחברת הפנסיה. זוהי תופעה שחוזרת על עצמה. איך מתמודדים מול תופעה מדאיגה? מה זכויותיו של שכיר שלא יכול, כתוצאה, להמציא קבלות פרטיות.

ר.מ

איך נראית אסמכתא שכזאת? כאשר נעלם חודש דצמבר 2014, המעסיק שלח לי אסמכתא על מצב הקרן שלי לפי רישומי החברה שבה אני מועסקת. חברת הפנסיה לגלגה וטענה שזו לא הוכחה שהמעסיק באמת שילם, כל אסמכתא מעבר לכך המעסיק גורס שלא ניתן לתת בידי שכן מכילה מידע על הכנסות עובדים אחרים. אגב, בסופו של יום המעסיק המציא לחברת הפנסיה צילום של גב המחאת הבנק ששילם, אז ורק אז הודתה חברת הפנסיה שהכספים ברשותה (???) אבל עם מציאת החודש האבוד נעלם חודש העבודה אוקטובר 2015 , אחרי ששפכו את דמי וטענו שהמעסיק לא שילם, לבסוף החודש נמצא (??) אבל אז נעלם חודש העבודה דצמבר 2015, קרוב לאפריל 2016 כשהבנתי שעלי לתבוע, פניתי להסתדרות העובדים, הנציג התקשר עם מנהלת בחברת הפנסיה והיא ענתה לו שהמעסיק בפירוש שילם אבל לא פתחו עדיין את הקובץ, (פירוש שלא רשמו את הזיכויים למרות שקבלו את הכספים) מתברר שהמעסיק שילם את חודש דצמבר 2015 כבר ב- 14 לינואר 2016 , כלומר שעל חודש זה היה להיות בשקלול החישוב השנתי של 2015. נכון להיום נעלם חודש יולי 2016, נציגי שירות לקוחות מבקשים ממני קבלה ודו"ח פיזור, ברור שמידע שכזה על משכורות של אלפי אנשים המעסיק לא רשאי למסור בידי. אז איך נראית האסמכתא שאתה מדבר עליה? בתודה מראש להסברך.

עו"ד אבנר בן חיון

לא נראה לי הגיוני שנציגי שירות הלקוחות של קרן הפנסיה מבקשים ממך, כעובדת של המעסיק, "דוח פיזור" (שזה למעשה הרשימה שמחוייב המעסיק להעביר לקרן) וקבלה, אא"כ את המעסיק. לענין האסמכתא- היום חלות תקנות קופות הגמל (תשלומים לקופת גמל) הקובעות יחד עם חוזר מבנה אחיד, חובות דיווח של מעסיק לקרן פנסיה בדבר דמי הגמולים שאותם הוא צריך לשלם וכן את המועדים לתשלום וכו'. האסמכתא הינה אותו קובץ דיווח מבנה אחיד שבאמצעותו מדווח המעסיק על העובדים בגינם הוא משלם דמי גמולים לקרן. אם מדובר במעסיק המעסיק אלפי עובדים כדבריך אזי רוב הסיכויים כי הוא נעזר בלשכת שירות /סוכנות הסדר לענין ביצוע הדיווח - לכן על המעסיק לפנות את אותו גורם ולבקש ממנו את האסמכתא הזו על מנת להציג בקר. בכל מקרה כאמור הנושא נופל לחפתחו של המעסיק לענין האסמכתא ולא לפתחך ולכן עליו בעצמו לפתור זאת. כל עוד הוא לא פותר זאת לשביעות רצונה של הקרן- אזי הבעיה עדייןן בעינה עומדת

עו"ד אבנר בן חיון

החובה להציג אסמכתא על ביצוע התשלום בגינך היא על המעסיק. שאם לא כן, קרן הפנסיה מחוייבת לבוע אותו בבית הדין לעבודה לתשלום ההפרשות החסרות. הפניות של קרן הפנסיה אליך מחויבות על פי החוק ל מנת ליידע אותך בבעיה על מנת שככל שמדובר במצב של אי ביצוע הפקדות תפלי גם את לשמירה על זכויותך.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קופות גמל ופנסיה