לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אלמוני

ממתי נספרים החודשים לצורך צבירת תק' אכשרה?

מדובר על אדם שהינו עמית בקרן משנת 98. והנתונים כדלהלן: משנת 98 עד שנת 99 - המעביד היה X והפקיד 19 חודשי חברות. בשנת 2000 המעביד היה Y והפקיד חודש אחד בלבד- חודש מאי( אציין שממאי 2000 וועד לינואר 2002 לא היו הפקדות לקרן) ובשנת 2002 למשך מס' שנים - המעביד היה z, והוא הפקיד לקרן החל מחודש 1/2002. כעת הקרן בוחנת אירוע של אכ"ע שהתרחש בעבר בתק' בה המעביד היה Z- וממכתב הקרן עולה שהיא סופרת את 60 חודשי האכשרה משנת 2002 ( ולא משנת 98 שזה המועד בו העמית הצטרף לקרן) שאלתי היא: 1) האם הקרן צריכה לספור את תק' האכשרה משנת 98 , או משנת 2002? 2) במכתבה הקרן רשמה בטעות ש. ציטוט: "מועד ההצטרפות לקרן הינו מיום 1.5.2022- כבניגוד למציאות בה מועד ההפקדות של מעביד Z החל בחודש מ1/2002 .- האם צריך להעיר לקרן על טעות זו ולתקן אותה? תודה להלן ציטוט רלוונטי מהתקנון: "אם הנכות כתוצאה ממחלה , מתאונה או ממום שנקבע כי אירעו או כי החלו לפני הצטרפות העמית לקרן או לפני חידוש מעמדו כעמית פעיל , בקרן לפי המאוחר , תותנה הזכאות לפנסיה לפי הוראות פרק זה בקיום תקופת אכשרה של חידוש המעמד כעמית פעיל, לפי המאוחר, ועד מועד האירוע המזכה 60 חודשים במעמד עמית פעיל בקרן, שיימנו מיום ההצטרפות לקרן או ממועד"

אלמוני

2) במכתבה לעמית הקרן רשמה בטעות ש. ציטוט: "מועד ההצטרפות לקרן הינו מיום 1.5.2022- כבניגוד למציאות ( המתועדת במסמכים שבידיי) בה מועד ההפקדות של מעביד Z החל בחודש 1/2002 .- האם צריך להעיר לקרן על טעות זו ולתקן אותה?

אבנר בן חיון, עו"ד

איך אתה יודע שמועד ההצטרפות היה בחודש 1/2002. מתי הועברו התשלומים לקרן?

אבנר בן חיון, עו"ד

התנאים קבועים בתקנון הקרן. בעקרון, 'תקופת אכשרה'- הוא מונח המתייחס לתנאי לזכאות לפנסית נכות או שאירים במקרה שאירעו כתוצאה ממחלה, מום או תאונה שמהם סבל העמית לפני מועד ההצטרפות לקרן או מועד חידוש החברות לקרן, לפי המאוחר. התנאי לזכאות במקרה כזה הוא שהעמית יצבור 60 חודשי תשלום דמי גמולים רצופים לפני קרות המקרה שבגינו נכה או נפטר. כך שאם ארעה הפסקה בתקופת התשלומים, כפי שאתה מציין אזי מתנקת ספירת החודשים לענין זה ומתחילה מחדש עם חידוש התשלומים. שים לב שגם לאחר הפסקת תשלומים לקרן אזי ישנה 'תקופת ארכת ביטוח' שבה העמית ממשיך להיות מבוטח אפילו שלא שולמו בגינו תשלומים (תקופה זה היא תקופה בת 5 חודשים לאחר הפסקת התשלום) והיא נספרת במסגרת תקופת האכשרה. אבל אם לבסיומה של תקופת ארכת הביטוח לא שולמו תשלומים אזי מתחילה הצבירה של תקופת האכשרה מחדש

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קופות גמל ופנסיה