לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יעל

ירושה ודיני משפחה

קבלתי בית במתנה מאבי ועברה המתנה על שמי בטאבו .אני נשואה 22 שנה עם שלושה ילדים ברצוני להתגרש ובידעה שזה לא יהיה קל כי לא יתן לי גט מהר. לכןאני רוצה למכור את הבית שקבלתי במתנה ולקנות בית באזור מגורי השאלה שלי האם בעלי יוכל לדרוש חלק מהבית שאני קונה מכספי המתנה שקבלתי .

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

איני מבין מה הקשר בין דיני ירושה לבין שאלתך. אם שאלתך היא "האם בעלי יכול לדרוש?" התשובה היא "כן!!". שאלה אחרת היא "האם הוא זכאי לחלק בדירה או לחלק מהתמורה עבור הדירה". והתשובה לכך תלויה בעובדות החיים שלכם, מתי בדיוק קבלת את הדירה, כיצד ניהלתם אותם וכיצד התייחסתם לדירה זאת במהלך שנות הנישואין. לאחר שתהיה תשובה לכל אלה אפשר יהיה לחפש תשובה לשאלתך הנכונה.

יעל

הדירה עברה על שמי השנה וחלק ואני משכירה אןתה ומפרישה חלק לאבא שלי שבבית אבות. השאלה שלי במידה ואמכור את הדירה בעלי יוכל לדרוש חלק מנכסף או מהדירה שאקנה

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

הענין שלך יוכרע לפי דיני מתנה ולפי יחסי הממון בינך לבין אישך. יש לבחון את לשון הסכם המתנה ויש לראות מה עשית בכספי ההשכרה וכיצד ניהלתם את משק הבית שלכם במשך השנים בכלל ומאז השכרת את הדירה בפרט. ראוי שתתיעצי גם בפורום שעוסק ביחסי ממון בין בני זוג.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות