לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אור

עולמי חרב עלי ואני רוצה לתבוע אישית את בעלי המניות

קניתי אגח של חברה קונצרנית על סמך חוות דעת של שמאי שהעריך את נכסיה ב 72 מיליון דולר, ואז הערך ירד ובעלי המניות לא מוכנים להכניס יד לכיס ולהחזיר את החובות שהם לקחו מבעלי האגחים באמצעות הסתתרות מאחורי מסך ההתאגדות (חברה). הפסדתי את כל כספי, ואני אדם חולה שמתקיים רק מקצבת נכות כללית כאשר אני משלם אותה לשכר הדירה (כי אין לי דירה). דיברתי עם בעלי המניות נושאי המשרה והם אמרו לי "אנחנו מחכים למכור את הבניין". בינתיים הם לא מצליחים למכור את הבניין ואני מחכה המון שנים ואין קונה לאגחים. אני צריך את הכסף שלי. בעלי העניין (בעלי המניות) בחברה הזאת הם מולטימיליארדרים שגרים בהרצליה ובירושלים ונהנים מנופש מחו"ל כמעט כל השנה בכסף שהם קיבלו מבעלי האגח ומסרבים להחזיר את ההלוואות שהם נטלו במאצעות השימוש בחברה. הנכסים של החברה משועבדים לטובת בנק והבנק מחכה לממש את המשכנתא ואז לא יישאר כסף לחברה לפרוע את האגח. אני מבקש לקבל את כספי בחזרה כדי שיהיה לי מאיפה לחיות ואני מחפש סעד מן הצדק. רציתי לדעת איך מקבלים סעד מן הצדק ואת מי תובעים כי נאמן האגח אומר שאני תלוי בגופים מוסדיים שמהווים את הרוב שמרשים לעצמם לא לדרוש את כספם בחזרה בעוד שאני בן אדם פרטי שכל כספו הושקע באגח הזה. אני מבקש לדעת האם אני אוכל להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות ולכתוב את בעלי המניות (בעלי העניין) כנתבעים של התביעה אז האם בית משפט ייחייב אותם לקנות ממני את האגח או להחזיר לי את הכסף שלי. אודה לך אם תוכלי לעזור לי כי אין לי כסף לקנות אוכל ונותרתי בלי כלום כי הם לא מחזירים לי את הכסף שלי.

עו"ד כנרת רצון-פיקובסקי

אור שלום רב, ראשית, הצטערתי לשמוע אודות האירוע. ברשותך, על מנת לסייע לך, יש לבדוק מספר נתונים: מדוע השקעת את כספך האחרון באג"ח והאם פעלת על דעת עצמך או על פי ייעוץ מקצועי? בנוסף, יש לדעת מה גובה ההפסד שנגרם לך. תמיד אפשר להגיש תביעה, השאלה היא אם יהיו לך די ראיות להוכיח את טענתך לפיה הם הגורם הישיר לנזק הכלכלי שנגרם לך. בהצלחה,

אור

תודה על המענה ושבוע טוב לך ולמשפחתך כן, פעלתי על דעת עצמי ולא על סמך יועץ משפטי. קניתי את האגח ישירות מהבורסה דרך חשבון הבנק שלי בבנק הפועלים שמאפשר לקנות אגרות חוב ישירות בבורסה ולא דרך קרנות נאמנות או ניהול של מישהו. נגרמו לי נזקים ואני יכול להוכיח על סמך דוח סוציאלי שמעידים שאני מחוסר קורת גג וצריך עזרה של מזון וכל עזרה אפשרית. האם אוכל לתבוע ואת מי ?

עו"ד כנרת רצון-פיקובסקי

אור שלום רב, ברשותך, אדגיש: במקרה זה, פעלת על דעת עצמך. העובדה שאתה נזקק לא תסייע לך בהוכחת הטיעון המשפטי. אכן, מצבך האישי מצער מאד. יחד עם זאת, מבחינה משפטית עליך להראות שנגרם לך נזק כלכלי כתוצאה ישירה מפעולה שלא כדין של גורם בחברה. האם זו בעצם טענתך? כמו כן, מה הקף הנזק שנגרם? בהצלחה,

אור

השקעתי כמעט 500 שקל ומה שנשאר אחרי החורבן זה 137 שקל. לא התיעצתי אבל קראתי בעיתון על שמאי שמעריך הנכסים ב72 מיליון. האם אפשר לתבוע את השמאי. אני חסר בית וגר בשכירות והם חיים מכסף שלי בחול.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תביעות בשוק ההון