אי ביצוע חוק להחזרת מוצרים - פורום תביעות כספיות

שאלה חדשה
  • לינה

    נשלח ע"ילינה 18:08, 6 במאי 2012

    קניתי בגד באחת מהרשתות המובילות ורציתי להחזירו תוך יום מהרכישה. שלחתי את המוצר עם החשבונית עם קרוב משפחה שכן לא הייה באפשרותי לגשת בעצמי לסניף. אחראית המשמרת סרבה לבטל את העסקה מפני שכרטיס האשראי היה עימי ולא עם הנציג שלי בסניף. לא היה באפשרותי להגיע לסניף ולהביא את הכרטיס בעצמי. המוכרת סרבה להתקשר לחברת האשראי ולבטל את העסקה תוך ציון שהביטול אפשרי רק ע"י העברת הכרטיס. בחוק עצמו כלל לא מצויין כי במעמד ההחזרה יש להציג את כרטיס האשראי עמו נקנה המוצר אלא רק את המוצר עצמו עם תווית וחשבונית. כעת כבר עברו היומיים המותרים ע"פ להחזרה. האם ניתן לעשות משהו בנידון?

    השב
  • 15:03, 7 במאי 2012

    לינה שלום,
    ראשית אציין כי אין אני מחשיב עצמי כמומחה בתחום הצרכנות ומציע כי תקבלי יעוץ ייחודי בעניין זה.
    מסיפורך יש להבדיל בין הזכות המשפטית - שלהבנתי קיימת לבין הכשל הטכני. למיטב הבנתי אכן בכדי לבטל עיסקאה באשראי שנעשתה בכרטיס אשראי יש צורך טכני בכרטיס עצמו, אולם כשל זה לא אמור לפגוע בזכותך המהותית, אפילו אם עבר המועד. אני מציע שתגשי עם כרטיס האשראי לחנות ואם זה לא עוזר תוצאי מכתב לחברה עם העתק לגופים המגינים על זכויות צרכניות

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד גיא סגלוביץ'

מנהל הפורום: עו"ד גיא סגלוביץ'

עורך דין ונוטריון גיא סגלוביץ´, עומד בראש משרד עורכי הדין סגלוביץ' ושות'. נוסף על עיסוקו כראש המשרד,
למידע נוסף

053-9374131 חיוג
הודעה

הסכסוך הכספי הינו הסכסוך הנפוץ ביותר, כתולדה ממנו באה לעולם התביעה הכספית. מזמין עבודה, אינו רוצה לשלם בעבור עבודה שביצע, או שמה לא מדובר בחוסר רצון, אלא באי תשלום בפועל. לווה אינו מחזיר הלוואה ועוד. לא רק שמדובר בתביעות הנפוצות ביותר, מדובר במחלה הקשה ביותר אשר יכולה לתקוף עסק. פגיעה בתזרים ואי קבלת תשלום על עבודות שבוצעו, עשויה לדרדר עסק עד לסגירתו. מאידך, דרישות כספיות המוגשות כנגד מי שאינו חייב את הכסף הנתבע ממנו, גוררת את הנתבע לחשיפה כלכלית וסכנה, כי בית המשפט יחייבו בתשלום כספים. 

הסכסוך הכספי אינו מתחיל ביום הגשת התביעה. צד אשר יזהה את הסכסוך מראש, הראשון שיתחיל להיערך לאפשרות של סכסוך ולתוצאותיו, זוכה בייתרון וייתכן שיעלה בידיו למנוע את הסכוך ואת חסרון הכיס הנלווה לו.

משהתבקשתי לנהל פורום זה, אני מוצא לנכון ליעד אותו כפלטפורמה למתן מענה ראשוני לשאלות העולות בנוגע לסכסוכים הכספיים השונים. הגם שאין בפורום כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני, יש לקוות, כי נוכל לסייע ולו במקצת הנושאים.