לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מורן

אזרחות רומנית

שלום עו"ד ינאי סבתי עלתה לארץ בשנת 1950 מרומניה אני נכדתה ומעוניינת לקבל דרכון רומני הבנתי שאני גם יכולה. אשמח אם ניתן לקבל הסבר לתהליך שאני אמורה לבצע על מנת לקבל את האזרחות שכן אנו קצת מבולבלים. בנוסף יש לסבתי בן (דודי)ולו ילדים קטינים - האם ברגע שהוא יקבל דרכון רומני (מתוקך היותו בנה ) האם ילדיו הקטינים מקבלים באופן אטומטי ויחסך מהם כל התהליך שאנו אמורים לבצע? בתודה מראש מורן

עו"ד חיים ינאי

מורן שלום, הסבתא צריכה לקבל אישור מרומניה שהיא נשארה אזרחית רומניה. לצורך כך היא צריכה תעודת לידה וצילום דרכון ולהוכיח שהיא אותה אישה המופיעה בתעודת לידה. צריך להשתמש בתעודת הנישואין. לאחר שהתקבל אישור על האזרחות הסבתא מרומניה, את תוכלי לדלג על אבא או אמא שלך ולבקש אזרחות עבורך כמובן לאחר שתוכיחי שאת הצאצא של הסבתא. האזרחות לא מתקבלת אוטומטית אלא הזכות לאזרחות ועל מנת לקבלה יש לעשות פעולות ברשות האזרחות ברומניה במישרין או דרך הקונסוליה הרומנית. לגבי קבלת דרכון זוהי בעיה נפרדת מהאזרחות.

מורן

מה ההבדל בעצם בין דרכון לאזרחות ? ולדבי הילדים : הם בעצם מקבלים אוטמטית אזרחות ואז צריך להנפיק להם את הדרכון ? מה העלות של הפרוצדורה הזו בערך?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון רומני - אזרחות רומנית