zap group mishpati logo

זמן סגר ובידוד? מדריך מקוצר להתמודדות נכונה עם מצבי חירום בדיני משפחה וגירושין

מגיפת הקורונה יצרה לכאורה מגבלת גישה לקבלת שירותים משפטיים. ניתן להתגבר על כך בקלות באמצעות ייעוץ משפטי דיגיטלי ולממש כך את זכותכם להגנה משפטית מקסימלית

01.02.22
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
זמן סגר ובידוד? מדריך מקוצר להתמודדות נכונה עם מצבי חירום בדיני משפחה וגירושין

מגיפת הקורונה יצרה מצב חדש, לא צפוי וכמעט חסר תקדים, המקשה על אנשים רבים לממש את זכותם להגנה משפטית. אחד המוקדים של הקושי הוא המגבלה על הגישה לשירותים משפטיים וערכאות משפטיות. הדבר פוגע בכולנו, אך במיוחד במי שזקוקים להגנה משפטית במצבי חירום הקשורים בדיני משפחה וגירושין.

המטרה של כתבה זו היא להראות כי ניתן להתגבר על הקושי באמצעות ייעוץ משפטי וירטואלי, וכי אסור בשום פנים ואופן לוותר על זכות האדם הבסיסית לקבל הגנה משפטית בעתות חירום ומצוקה.

במצבי חירום של דיני משפחה וגירושין, לא אחת קיימים מצבים להם נדרשת פעולה מיידית ודחופה המצריכה ייעוץ משפטי ואף נקיטת פעולות משפטיות מיידיות

מדוע נוצר קושי בגישה לשירותים משפטיים בעת הקורונה?

לקושי בגישה לשירותים משפטיים שלושה גורמים. ראשית, אדם שנמצא בבידוד אינו רשאי לצאת מביתו לצורך פגישה עם עורך הדין. כך, גם כאשר עורך הדין נאלץ להיכנס לבידוד בשל מחלה שלו או בשל חשיפה למאומת. ייתכן שתאמרו כי לא יקרה כלום אם אותו אדם יחכה כמה ימים עד שיחלים או עד שיסתיים הבידוד, אך במצבי חירום של דיני משפחה וגירושין, לא אחת דרושה פעולה מיידית.

קיראו עוד בנושא >>>> החלטתם להתגרש ואז הגיעה הקורונה: מה עושים?

שנית, גם סגר, קצר או ממוקד ככל שיהיה, יוצר בעיה דומה. נכון אמנם שכיום נראה כי מדיניות הסגרים כבר לא תחזור על עצמה, אך מצד שני גם ראינו שהנגיף חוזר ומפתיע בכל כמה חודשים ואין שום ערובה שמדיניות הסגרים או הגבלת היציאה מהבית לא יחזרו על עצמן.

לבסוף, יש אנשים רבים שחוששים מהדבקה ולכן נמנעים מיציאה מהבית והגעה אל עורך הדין – הן בשל השהיה במשרדו והן בשל החללים הציבוריים הסגורים שצריך לשהות בהם בדרך אליו וחזרה, כמו תחבורה ציבורית, בנייני משרדים וכדומה. זו דילמה לא פשוטה, בין שתי אפשרויות גרועות, וקשה להכריע מה חשוב יותר – בריאותנו או הצורך בהגנה משפטית בכלל, ובעת חירום, בפרט.

גם במצבי שגרה של דיני משפחה, כמו פתיחת הליכי גירושין, ישנה חשיבות רבה לקבלת ייעוץ משפטי מוקדם ככל שניתן

מהם מקרי חירום בדיני משפחה וגירושין הדורשים מענה מיידי?

אין זה סוד שכל הנושא של דיני משפחה הוא רגיש במיוחד, ולא פעם ואף לעתים קרובות נוצרים מצבי חירום המחייבים פעולה מידית ודחופה לצורך הגנה על הנפגע או הנפגעת.

מצבי חירום בדיני משפחה וגירושין כוללים, בין היתר, אלימות במשפחה – על כל סוגיה, ענייני מזונות דחופים, הימנעות של הורה אחד מקיום הסדרי ראייה עם הילדים והכבדת העול על ההורה האחר, צורך דחוף בהערכת נכסים לצורך חלוקת רכוש ודוגמאות רבות אחרות.

פירושו של דבר שבמצבי חירום עולה צורך דחוף, לפעמים מעכשיו לעכשיו, בקבלת ייעוץ משפטי ואף בנקיטת פעולות משפטיות מיידיות, ודחייה של הייעוץ, ועימה דחייה במתן הגנה לנפגע, עלולות להחריף את הפגיעה. גם במצבי שגרה של דיני משפחה, כמו פתיחת הליכי גירושין, ישנה חשיבות רבה לקבלת ייעוץ משפטי מוקדם ככל שניתן, ומיד עם רגע ההחלטה על כך ולפני שמתחילים בהליכים משפטיים.

דחייה של הייעוץ המשפטי הראשוני בשל נסיבות הקורונה והקושי בגישה לעורך הדין עלולה לפגוע בכם

מדוע חשוב לקיים יעוץ משפטי ראשוני בדיני משפחה וגירושין מוקדם ככל שניתן?

לעורך דין המומחה בדיני משפחה וגירושין עומדת היכולת למנוע מאדם למנוע נזקים כבדים ובלתי הפיכים שהיו יכולים לקרות ללא הייעוץ. לכן, בכל מצב שהוא – בין אם בשגרה ובין אם בחירום – חשוב לקבל ייעוץ משפטי ראשוני לפני שנוקטים פעולות כלשהן מול בן או בת הזוג.

קיראו עוד >>>  שלילת אפוטרופסות מהורה ביולוגי – באילו מקרים?

להיוועצות הראשונית עם עורך הדין משמעות מכרעת בגיבוש האסטרטגיה המשפטית וביכולת לכוון את ההליך המשפטי בצורה שתיטיב איתכם ותשמור עליכם ועל האינטרסים שלכם. מכאן, שדחייה של הייעוץ המשפטי הראשוני בשל נסיבות הקורונה והקושי בגישה לעורך הדין עלולה לפגוע בכם גם במצבים שגרתיים ולא רק אם את או אתה מצויים במצב חירום.

פנו לקבלת ייעוץ משפטי מיידית ותקבלו פתרונות דיגיטליים שיאפשרו את ההיוועצות המשפטית הראשונית ו/או הדחופה שאתם זקוקים לה.

כיצד ניתן להתגבר על הקושי שנוצר בגישה לשירותים משפטיים עקב מגיפת הקורונה?

הפתרון היעיל והטוב ביותר הוא קבלת ייעוץ משפטי וירטואלי. פגישת זום, סקייפ או פייסטיים, שבה ניתן להיוועץ פנים אל פנים, אך מרחוק, היא מענה חשוב, המאפשר להתגבר על מגבלות התנועה.

זמן סגר ובידוד? מדריך מקוצר להתמודדות נכונה עם מצבי חירום בדיני משפחה וגירושין(1)

זהו אמנם פתרון זמני, ומתישהו הנפגע או הנפגעת ועורך הדין יצטרכו להיפגש גם פנים אל פנים, אך זהו פתרון המאפשר מתן מענה מיידי במצבי חירום, כמו גם אפשרות להיוועצות ראשונית וגיבוש אסטרטגית התנהלות ברורה במצבי שגרה.

לסיכום, התחושה של אנשים רבים כי בתקופות של מצבי חירום בכלל ומגיפת הקורונה בפרט יש מגבלה על הגישה לשירותים משפטיים היא נכונה אמנם, אך יש לה פתרון פשוט – היוועצות דיגיטלית. אפילו אם עורך הדין בבידוד, אל תניחו שאין מענה. פנו לקבלת ייעוץ משפטי מיידית ותקבלו פתרונות דיגיטליים שיאפשרו את ההיוועצות המשפטית הראשונית ו/או הדחופה שאתם זקוקים לה.

משרד עורכי דין אריה לרנר מתמחה בדיני משפחה וגירושין

אריה לרנר-משרד עורכי דין

אריה לרנר-משרד עורכי דין

עו"ד אריה לרנר, בעל תואר ראשון במשפטים, מנהל משרד פרטי בב"ש העוסק בתחום המשפט האזרחי. שירותי המשרד כוללים ייעוץ וייצוג משפטי, ייצוג מול בתי משפט לענייני משפחה, בתי דין רבניים וכן בתי המשפט המחוזיים, עריכת הסכמי גירושין, הסכמים לחיים משותפים וכן הסכמי ממון.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
אריה לרנר-משרד עורכי דין

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה