zap group mishpati logo

מעכשיו: ביטול קנסות יציאה בכל ענפי התקשורת

ב-8.11.2011 נכנסה לתוקף התקנה של ביטול קנסות היציאה למנויים קיימים בכל ענפי התקשורת: כבלים ולוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת, וטלפוניה בינלאומית

מאת: מערכת משפטי
13.11.11
תאריך עדכון: 27.05.19
3 דק'
מעכשיו: ביטול קנסות יציאה בכל ענפי התקשורת

‏שר התקשורת משה כחלון אמר, כי: "תם העידן שבו לקוח שמבקש לעבור מחברה לחברה נדרש לשלם קנסות בלתי סבירים,  מהיום הלקוח יזכה ליהנות מפירותיה של תחרות אמיתית".

לאחר הגבלת קנסות היציאה ללקוחות החברות הסלולאריות, הורה שר התקשורת משה כחלון להגביל את קנסות היציאה גם ללקוחות שאר ענפי התקשורת בישראל: כבלים ולוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת, וטלפוניה בינלאומית.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

מנויים חדשים
לגבי מנויים חדשים: החוק נכנס לתוקף כבר בחודש אוגוסט השנה,  בכל  ענפי התקשורת לרבות שוק השידורים, קרי: כבלים ולוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת, וטלפוניה בינלאומית. עבור לקוחות אלה, שהתקשרו בהסכם כלשהו עם חברת התקשורת, היציאה והמעבר בין חברה לחברה תהיה ללא קנסות כלל ובלא שיידרשו לשלם סכום כלשהו.  תיקון זה התווסף לתיקון שנערך לעניין הגבלת קנסות היציאה למנויי החברות הסלולריות ונכנס לתוקפו בחודש פברואר 2011.

מנויים קיימים
באשר למנויים קיימים: יוגבלו קנסות היציאה  והם יוכלו לעבור מחברה לחברה תוך תשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות בתקופת התחייבות: 8% מהחשבון החודשי הממוצע, בגין שירותי החברה, כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות עם החברה.

על אילו מנויים יחול החוק?
החוק יחול על מנוי שממוצע החשבונות החודשיים שלו נמוך מ- 5,000 ש"ח; וככל שהמנוי התקשר בהסכם לקבל מספר שירותי תקשורת, ובהם גם שירותי סלולר, החוק יחול עליו אם הוא התקשר לשם קבלת שירות לפחות מ-100 קווי סלולר וכן ממוצע החשבונות החודשיים שלו נמוך מ-5,000 ₪.

לקוח שממוצע החשבונות החודשיים שלו גבוה מ-5,000 ש"ח, או אם ההסכם הוא גם לקבלת שירות למעל 100 קווי סלולר, יהיה חייב בתשלום לחברה, על פי הסכם ההתקשרות שלו.

הצעד הנוכחי הוא חלק נוסף ממהלך כולל שמוביל משרד התקשורת, שמטרתו צמצום חסמי מעבר בין החברות והעברת הכוח ללקוח.

מעתה: הקלה על הצרכן המבקש לעבור לחברה אחרת
עד היום, חלק ניכר מהסכמי ההתקשרות שהוצעו על ידי חברות התקשורת, כללו תקופת התחייבות, שביטול ההסכם על ידי המנוי במהלכה, כרוך בתשלום או בהפסד הטבה.  פעמים רבות התשלום אותו נדרש לשלם מנוי המבקש לבטל את הסכם ההתקשרות במהלך תקופת ההתחייבות, גבוה באופן המהווה חסם מעבר ממשי, כך שהמנוי התקשה לעבור לחברה מתחרה, אף אם הוא לא היה מעוניין להמשיך ולקבל שירות מהחברה הנוכחית.  

לשם הגברת התחרות והרחבת האפשרויות העומדות בפני הצרכן, משרד התקשורת החליט לצמצם את חסמי המעבר ולהקל על מנוי המבקש להחליף את החברה  שממנה הוא צורך שירותים.

המשך גביית תשלומים עבור ציוד
על אף האמור, תוכל החברה להמשיך לגבות מהמנוי את המשך התשלומים עבור ציוד שנרכש ממנה, וכן  עבור חובות עבר שצבר המנוי. אולם, לעניין תשלום על ציוד הקצה, החל מה- 8.11.11, החברות לא תוכלנה לחייב מנוי שבהסכם ההתקשרות שלו עם חברת התקשורת משלם עבור הציוד בעסקת תשלומים, לפרוע את התשלומים על הציוד בתשלום אחד, אלא להמשיך ולהסדיר את החוב, בעסקת תשלומים בלבד.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה