zap group mishpati logo

אושר בטרומית: גולשים בסלולר בחו"ל יוכלו לצבור יתרת חבילה שלא נוצלה

ע"פ הצעת החוק, חברות הסלולר יחויבו לאפשר למנוייהן שימוש ביתרת חבילת הגלישה לחו"ל במועד אחר

מאת: מערכת משפטי
19.01.12
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
אושר בטרומית: גולשים בסלולר בחו"ל יוכלו לצבור יתרת חבילה שלא נוצלה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – צבירת יחידות של שירותי גלישה באינטרנט באמצעות רט"ן מחוץ לישראל), התשע"א-2011, של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) וקבוצת ח"כים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

ההצעה באה לחייב את חברות הסלולר, המציעות למנוייהן חבילות גלישה לשימוש בחוץ-לארץ באמצעות מכשיר הסלולר שברשותם, לאפשר למנוייהן לצבור את יתרת החבילה שלא נוצלה לשימוש במועד אחר.

הפגיעה במנויים תתוקן
בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי: "חברות הסלולר מציעות היום למנוייהן מגוון רחב של חבילות גלישה לשימוש בחו"ל באמצעות המכשירים הסלולאריים. היקף החבילה והתשלום עבורה נקבע מראש. ואולם, החבילות המוצעות למנויים אינן ניתנות לצבירה, כך שמנוי שלא מנצל את כל היקף חבילת הגלישה, מאבד את השירות אותו רכש, ואת הכסף אותו שילם.

חברות הסלולר לא מאפשרות להוסיף את היתרה שהייתה למנוי לצורך שימוש בחודש אחר, ובכך מאלצות את המנויים להוציא סכומי כסף נוספים. חשוב לציין שכיום הטכנולוגיה מאפשרת מעקב של החברה אחר כמות היחידות  בהן השתמש המנוי בפועל.

ההצעה מבקשת לתקן את הפגיעה במנויים, ולחייב את חברות הסלולר לאפשר למנוייהן לצבור את יתרת החבילה שלא נוצלה לשימוש במועד אחר. על מנת לא להעמיס על חברות הסלולר בבואן לעקוב אחר יתרות זניחות, מוצע לאפשר לשר התקשורת לקבוע בתקנות את היקף היתרה המינימאלית, אותה חברות סלולר תחויבנה לאפשר למנוי לצבור".

20 ח"כים תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאה הראשונה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים