zap group mishpati logo

אושר סופית: הקלות נוספות למחזקים בתים מפני רעידות אדמה

ע"פ הצעת החוק שאושרה, ירד רף ההסכמה הנדרש לצורך אישור ביצוע עבודה ברכוש המשותף

מאת: מערכת משפטי
12.06.12
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
אושר סופית: הקלות נוספות למחזקים בתים מפני רעידות אדמה

הכנסת אישרה אמש, ב-11.6.2012,  בקריאה ראשונה את הצעת חוק המקרקעין (חיזוק בתים משותפים מפני רעידות אדמה) (תיקון מס' 2), התשע"ב-2012, של הח"כים זבולון אורלב (הבית היהודי) ודוד אזולאי (ש"ס).

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תמ"א 38 פינוי ובינוי

הורדת רף ההסכמה

הצעת החוק שאושרה סופית מורידה את רף ההסכמה הנדרש לצורך אישור ביצוע עבודה ברכוש המשותף שמטרתה הוצאת חלקים מהרכוש המשותף לשם התקנת מקומות חנייה והצמדתם לדירות חדשות שייתוספו לפי תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים מפני רעידות אדמה (תמ"א 38) ולצורך עבודה ברכוש המשותף שמטרתה הריסת בניין קיים והקמתו מחדש, לפי תכנית החיזוק.

מינוי שמאי

ע"פ הצעת החוק, במקרים בהם המפקח על רישום מקרקעין סבור כי נדרשת חוות דעת של שמאי מקרקעין כדי להחליט בתביעה לפי סעיפים 5 ו-5א לחוק, הוא יפעל למינויו של שמאי הנכלל ברשימת השמאים כאמור בסעיף 2ב לחוק פינוי ובינוי (פיצויים), התשס"ו–2006.

לבסוף, נקבע כי מוסד תכנון לא יתנה מתן היתר לביצוע עבודה ברכוש המשותף, לפי תכנית החיזוק, בהתקנת מקומות חניה נוספים, אם מצא כי לא ניתן להתקינם בתחום הנכס, ובמקביל לאפשר למוסד התכנון לגבות תשלום ממבקש ההיתר בעבור התקנת מקומות חניה נוספים בחניון ציבורי באזור הנכס הנידון.

בדיון  שקיימה ועדת הפנים והגנת הסביבה להכנת ההצעה, ציין יו"ר הוועדה ח"כ אמנון כהן (ש"ס), כי הוועדה עסקה רבות בתמ"א 38 , אך עדיין קיימים חסמים רבים המונעים את ביצוע התכנית. עוד ציין ח"כ כהן, כי הוועדה סיירה בבית שאן ולמדה כי שיעור חיזוק המבנים על פי תמ"א 38, קטן מאד.

ח"כ כהן אמר, כי ההקלות שאושרו בוועדה חשובות ביותר, אך קרא לממשלה לאתר פתרונות יסודיים יותר שיאיצו את תהליך חיזוק המבנים במדינת ישראל. ח"כ כהן ביקש כי יו"ר ועדת ההיגוי לרעידות אדמה, ד"ר אבי שפירא, יתייצב בתוך חודש בפני הועדה ויציג את תכניותיו להתמודדות מדינת ישראל עם רעידות אדמה.

ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) חיזק את דבריו של ח"כ כהן, ואמר כי אכן הגיעה העת שמשרד ראש הממשלה יציג פתרונות יסודיים להתמודדות עם רעידות אדמה. ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אמר, כי הצעת החוק עוסקת בסוגיה של פיקוח נפש ומניעת שפיכות דמים.
 
29 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה השנייה וח"כ אחד התנגד.
17 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה השנייה, שעברה ללא מתנגדים.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה