zap group mishpati logo

ייפוי כוח מתמשך – מה נדרש וכיצד מפעילים?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר לקבוע מי ינהל את ענייניו ביום בו הוא לא יהיה כשיר לעשות זאת בכוחות עצמו. עורך הדין והנוטריון אברהם תירוש מסביר מה נדרש לשם עריכת ייפוי כוח מתמשך - כתבה שנייה בסדרה

29.08.21
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
ייפוי כוח מתמשך – מה נדרש וכיצד מפעילים?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר לקבוע מי ינהל את ענייניו ביום בו הוא לא יהיה כשיר לעשות זאת בכוחות עצמו. עורך הדין והנוטריון אברהם תירוש מסביר, בכתבה שנייה בסדרה, מה נדרש לשם עריכת ייפוי כוח מתמשך:

הנחיות מקדימות לעריכת ייפוי כוח מתמשך

לצורך עריכת ייפוי כוח מתמשך יש לוודא שהפרטים הבבאים מצוינים באופן מדויק:

  • שם פרטי ושם משפחה כפי שמופיע בתעודת הזהות.
  • כתובת מגורים מלאה, מיקוד.
  • טלפון נייד .
  • כתובת דואר אלקטרוני.

נתונים אלה יש להציג לגבי נותן הכוח (הממנה) ולגבי כל מקבלי ייפוי הכוח.

קיראו עוד בנושא >>> סקירה השוואתית: ייפוי כוח מתמשך וייפוי כוח נוטריוני

 במשפחה נהוג שהבעל נותן ייפוי כוח מתמשך לאשתו ולהפך (מיופיי הכוח החלופיים יהיו בדרך כלל הילדים). ניתן לבחור שילד אחד יטפל בנושאים רפואיים ואילו ילד אחר יטפל בנושאים כספיים או לבחור ששני הילדים יטפלו בנושאים אלה. ייפוי הכוח החלופי לילדים יופעל רק במקרה שהאב והאם פסולי דין ואינם יכולים לנהל עוד את ענייניהם.

כניסה לתוקף של ייפוי הכוח המתמשך

כל מיופיי הכוח גם החלופיים נדרשים לחתום על ייפוי הכוח המתמשך ולקבל הסבר מפורט לגבי תפקידם. ייפוי הכוח המתמשך נחתם ונסרק לאפוטרופוס ולאחר זמן קצר מתקבל אישור הפקדה, לפיו הבקשה להפקדת ייפוי הכוח המתמשך אושרה. 

על כל אחד מדפי ייפוי הכוח המתמשך מוטבעת חתימת האפוטרופוס בצירוף מספר התיק. (הפקדת ייפוי הכוח היא תנאי מחייב למתן תוקף עתידי לייפוי הכוח). את ההפקדה ניתן לבצע באופן מקוון באמצעות מערכת אלקטרונית של משרד המשפטים על ידי "כרטיס חכם" של עורך הדין, שערך את ייפוי הכוח.

הפעלת ייפוי הכוח

כאשר מצבו הרפואי של הממנה מתדרדר והוא אינו יכול להביע עוד את דעתו, מבקשים תעודה רפואית שמופקת בדרך כלל על ידי רופא גריאטר או נוירולוג. יש לסרוק את האישור הרפואי שניתן לאפוטרופוס הכללי ותוך זמן קצר תתקבל הצהרת כניסה לתוקף של ייפוי הכוח המתמשך. רק לאחר מתן ההצהרה על הכניסה לתוקף של ייפוי הכוח המתמשך, מיופי הכוח יכולים לנהל את ענייניו של המייפה (הממנה) בהתאם לרצונות ולהנחיות שהשאיר במעמד החתימה על ייפוי הכוח המתמשך.

ייפוי כוח מתמשך – מה נדרש וכיצד מפעילים?(1)

בתמונה משמאל דוגמה לתעודת רופא שיש להעביר לאפוטרופוס הכללי אשר מעידה כי מיופה הכוח איבד את צלילות דעתו.   

לטופס הצהרה על כניסה לתוקף של ייפוי הכוח המתמשך, אשר מתקבלת במשרד המשפטים - ליחצו כאן

לקריאה מורחבת נושא בקרו באתר הבית: http://avi-tirosh.zapweb.co.il/

הכותב הוא עורך הדין והנוטריון אברהם תירוש הפועל בתחום המשפטי האזרחי, דיני נזיקים, דיני מקרקעין, ביטוח, חוזים, ירושות, צוואות, עריכת ייפוי כוח מתמשך ומתן שירותי נוטריון בעברית ובאנגלית. לייעוץ ראשוני בעריכת ייפוי כוח מתמשך צרו קשר כתובת המשרד: שד' הפלי''ם 2 חיפה, טלפון: 072-3227372, דואר אלקטרוני: avi.tirosh@bezeqint.net  

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים