zap group mishpati logo

מפקד בתי כלא בעבר ועורך דין פלילי בהווה

עו"ד בני תייאר, מי שפעל בעבר כדי להכניס עבריינים לכלא, עשה את המהלך המרתק מקריירה בשירות כוחות הביטחון והיום הוא מגן על אנשי ביטחון שנגרם להם עוול ומסייע להם למצות את זכויותיהם. "היתרון שלי הוא שאני מכיר היטב את המערכות הללו ומצוי ברזי הפוליטיקה הארגונית", הוא מעיד

21.07.22
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
מפקד בתי כלא בעבר ועורך דין פלילי בהווה

בני תייאר הוא עורך דין המתמחה בפלילים ובעל עבר מפואר בשירות כוחות הביטחון של מדינת ישראל. הוא שירת במגוון תפקידים בכירים במשטרה, בין היתר היה מפקד קורס שוטרים, סגן מפקד תחנת כפר סבא, מפקד משטרת ראש העין וקצין אג"מ של מרחב שרון. בנוסף, פיקד על שלושה בתי כלא והיה ראש חטיבת המבצעים בשב"כ.

במסגרת תפקידו כמפקד בית סוהר צלמון פגש עו"ד תייאר אסיר צעיר ממוצא אתיופי שריצה את עונשו בכלא מגידו. "הצעיר נשפט לתשעה חודשי מאסר. כל חטאו היה שהוא שתה אלכוהול בגן ציבורי, דבר שאינו מהווה עבירה פלילית, אך הוא היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, ונשפט על עבירת התפרצות שהוא כלל לא ביצע. הצעיר שיתף אותי כי הוא חף מפשע, ועל אף שלא מעט אסירים טוענים זאת, היתה לי תחושה שבמקרה הנוכחי יש דברים בגו. לאחר שעיינתי בכתב האישום הבנתי שאילו היה לו ייצוג משפטי הולם, יש סיכוי טוב שהוא כלל לא היה נכנס לכלא ונוכחתי איזה נזק עצום עלול להיגרם לאדם שאינו מיוצג כהלכה. זו אחת הסיבות המרכזיות שהובילו אותי לתפקיד הנוכחי".  

כיום עו"ד בני תייאר עוסק בתחום הפלילי ומסייע לאנשי ביטחון, סוהרים, חיילים ושוטרים למצות את זכויותיהם. "היתרון שלי הוא שאני מכיר היטב את המערכות הללו ומצוי ברזי הפוליטיקה הארגונית ובהיבטים של דיני עבודה ודין משמעתי. כך אני יכול לסייע לשוטר, חייל או לאיש שב"כ שמסתבך מול הגופים האלה, מה גם שאני מאוד מקושר וגם זה עוזר לא מעט".

"בעוד שעו"ד מן השורה צריך לעמול ולשלוח אינסוף מכתבים עד שהוא מגיע, אם בכלל, לכתובת הנכונה, אני יכול להרים טלפון לקצין בכיר ולחסוך באמצעות שיחה את ההגעה לבית המשפט"

הקצין סבל מהתעמרות של מפקדיו

אחד התיקים שהגיעו למשרדו של עו"ד תייאר הוא של קצין בשירות בתי הסוהר אשר סבל מהתעמרות של מפקדיו. "אחד היתרונות שלי הוא שאני יכול לדבר בבית משפט כסוג של עד מומחה, משום שאני בעצמי הייתי בעבר מפקד בית סוהר והכובע המקצועי הזה נהיר לי לחלוטין. כך אני יכול להסביר לבית המשפט על המשמעות של התעמרות במקום עבודה זה".

קיראו עוד בנושא >>> מתעמרים בכם בעבודה? אל תסבלו את זה בשקט

בתיק אחר של קצין משטרה שהודח מעבודתו באופן לא הוגן, עתר עו"ד תייאר לבית המשפט המחוזי, ובמעמד המשפט השתמש בכובע הקודם שלו, כמפקד תחנת משטרה והביא דוגמאות חותכות לכך שניתן היה למנוע את הפיטורין אילו מפקד התחנה היה נוקט בפעולות אחרות וכך מקום עבודתו של השוטר היה נשמר. "לבית המשפט קשה להתווכח עם טיעונים שבאים מהשטח ולא ממגדל השן של האקדמיה, ובסופו של דבר בית המשפט קיבל את עמדתי והוא הוחזר לעבודה".  

מפקד בתי כלא בעבר ועורך דין פלילי בהווה(1)

זהו רק קומץ דוגמאות למגוון רחב של תיקים שמגיעים לידיו של עו"ד תייאר ושבזכות יכולותיו המקצועיות ונסיונו הרב הוא מצליח לסיים תיקים אלה בהצלחה. "בעוד שעו"ד מן השורה צריך לעמול ולשלוח אינסוף מכתבים עד שהוא מגיע, אם בכלל, לכתובת הנכונה, אני יכול להרים טלפון לקצין בכיר ולחסוך באמצעות שיחה את ההגעה לבית המשפט", הוא מעיד.

עם זאת, עו"ד תייאר מדגיש כי הוא אינו לוקח כל תיק. "הבחירה נעשית על בסיס ערכי. אם מהות התיק מנוגדת לעולם הערכים שלי, אני לא אקח אותו. לצערי, יש יותר ויותר מקרים שנגרם עוול לאנשים, ובמקרים כאלה יותר קל לי להתחבר אליהם. אני נמצא שם כדי לעזור לחבר'ה שמסתבכים ושהמערכת מקשה איתם שבעתיים".  

בתמונה למעלה, עו"ד בני תייאר. צילום: נתי חדד. למטה: בית כלא בישראל. צילום: שאטרסטוק

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים