zap group mishpati logo

עו"ד יובל חן מסביר: איך מוציאים דרכון גרמני?

כיצד ניתן לקבל דרכון ואזרחות גרמנית? ומהם התנאים להוצאת אזרחות גרמנית? עו"ד ד"ר יובל חן, מנהל פורום דרכון ואזרחות גרמנית בפורטל משפטי, השיב על שאלות הגולשים

08.11.12
תאריך עדכון: 04.03.24
3 דק'
עו"ד יובל חן מסביר: איך מוציאים דרכון גרמני?

למי מגיעה אזרחות גרמנית?

שאלה: סבא שלי היה יליד גרמניה, האם מגיעה לי אזרחות?

תשובה: כן אבל בכפוף לתנאים מסוימים

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום דרכון גרמני

למציאת עורכי דין בתחום אזרחות גרמנית באתר משפטי

חתונה עם בעל אזרחות גרמנית

שאלה: בן זוגי שבקרוב יהיה בעלי זכאי לקבלת אזרחות גרמנית. האם כאשתו גם אני אהיה זכאית לאזרחות והאם אני זכאית לה באופן אוטומטי?

תשובה: את לא תהיי זכאית לקבל דרכון גרמני באופן אוטומטי. אם תגישי בקשה לקבל דרכון גרמני מכוח היותך בת הזוג, יהיה עליך להראות זיקה לגרמניה וככל הנראה גם תידרשי לוותר על הדרכון הישראלי שלך.

אזרחות גרמנית לילדים

שאלה: אני יליד הארץ. ברשותי אזרחות גרמנית שהוצאה לי כשהייתי ילד על סמך סבי. שירתתי בקבע. לכן, לפי הבנתי לא אוכל להוציא דרכון. לא הוצאתי דרכון גרמני מעולם.

האם ילדי יוכלו להוציא אזרחות גרמנית?
האם כשאפנה לשגרירות בבקשה להוציא אזרחות לילדי  יבדקו את שירותי הצבאי?

תשובה: עקרונית, שירות הקבע שלך הביא לשלילת האזרחות הגרמנית שקיבלת. אם תבקש דרכון גרמני, הם יבקשו ממך להמציא להם אישור צה"ל על שירותך הצבאי. אם ילדיך נולדו לפני שירות הקבע, סיכוי טוב שיקבלו דרכון גרמני. אם הם נולדו במהלך או אחרי הקבע, עקרונית, נשללה גם זכותם לאזרחות גרמנית.
אבל: אני מציע להגיש בקשה לקבלה מחדש של האזרחות הגרמנית. בהליך זה יש לרשויות בגרמניה שיקול דעת אם להיעתר לבקשה. אם הבקשה תשכנע את הגרמניים, יש סיכוי טוב שגם ילדיך יקבלו.

בקשת אזרחות גרמנית ע"י נכדה

שאלה: סבתי ז"ל נולדה בגרמניה, ואימי, בתה, לא מעוניינת להוציא אזרחות גרמנית. אני כן מעוניינת. אם אני אשיג מסמכים שסבתי ז"ל נולדה בגרמניה, האם אוכל להוציא אזרחות למרות שלאימי אין?

תשובה: ניתן כמובן "לדלג" על אימך. השאלה היא אבל, האם סבתא שלך היתה אזרחית גרמניה. מקום הלידה הוא לא רלוונטי, גם לא קבלת רנטות ופיצויים. את תהיי זכאית לקבל דרכון גרמני, אם אבא של סבתא שלך היה אי פעם אזרח גרמני ואם אימך נולדה אחרי אפריל 1953.

איך מקבלים אזרחות גרמנית או דרכון גרמני?

שאלה: מה צריך בכדי לקבל אזרחות גרמנית או דרכון גרמני? נולדתי בארץ. גם הורי ילדי הארץ.
האם ישנה דרך חוקית להשיג אזרחות? אני רוצה לעבור למינכן ולהקים שם עסק.

תשובה: אם אין לך שורשים מגרמניה, הדרך לקבלת דרכון גרמני אינה פשוטה וסיכוייך לא גבוהים. יהיה עליך לגלות זיקה לגרמניה. גם אם תתקבל בקשתך, תדרשי לוותר על האזרחות הישראלית.
יחד עם זאת, אני מבין שמטרתך לפתוח עסק בגרמניה. ייתכן שתקבלי אישור לפתוח עסק, תלוי כמובן במספר המועסקים ובהיקף השקעתך.

ד"ר יובל חן עו"ד

ד"ר יובל חן עו"ד

עו"ד ד"ר יובל חן, בוגר לימודי משפטים באוניברסיטת מנהיים בגרמניה, ודוקטורט מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת פרנקפורט בתחום זכויות האדם. לאחר תקופת התמחות בגרמניה, התמקד עו"ד חן בדין הגרמני על כל היבטיו. משרדו של עו"ד חן עוסק בין היתר בתחומים: אזרחות גרמנית, נדל"ן בגרמניה, דיני ירושה ומשפט מסחרי גרמני, החזרי מס, הליכים פליליים ותחומים נוספים הנוגעים לדין

דין גרמני, נוטריון, אזרחות, דין ודרכון זר

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
ד"ר יובל חן עו"ד

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה