zap group mishpati logo

חובות בהוצאה לפועל וקבלת הפטר

מהו הפטר חלוט? כיצד ניתן לקבל אותו? עו"ד סמדר בוכובזה מתארת מקרה שהגיע לטיפולה - חייבת בהוצאה לפועל, שהסתבכה כלכלית בשל בעלה לשעבר. בסופו של דבר, ניתן לה הפטר, והיא שילמה לנושיה סכום נמוך בהרבה מה משיתה אמורה לשלם מלכתחילה

מאת: בוכובזה סמדר-עו"ד ומגשרת
05.03.14
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
חובות בהוצאה לפועל וקבלת הפטר

ניתן לדמות חובות של חייב בהוצאה לפועל ל"מחלה ממארת". החובות בהוצל"פ רק תופחים עם השנים בשל הריביות והמדד, ובמקרים קיצוניים יכולים להגיע אף  לריבית של 300%. המשמעות היא שאותם חובות בחלוף עשור שנים תופחים במיליונים- ממש כמו נגיף קטלני.
לחייבים ניתן להציע תרופות רבות, למשל: "איחוד תיקים", "חייב מוגבל באמצעים", "פשיטת רגל", "הסדר נושים" וכו'. החייב - כ"חולה" יכול לבחור בעצת עורך דינו בטיפול הראוי ביותר.

לכתבות נוספות:

* התיקון לחוק ההוצאה לפועל בנושא מזונות - מה משמעותו?

* התגוננות מפני הליכי הוצאה לפועל

* הפטר בהליך פשיטת רגל

כך למשל, לפני כשנה, הגיעה אל הח"מ חייבת, אם  ל- 5 ילדים, לאחר חיי נישואין קשים ביותר שכללו אלימות וטרור במשך כ-15 שנה. בעלה בגד בה והיכה אותה. בשל המכות שהוא הרביץ לה, הוא נאסר למשך כחצי שנה בכלא.
הסתבכותה הכלכלית החלה לפני כעשרים שנה, כשעוד הייתה נשואה והשיקים היו על שמה, אלא שמי שבפועל נשא את השיקים היה הגרוש שלה. היא לא היתה מעורבת כלל בחשבונות הבנקים ובקושי ידעה לנהל כלכלית את הבית.

זיוף חתימה על גבי שייקים
בדיעבד, החייבת הבינה, שהגרוש שלה בגד בה עם נשים אחרות, עליהן הוא נהג לבזבז כספים, ולקנות להן מצרכים שונים, כך שבעצם נפתחו תיקי הוצל"פ "קו אופ", "סופר סופר" וכו' על שמה, כלומר: הגרוש שלה קנה בשיקים שלה מצרכים למאהבות שלו, וזייף את החתימה שלה על גבי השיקים.
בוודאי שהחייבת לא ידעה מכך, ורק בדיעבד כשהבינה ושמעה על מעלליו של בעלה, החליטה להתגרש ממנו, בניסיון לשקם את עצמה. היא הפכה לצל של אדם, ספוגה בוז ולעג עצמי.

הגרוש שלה, שגם ככה בקושי עבד  אלא בעיקר בעבודות מזדמנות, במקום לשלם שכירות, ברח עם הכסף שהרוויח והשאיר אותה ואת חמשת ילדיה שרויים בחובות. כשהוא קבל משכורת, הוא נהג לברוח לת"א, ולבזבז את הכסף על "בילויים". לפנות ערב היה חוזר הביתה עם מחצית המשכורת, שלא הספיקה לכלום.

הליכי הוצאה לפועל
החייבת, הגיעה אל משרד הח"מ במצב נפשי קשה, לאחר שכבר שנים היתה בהליכי הוצל"פ.
בשל העובדה, כי חובותיה הידועים היו בסך של למעלה מ 137,000 ₪, הח"מ הגישה בקשה לצו כינוס, עיכוב הליכים ופשיטת רגל.

הפטר חלוט
בחלוף כשנה, החייבת קיבלה הפטר חלוט, ולאחר ששילמה בסך הכל לכלל נושיה סך של 5319 ₪ בלבד. המשמעות של הפטר חלוט היתה למעשה פטור סופי ומוחלט מכל חובותיה.

הערה: כתבה זו אינה מהווה כתחליף לייעוץ משפטי

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה