לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מירי

בן ממשיך

שלום,יש לי בעיה.לפני 30 שנים אבי נפטר.הוצא צו ירושה בו כל אחיי מוותרים לאימי חוץ ממני.הייתי קטינה.מאז עבדתי במשק .אחיי שהסתלקו השתלטו על המשק והכנסותיו[כשאני עובדת]חוץ מהנחלה הייתה גם מכסת ביצים שנמכרה לפני שנה.אימי הועידה את המשק לי [רק אני והיא רשומות בצו ירושה]אחיי התאגדו נגדי.יש לציין שקיבלתי שכר נמוך עד מאוד.ושנים גם כלום מתןך רצון להגן על אימי מפני אחיי. אימי כעת חסויה ןלא יכולה לרשום לי דבר מה סיכויי בבית המשפט?אני גם מטפלת באימי ללא שכר.וסובלת מאוד מאחיי.

הראל לפידות מושבים תשובה לשאלה

האם יש בידייך ראיה או הוכחה שזה מה שאמא רצתה? האם גרת במשק מה עשית בו האם את נשואה

מירי

עבדתי במשק 25 שנים בלול ובמטע ואינני נשואה.הוצאו לי תלושים פיקטיביים [שכר גבוה והעברה נמוכה לבנק]על ידי אחי. ההוכחה היחידה שזה מה שאימי רצתה.זה שתי אחיותיי מתוך 7 .עבדתי במשק עם שחרורי מצ"הל.ואז גם התפרקה האגודה.והחלה ההפרטה אך אחיי לקחו[גנבו] את ההכנסות ויש הוכחות לכך.

עו"ד רגב אלקיים

מירי שלום יש להפריד בין הזכויות הקנייניות במשק ובין חובות והתחייבויות אחייך כלפייך. בכל מקרה, האפוטרטפוס שמונה לאימך צריך לדאוג שכל הכנסות ורווחי המשק יועברו אליה בלבד, ואם צריך לדרוש החזרי כספים מהאחים (אם לקחו כספים). לגבי זכויותייך במשק, רק לאחר פטירת אימך יקבע מי "יירש" את המשק (אם מונה בן ממשיך הוא יורש, ואם לא- אז הבן המסוגל כפי שיקבע ע"י בית המשפט) הנני מציע כי את והאפוטרופוס שמונה לאימך תפגשו עם עו"ד הבקיא בדיני מושבים על מנת שידריך אתכם כיצד לפעול. בברכה, רגב אלקיים, עו"ד

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בן ממשיך במושב