לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רפי להבי

חנייה בניגוד לכיוון התנועה

האם יש חקיקה האוסרת חנייה בניגוד לכיוון התנועה בדרך/רחוב דו סטרי/ת? אם יש חקיקה כזו, מדוע אין המשטרה אוכפת זאת? היציאה של כלי רכב מחנייה בניגוד לתנועה נראית לי ממש מסוכנת, אך מרובה מאד, בעיקר אצל נהגים הממהרים לתפוס מקום חנייה לפני שיבוא מישהו בכיוון הנכון ויחנה. בעת פעולת החנייה הם נוסעים, כמובן, בניגוד לכיוון התנועה ואחר כך שוב, מסתכנים ומסכנים בעת יציאתם.

item.Author מנהל הפורום דודי דויטש, משרד עורכי דין

רפי שלום תקנה 72א(1) לתקנות התעבורה אוסרת חניית רכב בניגוד לכוון הנסיעה. לעניין האכיפה, הרי שלא ניתן לתפוס כל נהג וכל עבירה, והמשטרה מנווטת את כח האדם העומד לרשותה ע"פ מדרג חומרת העבירות. שבוע טוב.

אסף

חניתי את הרכב בניגוד לתנועה בסמיכות לגן של הילדים שלי בשביל לעלות אותם לרכב ילדים תאומים אין אדום לבן במקום זה לאחר שהילדים וחגורים ברכב איתות ימינה ליציאה מהחניה לצין ש כביש ישר נגד התנועה ביצעתי פרסה במקום נכנס בי רכב בצד הדלת כולל הכנף שבחלק של הפגיעה היה בנתיב השני חשוב לצין שהנהג הפוגע עבר לנתיב השני ואז נכנס בי הפניה פרסה בוצע במקום שאין איסור ולא קו לבן רציף קו מקווקו מי אשם בתאונה לפי הדברים שאני כותב יש גם תמונות כולל

רפי להבי

תודה לעו"ד דויטש על תשובתו הברורה המפנה לתקנה 72א(1). סייעת לי מאד ואפנה גם אל המשטרה וגם אל עיריית רעננה, בה אני מתגורר. רחובותיה של רעננה מלאים כלי רכב החונים בניגוד לכיוון התנועה ורעננה מתהדרת ב"משטרה עירונית" מצויינת.

אור

את האמת שבדיוק השבוע ראיתי דוח משטרה על מכונית ליד הבית שלי. הצצתי לבדוק במה מדובר: 100 שח על חנייה בניגוד לכיוון התנועה. מסתבר שיש שוטרים שאוכפים את זה. אם זה משהו שחוזר על עצמו לידך, תתלונן למשטרה, אחרי שיחלקו שם כמה דוחות אנשים יבינו לא לחנות ככה. חג שמח

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תעבורה