לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דני

זמן התהליך (אזרוח של הורה מחדש ואיזרוח שלי)

שלום. הוריי ז"ל ילידי רומניה . כשעלו לארץ ב84 הם ויתרו על אזרחותם הרומנית. הבנתי שבכדי שאני אוכל לקבל אזרחות ואז דרכון, צריך לאזרח קודם את אחד ההורים ואז יהיה אפשרי לאזרח אותי. אני כבר נמצא בתהליך אצל עו"ד, סיפקתי תעודות לידה רומניות של שניהם ואת כל המסמכים שנדרשו אך כבר עברה שנה וחצי ונראה שאין התקדמות בתיק. לאחר בירור קיבלתי עדכון שזה יכול לקחת עד 16 חודשים נוספים ( וזו הערכה בלבד) רציתי לברר האם זמן התהליך אמור להיות כל כך ארוך ומה אוכל לעשות כדי לזרז אותו? ראוי לציין שיש לי את הפרטים של המשרד שמשתף פעולה עם העו"ד שלי ברומניה ואני דובר השפה. תודה

לא רלוונטי

יש לי את אותה הבעיה. אצלי כבר עברו מעל לשנתיים. כל כמה חודשים שאני מנסה להתעדכן הם אומרים שאני אהיה סבלני ושזה לוקח זמן. עכשיו נאמר לי שבסביבות השנה יסתיים התיק. בפגישה איתם נאמר לי שזה יקח שנה. האם אתם ממליצים לי לעשות משהו בנדון או לחכות?

Michael

שיגידו לך מספר התיק (numar dosar). אז תבדוק מצבו באתר ANC (cetatenie.just.ro). אם אין להם מספר תיק (?) - תוריד באתר ANC טופס בירור מצב תיק ותשלח אותו בדואר רשום בצרוף צילומים של ת. לידה ודרכון וכך פעם בחודש עד שיענו (איני משפטן)

לא רלוונטי

אין להם מיילים? באתר שהפנית אותי יש כמה אי מיילים. משרד עורכי הדין לא משתף פעולה בלעדכן אותי. אני צריך לרדוף אחריו והוא אפילו אמר לי לא להתערב וכי אני מטריד אותו בבקשות שלי לעדכונים.

Michael

פריירים לא מתים. כנ"ל עורכי דין רומנים. אולי תנסה להגיש את המםמכם מחדש רק עבורך (וילדים) בעצמך ובלי עורך דין מיותר. רשימת מסמכים להגשה באתר ANC . העיקר שוע"ד יחזיר מסמכים מקוריים שמסרת לו.

לא רלוונטי

ומה לגבי כל הכסף שכבר שילמתי לו? הם לא רומנים. יש להם אמנם קשר עם משרד ברומניה אבל זה משרד בארץ.

Michael

תטבע אותם בטביעות קטנות: stadiu dosar באתר ANC מכיל מועדי טיפול רבים בתקים ויכול להיות לאומדן למועד טיפול בתיק. אולי תצליח... (איני משפטן)

חיים ינאי עו"ד

לדעתי יכולת לבקש לבד את האזרחות דרך הקונסוליה, בהסתמך על כך כי אתה צאצא למי שנולד ברומניה והוא עצמו זכאי לקבל אזרחות רומנית. ואז ההליך עבורך יהיה יותר קצר. הם הלכו בדרך הארוכה להחזיר את האזרחות לאחד מהוריך וגם דרך זו נמשכת יותר מידי לפי ההוראות שהממשלה הוציאה לרשות האזרחות עליהם לסיים טיפול בתיק תוך 6 חודשים.

Michael

נראה כי עורך הדין הזה מבזבז את זמנך ואת כספיך. אתה יכול להגיש מסמכים בעצמך עבור עצמך בלבד ולעקוב באתר ANC . להבנתי (איני משפטן) החוק 21/1991 לא דורש לאזרח הורים וסבתות. נקווה רק שעורך הדין הזה בכלל לא איבד את המסמכים המקוריים שלך...

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דרכון רומני - אזרחות רומנית