zap group mishpati logo

לא כל לחץ בחזה בעבודה הוא אירוע תאונתי

בית הדין הארצי לעבודה דחה ערעור, וקבע כי כאשר אדם עובד במקום שבו הלחצים הם חלק מהשגרה, אין לקבל את טענתו כי ויכוח גרם ללחץ בחזהו והוביל ל"אירוע תאונתי".

מאת: מערכת משפטי
01.07.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
לא כל לחץ בחזה בעבודה הוא אירוע תאונתי

מהו אירוע תאונתי? אירוע לא מתוכנן וצפוי, שנגרם לאדם או לרכוש, כגון: תאונת עבודה, תאונת דרכים, נפילה, שריפה וכד'.

אירוע תאונתי הוא תנאי מוקדם לקיומה של "תאונה בעבודה" ע"פ חוק ביטוח לאומי, המזכה בפיצויים מהמוסד לביטוח לאומי.

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע דחה את תביעתו של ראובן אלון להכיר בלחץ עז בחזה שארע לו במהלך עבודתו ב-28.8.2007 בחברה שמפעילה מגרש למתן שירותי גרירה ואחסון של כלי רכב הנתפסים על ידי המשטרה, כתאונת עבודה. בית הדין דחה את התביעה לאחר שקבע כי לא מדובר ב"אירוע תאונתי".

מקרה שהיה כך היה: במסגרת עבודתו, אלון היה מנהל המגרש והאחראי, בין היתר, על שחרור כלי רכב מן המגרש. ב- 28.8.07, במהלך העבודה, התפתח ויכוח בין אלון לבין בעל רכב שביקש לשחרר רכב שהוחזק במגרש. לטענת אלון, בעקבות הויכוח הוא חש לחץ עז בחזה, התמוטט ופונה לקבלת טיפול רפואי. 

בית הדין האזורי דין בשאלה האם מדובר ב"אירוע תאונתי", וקבע שלא. זאת, משום ששיגרת יומו של אלון כמנהל המגרש הייתה כרוכה בלחצים ואיומים, עד כדי אלימות פיסית. נקבע, כי יום האירוע היה יום עבודה רגיל בו אנשים באו וניהלו ויכוחים עם אלון ואף עצבנו אותו. גם הויכוח אשר בעקבותיו חש אלון בחזהו לא חרג מכך.

לא מדובר באירוע תאונתי

אלון ערער על פסק הדין וטען, כי הוא עבד בסביבה מאיימת כחלק ממערך של אכיפת חוק. לטענתו, הוא הותקף ע"י עבריינים בני מיעוטים שלא רצו לשלם עבור שחרור רכבם. לטענתו, בנסיבות אלה יש להכיר באירוע מיום 28.8.07 כתאונת עבודה.

בית הדין הארצי לעבודה דחה את הערעור, מטעמים דומים לאלו של בית הדין האזורי. נקבע, כי לא הובאה כל עדות לכך שאלון הותקף כך שלא ניתן להתייחס לטענה זו כבעלת בסיס עובדתי לצורך הכרה באירוע כתאונת עבודה.

בכל מקרה, לא הוכח כי אירע אירוע חריג שגרם ללחץ בחזהו של אלון, ועל כן נקבע, כי צדק בית הדין האזורי בפסיקתו כי לא התקיים אירוע תאונתי שהוא תנאי מוקדם לקיומה של "תאונה בעבודה" כמשמעות מונח זה בחוק הביטוח הלאומי.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(עב"ל 377-09 ראובן אלון נ' המוסד לביטוח לאומי)
• ב"כ המוסד לביטוח לאומי: עו"ד מירב אבירם
רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום ביטוח לאומי

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה