לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יואל

משכנתא שנייה לאחר מכירת וקניית דירה למפרנס יחיד

נותר לי לשלם על המשכנתא שלקחתי כ-400,000 ש"ח. אני מעוניין למכור את הדירה הזו ולקנות אחת חדשה, גדולה יותר. בחישוב גס שלי, לאחר מכירת הדירה + ההון שלי אני אצטרך לשלם על הדירה החדשה כחצי מיליון ש"ח. המשכורת שלי היא כ-10,000 ש"ח, אני המפרנס היחיד. האם אתם חושבים שהבנק יאפשר לי להשלים את החסר כדי שאוכל לרכוש את הדירה?

מיכל

היי יואל, בגדול לפי הנתונים שרשמת אני חושבת שהבנק יאשר את המשכנתא הנוספת כביכול... אני יכולה להמליץ לך ללכת לסדנת משכנתאות... אני ובעלי היינו בכזו שהבנק שלנו הציע בחינם, שאלנו שם את כל השאלות שהיו רלוונטיות אלינו וכך התהליך הפך פשוט יותר. צירפתי לך קישור לעמוד הבית של הסדנא שאנחנו היינו, גם אם אתה לא לקוח הבנק אתה עדיין יכול להצטרף ושוב זה בחינם כך שאין לך מה להפסיד. בהצלחה.https://www.mizrahi-tefahot.co.il/cgi-bin/bvisapi.dll/Mizrahi/navigate/product.jsp?cid=-9968&id=296593987

שחר כרמון

שלום מיכל, ראשית ברוכה הבאה לפורום החדש, סדנת המשכנתאות של בנק מזרחי טפחות מבורכת ומפרקת את תהליך לקיחת המשכנתא באופן ברור,מי שלוקח חלק בסדנא בהחלט מבין יותר לאחריה ומוכן יותר לתהליך בהיבט הפרוצדורלי, אם זאת אנו מדברים על מספר פרמטרים מקצועיים מאוד חשובים שבשום מקום לא מדברים עליהם : 1)מהו ההבדל הברור בין המסלולים השונים בין הבנקים?האם כל העוגנים זהים בהתנהגותם? 2)כיצד הלווה ידע איך לחלק את המשכנתא שלו באופן אופטימלי תוך התייחסות לרמות הסיכון שהוא מוכן להיחשף אליהם?מי בונה לו פרופיל פיננסי?מי מחשב לו עלויות משכנתא צפויות? 3)האם בסיום הסדנא יוצא המשתתף מומחה למשכנתאות? האם יחתום על מאות אלפי שקלים על בסיס סדנא? לסיכומו של עניין,לתפיסתי כדאי ללכת לסדנא ,כמו שאמרת אין ללקוח מה להפסיד,אך אם זאת מומלץ לפנות למומחה אובייקטיבי,הוזלת התהליך מובטחת.

מיכל

היי שחר, תודה על קבלת הפנים החמה... בכל אופן הסדנא אכן לא משווה בין הבנקים כי מן הסתם הבנק לא יצא נגד עצמו אך אין ספק שזה נותן רקע ושופך אור כללי על התהליך והנושא, בתור אחת שלא ידעה כלום מאוד השכלתי ונהפוכו, כשעשינו את הסבב בין הבנקים (ובאמת שהיה זה סקר שוק מייגע מאוד) הגעתי מוכנה יותר וידעתי באיזה שאלות להתמקד. חג שמח!

שחר כרמון

שלום יואל, אם הבנתי אותך נכון לפי החישוב שלך אתה זקוק למשכנתא חדשה של 500,000 ש"ח,אם כך הדבר אין בעיה מבחינתך לקבל, משכנתא ל20 שנים בריבית ממוצעת של 3.2% מייצגת החזר חודשי של 2,823 ש"ח שזה פחות מ30% מההכנסה נטו שלך ולכן לבנק אין בעיה לאשר גם אם אתה לווה יחיד, בהצלחה.

משה

אני ממליץ לך לפנות לאיש מקצוע שנקרא יועץ משכנתאות

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משכנתא