שילוח של חומר מסוכן - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • רז

    נשלח ע"ירז 09:22, 21 במאי 2012

    במקרה של משלוח לסין של חומר שמוגדר מסוכן הבנתי שמערימים קשיים רבים במשלוח כזה. למה עלינו לצפות לדאוג כדי שהמשלוח ילך חלק? תודה

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    11:43, 22 במאי 2012

    רז שלום,

    חומר מסוכן צריך להיות מדווח ו"ממוסמך" כראוי במסמכי השילוח- החל מאישורים נדרשים לייצוא ועמידה בתקנים בינלאומיים החלים על החומר האמור, עובר לדיווח למוביל הימי [על מנת שיוכל להיערך בהתאם מבחינת אחסנה בכלי השייט המוביל]וכן קיומם של מסמכים נדרשים לצורך שחרור והתרת הייבוא בסין. מומלץ להתייעץ עם חברה לשילוח בינלאומי בעלת נסיון בהובלות כגון אלה ורצוי גם להכין תוכנית שילוח סדורה על פי שלבים ומסמכים,
    כמו כן תמיד מומלץ להיערך ביטוחית לביטוח המטען ונזקי צד ג',
    יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.