לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רובי

עיכוב משלוח ימי בנמל המוצא

עברתי לאחרונה מארהב לישראל, ושלחתי את תכולת הדירה שלי (חלק ממכולה) דרך חברת שילוח שמספקת שירות דלת לדלת. חברת השילוח אספה את תכולת הדירה משיקגו בשבוע השני של אפריל, אך המטען עזב את ניו ג׳רזי רק באמצע יוני, והגיע לישראל לפני כשבוע. בכל אותה תקופה חברת השילוח לא יצרה איתי קשר להסביר את פשר העיכוב בניו ג׳רזי. האם מדובר בפרק זמן סביר לעיכוב ללא מתן הסבר?

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב הריס

רובי שלום, סדר הדברים הוא שבפועל חברות שילוח עוסקות למעשה בתיאום הובלות והן משתשמשות בשירותי הובלה יבשתית, אחסנה, והובלה ימית של מובילים אחרים. מכאן יש צורך לבחון את מהות ההתקשרות החוזית שבינך לבין חברת השילוח, האם נטלה על עצמה התחייבות של מוביל או של מתאם הובלות, ולבחון את רצף האירועים שהוביל לכך שהמטען התעכב כאמור.כך למשל יכול והמטען לא הועמס על האנייה המיועדת ולכן התעכב עד להגעת האנייה הבאה. יש לבדוק האם ניתנו לכאורה מצגים או התחייבויות מטעם חברת השילוח הקשורים בזמן הובלה והאם הללו באו לכדי ביטוי במסמכי ההובלה עצמם. על פניו פרק הזמן האמור מצריך בדיקה.

רובי

תודה יואב. במועד קבלת ההצעה, בהתכתבות אימייל, הסוכן שעמדתי איתו בקשר כתב שהערכת הזמן למשלוח דלת אל דלת היא כ 6 שבועות. זה נכתב בשתי הזדמנויות שונות. בהמשך ההתקשרות בינינו לא היה כל עדכון בנוגע למשך המשלוח. במהלך החודשיים שהמטען שהה בניו-ג׳רזי, אף אחד לא יצר איתי קשר בכדי להסביר את פשר העיכוב. כך הם מציגים את עצמם: Schumacher Cargo Logistics, Inc. is an international vehicle shipping and overseas relocation company based in Los Angeles, California since 1977. We have our own offices and warehouse locations in Houston, Texas and Elizabeth, New Jersey, as well as contractor locations in Miami, Florida and Savannah, Georgia. Whether you are moving automobiles, motorcycles, boats, household goods shipments, or general cargo, you will be comfortable knowing that Schumacher Cargo Logistics will take care of all aspects of your relocation needs. For more information on our auto transport and international shipping services contact us today. אני לא רוצה לערבב כאן עניין אחר - אבל לאחר שהחפצים שלי נאספו מחזקתי, קיבלתי דרישת תשלום עדכנית, גבוה יותר מהצעת המחיר המקורית. חלק מזה היה כתוצאה מכך שנפח המשלוח היה גדול ממה שהערכתי תחילה, ואם כך אין לי בעיה. אני שילמתי להם כבר את עלויות המשלוח והביטוח. יחד עם זאת הם דורשים ממני גם לשלם על אריזת קרטון מיוחדת לטלביזיה. תשלום נוסף של 115$. זאת למרות שהטלביזיה נמסרה לידם באריזת הקרטון המקורית, והיא הועמסה למשאית ללא אריזה נוספת שנעשתה בנוכחותי, או מאוחר יותר באישורי. להבנתי גם אין דרישה של חברת הביטוח לאריזת קרטון נוספת על זו המקורית של הטלביזיה. כרגע המטען שוחרר מהמכס (שבוע שעבר), אך חברת השילוח לא אישרה עדיין לסוכן בארץ להעביר אלי את הדברים.

item.Author מנהל הפורום עו"ד יואב הריס

רובי שלום, על פניו נראה כי המצגים של הסוכן והפרסום העצמי הנם מה שנקרא "הזמנה להתקשרות" ואת היקף החובות וההתחייבויות יש לבחון על פי מסמכי ההזמנה עצמם.יש גם לעמוד על האירועים שהובילו לעיכוב והאם יש או אין בהם רשלנות, או אירוע המוטל לפתחה של חברת השילוח או שאינו באחריותה. לא ברור מדוע חברת השילוח לא אישרה להעביר אליך את הדברים והאם הדבר קשור לנושא התשלום הנוסף הנדרש. בכל מקרה, לכאורה העדיף והיעיל הוא לפעול לשחרור המטען ובאם נדרש תשלום נוסף של 115$ לשלם אותו תחת מחאה, ותוך שמירת זכויות וטענות, על מנת שהמטען ישוחרר ללא עיכובים והשהיות ואחסנה, ולאחר מכן לברר את הדברים לגופם.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משפט ימי, שילוח, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה