לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אייל

מס שבח לפי החוק החדש

שלום רב, בשנת 2008 רכשתי דירה ראשונה שלי. לפני חודש רכשתי דירה נוספת בפרוייקט שיסתיים ב2015- הדירה נרכשה לצורך שיפור דיור והתחייבתי למכור את הדירה הראשונה תוך שנתיים. השאלה לגבי מס שבח בחוק החדש: האם אני אצטרך לשלם מס אחרי 2014 או שבמקרה שלי של שיפור הדיור מדובר בדירה חלופית ולא אצטרך לשלם מס אחרי 2014 אייל

מיכאל אבירם, עו"ד

אייל ערב טוב. על מנת להשיב לשאלתך עלי לברר עמך מס' שאלות. האם מכרת דירה בפטור ממס שבח במהלך 4 שנים קודמות? מתי בכוונתך למכור את הדירה הנוכחית? והאם הדירה הנ"ל התקבלה אצלך במתנה? (לידיעתך, קבלת 50% מתמורת הדירה במתנה נחשבת כחזקה לפיה קבלת הדירה כולה במתנה) . במידה ולא מכרת דירה בפטור במהלך התקופה האמורה לעיל ואין מדובר על דירה שהתקבלה במתנה, הרי שככל שהדירה תימכר עד סוף שנת 2013 אתה זכאי לפטור ממס שבח. באשר לתחולת מס שבח בשנת 2014 , עפ"י הרפורמה המתוכננת במיסוי מקרקעין , אין כרגע וודאות לגבי נוסח מדויק של ההוראות שיחולו, מאחר והצעת החוק טרם התקבלה אלא עברה רק בקריאה ראשונה, על כן בשלב זה לא ניתן להשיב באופן ברור וחד משמעית לשאלתך, מציע לך לברר את את שאלתך לאחר קבלת החוק.

אייל

עו"ד מיכאל אבירם שלום, הדירה שכרגע ברשותי היא דירה ראשונה שלי ולכן לא מכרתי דירה במהלך ה4 השנים האחרונות. את הדירה הראשונה קניתי ולא קיבלתי במתנה. לגבי החוק החדש ביום האחרון של מושב הכנסת בשבוע שעבר הצביעו על קריאה שנייה ושלישית של התקציב וחוק ההסדרים, לכן השאלה שלי כרגע עדיין תקפה האם הדירה שלי נחשבת כדירה חלופית ולא אצטרך לשלם מס גם אם אמכור אותה לאחר 01/01/2014? או שבכל מקרה אצטרך לשלם את המס הליניארי לאחר 2014?

עו"ד מיכאל אבירם

אייל שלום, סעיף 49 ג בנוסחו החדש מונה ארבעה מקרים בהם דירות שמחזיק בהן המוכר בנוסף לדירת מגוריו היחידה לא ייחשבו כדירה נוספת לעניין הפטור ממס שבח. בסעיף קטן (3) נקבע כי דירה שנרכשה כתחליף לדירה הנמכרת ב 18 החודשים שקדמו למכירה, לא תחשב כדירה נוספת. עפ"י לשון הסעיף נראה לי כי במידה ותימכור את דירתך החדשה לפני תום 18 חודשים מיום רכישת הדירה החדשה, ככל הנראה, לא תחוייב בתשלום מס שבח. עם זאת אשתף אותך בפרשנות שניתנת לסעיף זה לפיה דירות אלה, על אף שאינן פוגעות במעמד של המוכר, כבעל דירת מגורים יחידה, ימכרו בעתיד אך ורק בחיוב במס ולא בפטור מלא. כן הנני להסב את שימת לבך כי מאחר והחוק התקבל זה עתה וגורם לשינויים רבים ומהותיים בחקיקה הקיימת, ואי וודאות בקרב הציבור, לרבות בקרב ציבור עורכי הדין, עליך לברר את שאלתך שוב ושוב בטרם תקבל החלטה לפעול בדרך זו או אחרת, וכפי שציינתי לעיל בפרק "אודות הפורום", האמור בתשובות בפורום זה הננו כללי ואין להסתמך עליו לצורך ביצוע עסקה כל שהיא ועל השואל לפנות לעו"ד מומחה בנושא, אשר שיבחן את השאלה ויעניק חו"ד מקיפה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מיסוי מקרקעין