לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מור

ביטול חתונה בשל סגירת האולם עקב המצב הביטחוני

שלום, אנו מתחתנים בע"ה בעוד שבוע באזור אשדוד. פיקוד העורף אסר על קיום ארועים באולם. התקשרנו לאולם והם טוענים שמדובר "בכוח עליון" ולכן אם לא מוכנים להחיר לנו את המקדמה ששילמנו. מה נעשה?? הרי זו לא אשמתנו שסגרו את האולם!! האם המדינה לא אמורה להחזיר לבעל האולם את הכסף עבור ההפסד שלו והוא אמור להחזיר לנו את המקדמות??

אמיר שושני

מור יקרה, ראשית - שיהיה במזל טוב. תתחתנו, אפילו ברבנות. לחגיגות יהיה זמן גם אחרי שהחמאס יזעק "חמס". שנית - בעל האולם באמת חוצפן, כי הוא כנראה יקבל מהמדינה פיצוי על אבדן הרווחים שלו בגלל המלחמה, לפחות לפי נסיון העבר. אני יכול לחשוב על כמה עילות משפטיות, שבעזרתן תוכלו לחייב אותו להחזיר לכם את המקדמה ששלמתם, אבל חלק לא קטן מהעצות יהיה תלוי במה שכתוב לכם בחוזה איתו, ובאיך תנהגו בשבוע הקרוב, עד מועד החתונה הצפוייה. בגלל מגבלות הפורום לא אוכל להרחיב כאן, אבל בגדול - עמדתי היא שיש לכם עילת תביעה כנגדו, במסגרתה תוכלו לקבל את המקדמה שלכם בחזרה. בהצלחה.

מור

שלום עו"ד שושני, תודה רבה על הברכות ועל תשובתך :) בחוזה כתוב שהאולם "לא יהיה אחראי לנזק שיגרם כתוצאה מכוח עליון" וגם כתוב שביטול 89 ימים ומטה לפני מועד האירוע יחוייב בעל האירוע ב-50% מעלות האירוע! כלומר לא רק המקדמה אלא ממש 50% ממה שהתחייבנו (משהו כמו 50,000 ש"ח!!!) מה כוונתך "איך תנהגו בשבוע הקרוב" האם תוכל לפרט מעט? תודה רבה...

אמיר שושני

כח עליון פועל לשני הכיוונים. אם בגלל כח עליון את צריכה לבטל את האירוע, אז כמו שהוא לא יהיה אחראי, גם את לא. מעבר לזה, אני חורג ממה שהוגדר לי לעשות בפורום. אם תתקשרי, אעזור לך.

משה

גם אני אמור להתחתן בצומת כנות בעוד שבועיים האם אני יכול לבטל את האולם כבר מעכשיו בלי לשלם את הקנס? או שאני צריך לחכות ועד מתי? אני צריך לדעת מה לעשות עם כל המוזמנים ולסגור אולם אחר..

אמיר שושני

טוב, בוא לא נגזים. אתה כבר יודע שהמבצע לא יסתיים תוך שבועיים ? ... ומה יקרה אם תבטל והמבצע יסתיים? הרי בעל האולם ידרוש ממך לשלם. בקיצור- לא הייתי עושה את זה. אני הייתי פונה אל בעל האולם ומנסה להגיע איתו להבנות. להזמין מקום אחר, על סמך ההנחה שהמבצע לא יסתיים, עלול להיות מאוד מאוד יקר, אם אתה טועה.

משה

תודה על ההתייחסות עו"ד אמיר שושני. דיברתי עם בעל האולם. הוא המליץ לי לשנות תאריך או לחכות לסוף השבוע. אם תהיה כניסה קרקעית כנראה שהמבצע ימשך יותר משבועיים.. התאריך שלי הוא 2.12.12. יש איזושהי נקודת זמן שאני אוכל לבטל את האירוע בלי לשלם כנס? תודה רבה!!

אמיר שושני

בעצמך כתבת מה הנקודה הזו. . . זוהי נקודת הזמן, בה יחצה חייל ישראלי ראשון, את גדר המערכת, לתוך עזה. :-) תהיה חזק !

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חרבות ברזל - זכויות משפטיות