לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יובל

זכויות שוכר כמחזיק בנכס על הרכוש המשותף בבניין

שלום, שוכר דירה בבניין משותף שבו כמה מקומות חנייה ששייכים לשטח הבניין ולא צמודות לאף דירה בטאבו. בעלי הדירות שחיים בבניין השתלטו על החניות והתקינו מחסומים, כך שלשוכרים שמתחלפים לא נשאר. 1. האם הזכויות שלי כשוכר על החניות זהות לאלה של בעלי הדירות הגרים בבניין? 2. האם זה חוקי שאפרק להם את המחסומים ללא רשות? אודה על כל מידע בנושא. תודה מראש, יובל

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום יובל, ראשית, כדאי שתוודא כי החניות בחצר הבית המשותף אינן צמודות לדירות כלשהן. זאת תוכל לעשות בדרך של עיון במסמכי הרישום של הבית המשותף. אם שטחי החניות הם חלק מהרכוש המשותף של הבית הרי שכל בעל דירה בבית המשותף זכאי להשתמש בהן. זכויותיך כשוכר של דירה מעוגנות בחוזה שלך עם המשכיר. אני ממליץ לך לפנות לוועד הבית ולדרוש מהם לאפשר לך להחנות את מכוניתך בחצר הבית המשותף. אסור לך לחבל ברכוש של מי מבעלי הדירות שכן אסור לך לעשות דין לעצמך בדרך אלימה. יתר על כן, חבלה כזו עלולה להיות עבירה פלילית. אם ועד הבית לא ייענה בחיוב לדרישתך, תוכל לעתור למפקחת על רישום המקרקעין בתביעה לצוות על וועד הבית לאפשר לך להחנות את מכוניתך בחצר וכן לפרק את המחסומים שהותקנו בחצר המשותפת. לצורך זה תצטרך להיעזר בייפוי כוח של המשכיר שהוא הבעלים של דירת מגוריך ומכוח בעלותו הוא בעלי הזכות המקורית להשתמש בחצר המשותפת ככל יתר בעלי הדירות.

יובל

תודה על התגובה. הנקודה היא שאין התייחסות לעניין החנייה בחוזה השכירות. להבנתי, אם אין התייחסות, המשמעות היא שאין הגבלה ולכן הזכות להשתמש בשטח המשותף של הבניין מגיעה לי מאחר שאני המחזיק בנכס הנוכחי. האם כך הדבר?

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום יובל, זכויותיך בדירה נגזרות מזכויותיו של המשכיר שהוא הבעלים של הדירה. אני מציע לך לא להסתמך על זכות החזקה בדירה. הטעם לכך הוא כי ניתן מבחינה משפטית להשכיר את הדירה למגורים גם ללא מתן זכות לשוכר לחנות בחצר. אני מאמין כי המשכיר יתמוך במאבקך שכן גם הוא צריך להיות מעוניין לשמור על זכויותיו בחצר. לפיכך, אני ממליץ לך לתאם את עמדותיך עמו ולבסס את טענותיך כלפי השכנים על זכויותיו לשימוש שווה ברכוש המשותף.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בתים משותפים