לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
פלנצר

העברת תוכן הודעת ווטסאפ פרטית

כתבתי לחברה קרובה שלי הודעת וואטסאפ פרטית ובה רכילות לעגנית וצינית על אחד הילדים בביה"ס של בני. למרבה הפתעתי חברתי הקרובה התרגזה (היא לא סובלת את אותו הילד), כתבה לי שתעביר את תוכן ההודעה הפרטית שכתבתי לה, להורי הילד. וכך עשתה. היא ידעה שהדבר יפיץ אש מכיון שביני ובין הורי הילד קיימים כעסים עוד מלפני כן. הורי הילד שכרו עו"ד ששלח לי מכתב התראה ובו דרישה לפצות אותם בגין פגיעה בשמו הטוב של בנם הקטין, ואם לא אעשה כן, יתבעו אותי בגין הפצת לשון הרע. האם חברתי עברה כלפיי עבירה של פגיעה בפרטיות בכך שהעבירה התכתבות פרטית ללא קבלת רשותי? האם מה שעשתה מהווה עילה להגשת תביעה נגדה?

עו"ד אורי אבני

שלום פלנצר, שאלת עילת התביעה בגין העברת המידע תלויה כמובן במערכת היחסים בינך ובין החברה ואופי ההודעה. אם הובהר באופן חד משמעי, שיהיה ברור לכל כי מדובר בהודעה פרטית "לעיניך בלבד", אזי יש לך טענות טובות כנגד אותה חברה. אם הדבר לא היה ברור ואתן נוהגות להפיץ דברי האחת את השנייה למעגלים נוספים, אזי יהיה יותר קשה לתבוע את החברה לטעמי.

פלנצר

לא כתבתי לה שמדובר בהודעה לעיניה בלבד, זה היה מובן מאליו מעצם אופן התקשורת בינינו בתקופה שקדמה לכך. אני יודעת עליה הרבה פרטים אישיים והיא עליי משום שהיתה חברה קרובה. האם עצם הקשר הקרוב והשיתופי שהיה בינינו, כלומר הנורמה שלפיה לא העברנו הלאה דברים אישיים אחת של השניה, מהווה הוכחה לכך שלא פיללתי שתעביר את ההודעה הלאה?

עו"ד אורי אבני

אני מניח שחברתך (לשעבר) תטען אחרת, שהתכתבויות ביניכן לא היו סודיות או חשאיות ולא נאמר על כך דבר ובעבר העברתן חלק מהן או את עיקרי הדברים לאחרים. בסופו של דבר אם הדבר יגיע להכרעה משפטית, יבחנו את היחסים ביניכם ואת אופי ההודעות וגורם שיפוטי יצטרך להכריע.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום לשון הרע והגנת הפרטיות