zap group mishpati logo

אושר לקריאה שנייה ושלישית: איסור פרסום ושיווק אלכוהול

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגבלת הפרסום והשיווק של משקאות אלכוהוליים

מאת: מערכת משפטי
03.11.11
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
אושר לקריאה שנייה ושלישית: איסור פרסום ושיווק אלכוהול

הוועדה אישרה החרגות מצומצמות ליין ולבירה וקיבלה את הצעת היו"ר ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לפיה שרי התמ"ת והבריאות יוכלו לצמצם את ההחרגות. היו"ר שאמה-הכהן: "זה צעד ראשון בדרך להפחתת השימוש באלכוהול בקרב בני הדור הצעיר".

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ דני דנון להגבלת הפרסום והשיווק של משקאות אלכוהוליים. הצעת החוק מבקשת לאסור פרסום המעודד שתיית אלכוהול בשלטי חוצות, בעיתונים ובדברי דפוס המיועדים בעיקר לילדים ובני נוער מתחת לגיל 18.
לאחר אישור ההצעה בירך היו"ר שאמה-הכהן את היוזמים ואמר: "זה חוק חשוב שכן הפרסום כולל בחובו מפגעים, ונקווה שזה צעד ראשון בדרך להפחתת השימוש באלכוהול בקרב בני הדור הצעיר".

האיסור לא יחול על יין ובירה
בתום הדיון אישרה הוועדה את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, אך קבעה כי האיסור לשווק משכה משכר שאליו נלווים פרסים או הגרלות והשיווק של משקה משכר כמתנה לא יחול על משקאות שאחוז האלכוהול בהם הוא מתחת ל-15.5% (יין ובירה) ובתנאי שהשיווק לא מיועד לקטינים. עם זאת, נקבע איסור פרסום לכל סוגי האלכוהול בשלטי חוצות, בעיתון ובכל דבר דפוס המיועד בעיקר לילדים מתחת לגיל 18.

אילו פרטים יכללו הפרסומות המותרות?
הפרסומות המותרות למשקאות אלכוהוליים, ללא הבדל בין המשקאות, יוכלו לכלול רק את הפרטים הבאים: שמו המסחרי של המשקה המשכר; הסימן המסחרי שלו; שם היצרן וסימנו המסחרי; צורת אריזתו ומקום מכירתו; מקום ייצור המשקה ותמונתו; אחוז האלכוהול; קיומה של תעודת הכשר; תחרות שבה השתתף המשקה ופרסים שבהם זכה; מחיר המשקה ושנת ייצורו.

על המשקאות האלכוהוליים תופיע אזהרה
כמו כן נקבע כי על המשקאות האלכוהוליים תופיע אזהרה, בדומה לאזהרה שמופיעה על אריזות הסיגריות, שתיקבע בתקנות שיובאו לאישור ועדת הכלכלה. מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, הבהיר כי בכוונת המשרד לאשר את הנוסח בהקדם. כמו כן נקבע כי כל משקה משכר, ללא אבחנה, לא יוכל להינתן כפרס בתוכנית טלוויזיה או רדיו ולא יוזכר שמו של גורם מעניק פרס אם הוא שם מסחרי של משקה משכר.

בתום הדיון אישרה, כאמור, הוועדה את הצעת החוק, וקבעה כי פרסום האזהרה במדיה ייכנס לתוקף 3 חודשים לאחר אישור התקנות בעניין. כמו כן נקבע, כי מדבקת האזהרה על משקאות אלכוהוליים שבהם מעל ל-15.5% אלכוהול יודבקו כבר שנה לאחר אישור התקנות, בעוד מדבקות דומות על משקאות ששיעור האלכוהול שבהם נמוך מ-15.5% יודבקו שנתיים לאחר אישור התקנות.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה