zap group mishpati logo

מחוזי חיפה : אישור הסדר נושים לחברה ציבורית שמפתחת ומוכרת מחשבים ותוכנות

ביהמ"ש המחוזי בחיפה הורה על ביצוע הסדר נושים, לאחר שקבע כי הצעת הסדר הנושים עדיפה לאין שיעור על מכירת נכסי החברה על דרך של פירוק

מאת: מערכת משפטי
06.11.11
תאריך עדכון: 31.05.18
2 דק'
מחוזי חיפה : אישור הסדר נושים לחברה ציבורית שמפתחת ומוכרת מחשבים ותוכנות

שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה ד"ר עדי זרנקין  אישר הסדר נושים לחברת צ'יפ פי. סי. (ישראל בע"מ) מחיפה, שהינה חברה ציבורית אשר עיסוקה בפיתוח ומכירה של מחשבים ותוכנות בעלי תצורה ייחודית המהווים תחליף למחשבי פי. סי.

החברה נקלעה לקשיים תזרימיים שאיימו על המשך קיומה.  ביהמ"ש מינה את רו"ח ועו"ד ד"ר שלמה נס ואת עו"ד אופיר נאור כנאמנים לצורך גיבוש ואישור הסדר לנושי החברה.

הנאמנים הצליחו להגיע להסכמים למכירת השלד הבורסאי של החברה לקבוצת מירבילין תמורת סך של 5,750,000 ₪ וכן את עסקיה של החברה לחברת נידם תקשורת בתמורה לסך של 2,000,000 ₪.
עפ"י הצעת הסדר הנושים שהביאו הנאמנים , הנושה המובטח – בנק לאומי לישראל וכן הנושים בדין קדימה- עובדי החברה , רשויות המס ומשכירי הנכס שבו מנהלת החברה את משרדיה, יקבלו את מלוא חובם, ואילו הנושים הבלתי מובטחים ובכללם מחזיקי אגרות החוב של החברה יקבלו 10% מסכום נשייתם.

אלביט התנגדה להסדר המוצע
חברת אלביט מערכות בע"מ, שהיא מבעלי המניות בחברה ואף נושה שלה, התנגדה להסדר המוצע בטענה, כי ההסדר שאליו הגיעו הנאמנים לא הובא לאישור אסיפות הנושים אלא הובאו בפניהם הצעות קודמות דומות בלבד.

השופט זרנקין קבע, כי אמנם על דרך העיקרון רצוי היה שהנאמנים יביאו בפני אסיפות הנושים גם את ההצעה העדכנית העומדת על הפרק, אולם משאישרו הנושים באסיפותיהם הצעות דומות מאד, ואף גרועות מזו שמוצעת כעת , ניתן לאשר את הצעת ההסדר על בסיס האישור הקודם שניתן ע"י אסיפות הנושים.

בית המשפט: הצעת הסדר הנושים עדיפה על מכירה
השופט קבע, כי עפ"י התרשמותו הצעת הסדר הנושים עדיפה לאין שיעור על מכירת נכסי החברה על דרך של פירוק , וציין כי אף יש לתת משקל לתמיכתם של העובדים, 35 במספר , בהסדר המוצע אשר טומן בחובו אפשרות להעסקתם בחברה.

ביהמ"ש מינה את הנאמנים ד"ר שלמה נס ועו"ד אופיר נאור כנאמנים לביצועו של ההסדר, וקבע כי הם יהיו רשאים לבצע חקירות כדי לברר את טענותיהם של מחזיקי אג"ח של החברה בדבר הטעייתם ע"י בעלי השליטה בחרה.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(פר"ק 13595-06-11 צ'יפ פי.סי. (ישראל) בע"מ נ' כונס הנכסים הרשמי מחוז חיפה ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים